۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

وزیر انرژی آمریکا: پیام به متحدان آمریکا در سراسر جهان، با رژیم ایران معامله نکنید

ریک پری وزیر انرژی آمریکا
ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز سه‌شنبه به شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی گفت: عربستان در حال افزایش تولید نفت خود برای تأمین نیازهای [بازار نفت] ناشی از تحریم‌های رژیم ایران می‌باشد.

خبرگزاری رویترز نوشت: ریک پری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی گفت: « متحدان ما، برای مثال عربستان در حال افزایش تولید نفت خود برای جوابگویی به نیازهای ناشی از تحریم‌های نفت ایران می‌باشند.»

وی اضافه کرد: پیام به متحدان آمریکا در سراسر جهان این است که با رژیم ایران معامله نکنید.

 ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز ۱۲اردیبهشت۹۸ گفت: علت تحریم‌ها درگیر بودن رژیم ایران در تروریسم و برخورد با مردمش می‌باشد.

ریک پری وزیر انرژی آمریکا در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه در مورد علت اعمال تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران گفت:‌ برخورد آنها با مردمشان، درگیر بودن آنها در تروریسم علت تحریم‌ها است. امیدوارم در اروپا کشوری وجود نداشته باشد که کنار رژیم ایران بایستد.

وی افزود: شما نمی‌توانید درگیر اقدامات تروریستی باشید که الآن هستید. این یک پیام روشن و قوی است نه فقط به متحدانمان در ناتو بلکه به سراسر دنیا است.

 معافیتهای شش ماهه اعطاء شده از سوی آمریکا به هشت کشور خریدار نفت ایران، روز پنجشنبه ۱۲اردیبهشت۱۳۹۸ پایان یافت و واشنگتن اعلام کرد از این پس هر گونه واردات نفتی از ایران مشمول مجازاتهای فرامرزی وضع شده از سوی آمریکا خواهد شد.
رادیو بین‌المللی فرانسه با پخش این خبر افزود:‌ صادرات نفت ایران در یک سال گذشته، از هنگام خروج آمریکا از برجام و برقراری مجازاتهای برداشته شده در چهارچوب این توافق و وضع مجازاتهای تازه، بیش از ۵٠درصد کاهش یافته، پول ایران به میزان ٦٠درصد ارزش خود را از دست داده و نرخ تورم حداقل از ٣٠درصد فراتر رفته است.

وال‌استریت ژورنال روز ۱۳اردیبهشت گزارش داد: مقامهای آمریکایی گفتند دولت ترامپ در حال بررسی اعمال تهاجمی‌تر تحریم‌های اقتصادی‌اش علیه رژیم ایران با هدف قرار دادن شرکتها و نهادهای مالی بیشتری است که با این رژیم تجارت می‌کنند، تا منابع پردرآمد دلاری آن را قطع کند.

تحریم‌های جدید علیه بانکها و تجارت با هدف قطع تجارت، از جمله فروش محصولات پتروشیمی ایران به سنگاپور و فروش کالاهای مصرفی به افغانستان است.

وال استریت ژورنال افزود: مقامات آمریکایی گفتند وزارت خزانه‌داری در حال بررسی تحریم‌های هدفمند است تا جریان منابع دلار که کمتر علنی هستند و رژیم ایران برای پرداخت واردات کالاهای پایه‌یی خود و حمایت از ارز لرزانش به آن نیاز دارد را کاهش دهد.

یک مقام آمریکایی گفت تحریم‌هایی که مد نظر هستند شامل هدف قرار دادن شبکه‌های مالی است که دلار آمریکا را به شرکت‌های ایرانی به‌عنوان پرداخت برای صادرات پتروشیمی که دومین منبع بزرگ درآمد بعد از نفت است، منتقل می‌کنند.(جزئیات بیشتر)