۱۳۹۸ آذر ۱۳, چهارشنبه

تلاش یک مهره فاسد حکومتی برای فرار از ایران



تلاش یک مهره فاسد حکومتی برای فرار از ایران
رییس روابط عمومی جمعیت هلال احمر از استعفای علی اصغر پیوندی رییس این جمعیت خبر داد.
این در حالیست که یک منبع آگاه به خبرگزاری ایسنا گفته: علی اصغر پیوندی به دلیل تخلفات مالی گسترده در زمان تصدی جمعیت هلال احمر توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.



پیوندی قصد سفر به ژنو سوئیس را داشت که متوجه شد ممنوع الخروج است و بازداشت شد.

آنطور که برخی رسانه‌ها خبر دادند، علی اصغر پیوندی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده است.
جزئیات ثروتی که در اختیار مافیای دینی است
بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، می‌گوید ۶۰ درصد از ثروت ملی کشور در اختیار چهار نهاد «ستاد اجرایی فرمان امام»، «قرارگاه خاتم»، «آستان قدس» و «بنیاد مستضعفان» است که هیچ یک از آنها ارتباطی با دولت ندارند.

سه نهاد مورد اشاره نبوی زیرنظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی، بوده و تنها به وی گزارش می‌دهند. قرارگاه خاتم نیز از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران است که فرمانده آن را رهبر منصوب می‌کند.

نبوی اشاره‌ای به دارایی‌های در اختیار این نهادها نکرده و در ۴۰ سال گذشته نیز هیچ آماری در این زمینه از سوی نهادهای یاد شده منتشر نشده است.

مجلس خبرگان که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه نظارت بر عملکرد رهبر را برعهده دارد، نیز گزارشی از عملکرد نهادهای زیرنظر خامنه‌ای ارائه نکرده است.

با این حال، خبرگزاری رویترز ۲۰ آبان سال ۱۳۹۲ در گزارشی تحقیقی نوشت که فقط دارایی‌های ستاد فرمان اجرایی امام «بالغ بر ۹۵ میلیارد دلار» تخمین زده می‌شود.
فسادی که می‌توان با آن تمام بی‌خانمان‌ها را خانه‌دار کرد
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی می خواهد در کشور با فساد برخورد کند باید از دانه درشت ترین ها آغاز کند.
زاکانی گفت: تنها در یک مورد فردی زمین با کاربری سبز را به بهای ٣٧ میلیارد تومان از بنیاد شهید خریده و سپس با تغییر کاربری نیمی از مساحت این زمین آن را به ویلاسازی در قطعات ٢۰۰۰ مترمربعی اختصاص داده و سود چند صد میلیاردی کسب کرده است. وی سپس با کسب این درآمد نامشروع ۴۰ درصد از سهام یکی از پتروشیمی های کشور را خریداری کرد و ظرف چند ماه پس از خرید وی، بهای سهام شرکت یک مرتبه چند ١۰ برابر شده است. به این ترتیب فرد صاحب سرمایه ای در حدود ٩۰ تا ١۰۰هزار میلیارد تومان شده؛ رقمی که با بازگشت آن به بیت المال می توان تمام بی خانمان های کشور را خانه دار کرد.