۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

مقامات فرانسوی: اگر رژیم توافق اتمی را نقض کند تحریمهای اروپا باز می گردد

  اگر رژیم توافق اتمی را نقض کند تحریمهای اروپا باز می گردد
  یک منبع از ریاست‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه ۱۷اردیبهشت ۹۸اعلام کرد اگر چنان‌چه رژیم ایران توافق اتمی را نقض کند  اروپا باید دوباره تحریم‌ها را اعمال کند.

این مقام فرانسوی گفت: ما نمی‌خواهیم تهران فردا هر گونه نقض توافق اتمی را اعلام کند چرا که در این صورت اروپایی‌ها ناچار خواهند بود بر اساس متن توافق تحریم‌ها را بازگردانند.

اظهارات این مقام فرانسوی در پاسخ به ادعای رسانه‌های رژیم بوده که اعلام کرده‌اند روز چهارشنبه رژیم بخشی از فعالیت‌های اتمی متوقف شده خود را از سر خواهد گرفت. رسانه‌های حکومتی ضمن اعلام این خبر تأکید کرده‌اند که البته رژیم قصد خروج از برجام را ندارد.

کیهان خامنه‌ای درباره ادعای دولت روحانی درباره خروج از برجام تأکید کرد آنچه دولت روحانی می‌خواهد انجام دهد نقض برجام نیست و همه این اقدامات ادعایی، در چارجوب این توافق هستند.

کیهان نوشت:‌منابع آگاه گفتند: ایران در واکنش به بدعهدی طرف‌های غربی به‌ویژه آمریکا در اجرای برجام قصد دارد با استناد به مفاد مطرح‌شده در بندهای ۲۶، ۳۶و ۳۷توافق، برخی از تعهدات خود را کاهش داده و بخشی از فعالیت‌های هسته‌یی که انجام آن در چارچوب این توافق متوقف شده بود را آغاز کند.

کارشناسان می‌گویند، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در چارچوب توافق هسته‌یی است و فعلاً موضوع خروج ایران از این توافق مطرح نیست.