۱۳۹۸ مهر ۱۱, پنجشنبه

ذکر مصیبت و عزای شکست آخوند روحانی در کنار آمدن با آمریکا

بدنبال شکست کامل سلسله مانورهای سیاسی و مذاکره جویانه آخوند روحانی در رابطه با فرانسه و آمریکا، او، حسرت به دل از ناکام ماندن مذاکراتی که خود را به آن دعوت کرده بود، روز پنجشنبه به تفصیل به ذکر مصیبت و عزای شکست طرح ۴ ماده ای کنار آمدن با آمریکا نشست.

آخوند روحانی در جلسه کابینه اش در باره ماجرای سفرش به نیویورک و دست و پا زدنهای هفتاد و چند ساعته اش در نیویورک برای اجرایی کردن طرح و برنامه مذاکره تلفنی با ترامپ و رفع تحریمها را در یک «توطئه» خلاصه کرد وضمن کش دادن ماجرا از نیویورک تا آنکارا و ارمنستان، رکورد جدیدی از فرافکنی شکست برجای گذاشت. او همچنین صورت خود را با سیلی گداخته کرد و گفت: ما این توطئه را شکاندیم!!.
تلویزیون رژیم ـ ۱۰ مهر ۱۳۹۸: «در اون هفتاد و چند ساعتی که من در نیویورک بودم و خب بیش از ۲۲-۲۳ برنامه داشتم و حدود ۱۵ ملاقات با سران کشورها داشتیم در واقع ما تو این مدت کوتاه خیلی از سران همین ۵+۱ را در واقع دیدیم و ملاقات کردیم با اونها حالا در نیویورک در آنکارا در ارمنستان ... ما این توطئه را هم شکوندیم گفتم ایران آماده هست ایران از مذاکره فرار نمیکند ایران پای میز مذاکره هست و یک مسئله مهمی رخ داد پنج به اضافه یکی که از دید ضد ایرانی ها مرده بود اسرائیل میگفت ۵+۱ مرده ارتجاع منطقه میگفت ۵+۱ مرده کاخ سفید میگفت ۵+۱ مرده بعد همه جمع شده بودند که ۵+۱ دو مرتبه احیا بشود ما گفتیم حرفی نداریم اونهایی که ۵+۱ را زدند امروز در خواست میکنند برای ۵+۱ در یک شرایط مناسب اشکالی ندارد به شرط اینکه برگردند به آداب و رسوم ۵+۱ پنج به اضافه یک بر مبنای تعهد به یک توافق بود باید به اون سمت حرکت بکنند ....رئیس جمهور فرانسه برای بار دوم ظرف ۲۴ ساعت با من ملاقات کرد و آمد این طرح را به من ارائه کرد من گفتم کلیت این طرح از نظر ما قابل قبول است اما عبارتهای این طرح را اصلا من قبول ندارم چون عبارتهایش عبارتهای نادرست بود گفت خیلی خب شما بیایید عبارتهایی که خودتان میگویید وزرای خارجه با هم بنشینند به یک نتیجه برسند و اون عبارت بعنوان مبنای مذاکره ما باشد منتهی همه بحث این بود که خیلی خب این طرح قابل قبول حالا فرض میکنیم که اصلاحات ایران هم اونها مد نظر قرار بدهند اما ما با چه اطمینانی وارد این جلسه بشویم؟.
در همان ۲۴ ساعتی که اوج تحولات سیاسی و مذاکرات دیپلماتیک بود رئیس جمهور آمریکا در دو نوبت یکبار در سخنرانی اش در سازمان ملل و یکبار دیگر صریحا اعلام کرد که ما میخواهیم تحریم ها را تشدید کنیم من به این دوستان اروپایی گفتم که خب کجایش را ما قبول کنیم حرف شما را قبول کنیم؟ که شما میگویید آمریکا آماده است یا حرف رئیس جمهور امریکا را قبول کنیم که در ۲۴ ساعت دو بار آمده به صراحت یکبارش در سطح جهانی سازمان ملل آمده اعلام کرده و گفته میخواهم تحریم ها را تشدید کنم».
آخوند روحانی که به قول خودش بعد از ۲۴ساعت دست و پازدن با تشدید تحریمها موجه شده، در ادامه حرفهایش موضوع خودزنی نظام در جریان حمله به عربستان را پیش کشید و جمع وجور کردن فضای هیات دولت ورشکسته اش مدعی شد که: راه بسته نیست و اروپاییها دارند تلاش می کنند ولی فعلا می گویند که شرایط غیر مناسب و حتی شرایط جنگی پیش روست و آغازگر و مقصرش هم نظام است!.
تلویزیون رژیم ـ ۱۰ مهر ۱۳۹۸: «من در اینجا میخواهم بگم راه تمام نشده مسیر بسته نشده باز هم اروپاییها دارند تلاش می کنند باز هم دیگران دارند تلاش می کنند.
توطئه ای را لابی ضد ایران تهیه کرده بود که به مردم جهان بگوید ایران آغازگر یک تنش در منطقه حساس خلیج فارس هست. شرایط غیر مناسب و حتی شرایط جنگی پیش روست و آغازگر و مقصرش ایران است لازم بود این توطئه شکسته بشود».