۱۳۹۸ آذر ۲۷, چهارشنبه

هم‌چنان ترس از انبار باروت!

به آتش کشیدن بانک ملی در بهبهان - ۲۵آبان۹۸
                   به آتش کشیدن بانک ملی در بهبهان - ۲۵آبان۹۸
هول و هراس مهره‌های نظام نسبت بهخیزش‌های آتی آن‌چنان دنیا را در پیش چشم‌ آنها تیره و تار کرده است که هر منبر و مجلس و تریبونی را یک فرصت مغتنم برای هشدار دادن به‌حساب می‌آورند.

اظهارات فریدون مجلسی دیپلمات تروریست پیشین رژیم در مصاحبه با سایت دیپلماسی ایرانی در روز ۲۴آذر ۹۸نمونهٴ‌ جالبی است که هم وحشت سرنگونی و هم شکاف عمیق درونی نظام را توأمان به نمایش می‌گذارد.

این مهرهٔ رژیم با اشاره به «حاد و بحرانی بودن شرایط جامعه»، درست رو در روی خامنه‌ای رهبر مفلوک نظام ایستاده و بر مذاکره با آمریکا اصرار می‌ورزد و می‌گوید:‌

«فارغ از این‌که ایالات متحده آمریکا به‌دنبال نمایش مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است یا خیر و یا این‌که آمریکا بازیگر قابل اعتمادی برای مذاکره هست یا نیست، باید عنوان کرد که اکنون شرایط داخلی کشور به‌خصوص از نظر معیشتی و اقتصادی به قدری حاد و بحرانی است که اساساً نمی‌توان مسأله مذاکره را نادیده گرفت.»
وضعیت نزار ولایت نتیجهٔ تعادل جدید در نظام
این اظهارات قبل از هر چیز مؤید تعادل جدیدی است که رژیم بعد از قیام سراسری آبان با آن روبه‌روست. تعادلی لرزان و شکننده که حتی به این مهرهٔ دست چند رژیم اجازه می‌دهد توی سر ولی‌فقیه بزند و از ترس انفجار«انبار باروت» نسخهٔ مذاکره‌ بپیچد.

در توضیح ضعف و ذلت ولی‌فقیه همین بس که سایت حکومتی «ساعت ۲۴» اعتراف می‌کند که: «سایت دیپلماسی ایرانی... گفتگویی با فریدون مجلسی را منتشر کرده است که در چندماه پیش و حتی چند هفته پیش انتشار ان سخت و دشوار بود!»

مجلسی در این گفتگو جامعه را به انبار باروت تشبیه کرده و مسئولان دولتی و غیردولتی را با هم شلاق‌کش می‌کند. و در تقابل صریح با ولی‌فقیه می‌گوید: «همین فشار تحریم و بی‌کفایتی مسئولان دولتی و غیردولتی، جامعه را به انبار باروت بدل کرده است. دیگر شعار و مقصر جلوه دادن آمریکا پاسخگوی این شرایط نیست.»
تصمیم‌گیر اصلی کیست؟!
روشن است که منظور وی از «مسئولان دولتی و غیردولتی» اشاره به عوامل هر دوجناح رژیم است؛‌ و می‌خواهد بگوید که دیگر دوران عوض شده‌ است. دیگر دورهٔ جنگهای زرگری جناحی به‌سر رسیده‌ و مهره‌های رژیم قادر نیستند در سنگر جنگهای جناحی تقصیر را به گردن یکدیگر بیاندازند و جامعه را قفل و مطالبات مردم را فریز کنند. این حنا دیگر رنگی ندارد و باید چاره‌ای دیگر اندیشید.

وخامت «وضعیت داخلی» که حتی «‌از شرایط جنگی هم بدتر است» آن چنان جدی است که فریدون مجلسی جرأت پیدا کرده تا بدون اسم بردن از خامنه‌ای به وی هشدار دهد که:
«آستانه تحمل مردم که در دیماه سال ۹۶و آبان امسال لبریز شد، نشان می‌دهد که جامعه مستعد هر گونه شورش و اعتراض به‌مراتب جدی‌تری از آبان ماه امسال است. بنابراین اکنون مسأله تنها این نیست که آمریکا به‌دنبال نمایش مذاکره است و یا نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، بلکه باید به‌دنبال شرایطی بود که از دل آن وضعیت داخلی را تغییر داد.... من حتی معتقدم شرایط کنونی از شرایط جنگی هم بدتر است... اما به‌نظر من در این میان تصمیم‌گیر اصلی دستگاه دیپلماسی و دولت نیست، بلکه مسأله مذاکره و گفتگو در هر سطحی، فراتر از چارچوب اختیارات دولتی است.»

پر واضح است که منظور این دیپلمات تروریست سابق از عبارت «‌سطحی فراتر از چارچوب اختیارات دولتی» کسی جز ولی‌فقیه درماندهٔ‌ نظام نیست.

وی هم‌چنین با اتصاف مسئولان نظام به صفاتی چون بی‌کفایتی، بی‌لیاقتی، عدم صداقت، رانت خواری، فساد گسترده و سیستماتیک آنان را «بار مضاعفی بر تحریم‌ها» می‌نامد.

البته مقصود اصلی فریدون مجلسی که خود جزو دیپلمات تروریست‌های همین نظام بوده، بر کسی پوشیده نیست. وی که از موضع جنت مکان این سیخ و سمبه‌ها را به پیکر نظام ولایی وارد می‌کند،‌ یک هدف بیشتر ندارد که آن هم حفظ همین نظام ضدمردمی است.
وقیح و بزدل خواندن روحانی، اوج شقه زیر ضرب قیام
در طرف مقابل آخوند مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات رژیم نیز به‌صحنه آمد. وی با بکارگیری کلماتی تیز و موهن روحانی را  وقیح خواند و ضمن آوردن نقل قول از خامنه‌ای که: «[فقط] ۲۰درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها برمی‌گردد و بقیه آن هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد» گفت: «آقایان هم می‌آیند قیمت بنزین را بالا می‌برند» بعد می‌روند در همان تبریز می‌نشینند با وقاحت هرچه تمام‌تر می‌گویند که من هم نمی‌دانستم که امروز قیمت بالا رفته»و (سایت آپارات ۲۳آذز ۹۸)

پیش‌تر نیز رسالت روزنامهٔ ‌ باند مؤتلفه با استفاده از چنین فرهنگی خطاب به روحانی نوشته بود:‌ «‌آقای رئیس‌جمهور قدری معرفت داشته‌ باشید» (رسالت ۱۴آذر ۹۸)

این اظهارات قبل از هر چیز مدار بی‌سابقهٔ شکاف‌های درونی نظام را که ناشی از خیزش سراسری آبان است، نشان می‌دهد.

آخوند مصلحی از این هم پا را فراتر گذاشته و روحانی و مقامات دولت او را گماشته و مأمور آمریکا خواند و گفت:

«دشمن می‌خواهد با نفوذ با مجموعه مدیران ناکارآمد و مدیران ضعیف، ترسو، بزدل کل نظام را در چالش قرار بدهد.» (همان منبع)

مجلسی و مصلحی چه می‌گویند؟
آخوند مصلحی به‌روشنی منظور اصلی خودش را از این‌گونه اظهارات آشکار می‌کند و می‌گوید:‌ «ما یک بخشی از فتنه ۹۸را پشت سر گذاشتیم فتنه تمام نشده این را دقت داشته باشید فتنه تمام نشده.... (مجاهدین) پشت این فتنه بودند.»‌

تردیدی نیست که هدف دپیلمات تروریست مجلسی و آخوند دژخیم مصلحی حفظ همین نظام است. اما آنچه آنان را مجبور کرده که این‌چنین بی‌دنده و ترمز رو در روی ولی‌فقیه نظام بایستند و با توهین‌آمیزترین کلمات روحانی را هد قرار دهند! هول و هراس از آتش خشم ملتی است که از ظلم و ستم آخوندی بهستوه‌ آمده‌اند و راه خود‌ را برای خلاصی یافته‌اند.