۱۳۹۸ مهر ۱۱, پنجشنبه

وزیرخارجه آمریکا: رژیم ایران یک رژیم متجاوز، بزرگترین حامی تروریسمم در جهان است

وزیرخارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی همراه با وزیر خارجه ایتالیا رژیم آخوندی را یک رژیم متجاوز، بزرگترین ترین حامی تروریسم در جهان و اصلی ترین نیروی بی ثبات کننده در منطقه نامید.

پمپئو گفت:‌ ما باید در مقابل اقدامات تجاوزکارانه رژیم ایران متحد باقی بمانیم. کشورهای اروپایی به تدریج چشمشان به این واقعیت باز شد که رژیم ایران طرف متجاوز است و نه طرف مظلوم. و این امر از تصمیم ایتالیا برای تمدید نکردن دسترسی شرکت هوایی ماهان ایر به این کشور روشن شد. ما از این کار قدردانی زیادی میکنیم. ...اینها مسائل پیچیده ای هستند و پاسخهای ساده ای ندارند ولی وظیفه من این است که در رابطه با این تهدیدات که تهدیدات مشترک هستند، واقعیت را بیان کنم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: سیاست ما در قبال رژیم ایران طی دولت ترامپ ثابت بوده است. این رژیم بزرگترین حامی تروریسم در دنیا و اصلیترین نیروی بی ثبات کننده در سرتاسر خاورمیانه است. استراتژی ما این بوده که آنها را از ثروت و منابعی که از آن برای صدور ترور از جمله به همین جا در اروپا و برای حمایت از شبه نظامیان خود در سراسر دنیا استفاده می کنند، محروم کنیم. همانطور که ما در پنج، شش ماه اخیر دیدیم، کار رژیم ایران ربودن کشتیهای اروپا در تنگه هرمز و انجام حمله به عربستان سعودی و از دور خارج کردن بیش از ۵ در صد عرضه نفت از بازار جهانی بوده است. کما اینکه آمریکا و ایتالیا هم با با آن روبرو هستند.
پمپئو هم چنین گفت: ما به طور روزانه برای بازدارندگی و یک ابتکار دریانوردی در تنگه هرمز تلاش می کنیم و درعین حال سعی میکنیم فرصتهایی برای دیپلماسی بوجود بیاوریم. این روش کار ما بوده است و ما به این کار ادامه خواهیم داد.