۱۳۹۸ دی ۱۰, سه‌شنبه

اپوزیسیون ایران شورای ملی مقاومت گفته است 1500نفر از اعتراض کنندگان در خیابانهای ایران بخاطر اعتراضات علیه این رژیم کشتار شده و قتل عام شده اند


تلویزیون فاکس نیوز ۹/۱۰/۹۸ : « اریک شاون(مجری) با نزدیک شدن پایان سال، در 2020 شماری از چالشها هست که پرزیدنت ترامپ با آنها مواجه است. تنشها با ایران در حال افزایش بوده اند و این در حالیست که ایران مانور جنگی مشترکی را با چین و روسیه در اقیانوس هند برگزار می کند، کره شمالی است که در آن کیم جونگ اون هنوز از تسلیحات اتمی اش دست برنداشته است و مذاکرات متوقف شده است.

بن کاردین کنگرسمن دموکرات - در رابطه با غیراتمی کردن شبه جزیره کره، دیدار دو رهبر نتیجه کمی داشته است و حالا هم روسیه با ایران و چین دارد کار می کند اینها کسانی هستند که دشمنان آمریکا می باشند و تلاش دارند تا نظامی حکومتی ما را ساقط کنند و ما بایستی تهدید آنها را بسیار جدی بگیریم. ربکا گرانت تحلیلگر امنیت ملی و نظامی و رییس موسسه تحقیق ایریس 2019دلسرد کننده بوده است اما حول سال نو کیم جونگ اون سخنرانی سالانه دارد و سال گذشته او آشتی جویانه بود اما باید -..  ببینیم امسال چکار می کند..  کارت ناشناخته در این میان چین است و به موضع آن بستگی دارد که در رابطه با غیراتمی کردن کره قصد دارد به کره شمالی فشار آورد یا خیر.. آنها (ایران و چین و روسیه) خلیج عمان را برای مانور اخیرشان در نظر گرفته اند و .. ایران اینها را مصرف می کند و به اظهارات خصمانه حول اینکه آمریکا را از این منطقه بیرون براند می کند و در مجموع همه اینها بد، بد و بد هستند. اریک شاون[مصاحبه گر] - البته، ولی صحبت از ایران شد ما اخیرا کلان تظاهرات را در ایران دیده ایم تظاهراتی که در خیابانهای ایران ادامه یافته و اپوزیسیون ایران شورای ملی مقاومت ایران گفته است 1500نفر از این اعتراض کنندگان در خیابانهای ایران بخاطر اعتراضات علیه این رژیم کشتار شده و قتل عام شده اند. [در اینجا قسمتی از راهپیمایی رژیم علیه آمریکارا پخش کرد] آیا فکر می کنید در سال جدید هم این اعتراضات ادامه پیدا کنند؟
ربکا گرانت - گزارشاتی که رسیده غم انگیز و تاسفبار است و بنظر می رسد که اینها تاثیرات فشارحداکثری باشند و به ما می گوید که ایرانیها هم در برخی موارد این رژیم را دوست ندارند. اینکه این وضعیت به سال نو هم ادامه یابد این محتمل است اما این دلسردکننده است که ببینیم چین به ایران راه در رو و گریز می دهد به این صورت که نفت ایران را خریداری می کند و روسیه هم با ایران کار می کند. این در حالیست که اینها می توانند کمک کار باشند یعنی در شرایطی که ما با ایران مقابله می کنیم می توانند در زمینه مقابله ما علیه تروریزم منطقه یی و جاه طلبی های اتمی ایران کمک کار باشند. ولی مطمئنا ما تحولاتی پرتلاطم در سال نو خواهیم داشت. آنچه تاسفبار است اینست که ایران شیفته منازعات و جنگ طلب است و این رژیم است که در سالهای 1980 مدت 8سال آزگار با عراق جنگ را ادامه داد که جنگی خونبار هم بود. نقطه عطف را حالا مشکل می تواند حدس زد که کجا باشد. اما پرزیدنت ترامپ و وزیر پمپئو بسیار روشن ساخته اند که حاضرند در یک نقطه مناسبی گفتگو کنند.  ما اروپا را هم دیده ایم مشخصا فرانسه و آلمان که بر ایران فشار می گذارند بنابر این امیدواری هست که یک تحول و راهگشایی دیپلوماتیک در 2020 باشد و فکر می کنم به میزانی شانس اتفاق چنین وضعیتی هست.
اریک شاون - شما خودتان به کدام سمت دوست دارید اوضاع بچرخد؟ یک پیش بینی در پهنه بین المللی، گزینه یی دارید؟
جواب - من دوست دارم شاهد باشم که چین رفتارش خوب باشد و پایبند این توافق نامه ها و محصولات آمریکا باشد تا چین بتواند یک شریک جهانی قابل اعتماد باشد. من قول نمی دهم اما این چیزی است که امیدوارم اتفاق افتد. باتشکر».