۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

استیون منوچین: رفتار رژیم ایران قابل قبول نیست

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت: دونالد ترامپ کاملاً روشن کرده است که رفتار رژیم ایران قابل قبول نیست و برای منطقه و متحدان ما خطرناک است.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز درباره علت لغو معافیت های خریداری نفت از رژیم ایران گفت: رئیس جمهور کاملاً روشن کرده است که رفتار رژیم ایران قابل قبول نیست و صدور تروریسم آنها به سراسر جهان و فعالیت آنان در زمینه موشکی و سایر زمینه ها برای منطقه و متحدان ما خطرناک است و این فعالیت ها باید متوقف شوند.
وی افزود: بعد از خروج از برجام ما طرحی کاملاً هماهنگ داشتیم و اعلام کردیم که تحریم ها را اعمال می کنیم و به بازارها بارها فرصت دادیم که تنظیم کنند. ما ترتیب تولید بیشتر به بازار را دادیم. بنابراین نباید کسی تعجب کند که ما این معافیت ها را تمدید نمی‌کنیم. هم وزیر خارجه آمریکا، هم من و سایرین گفتگوهای مستقیم داشتیم و همچنین ما مطمئن شدیم که تولید بیشتری وارد بازار شده است ما نسبت به قیمت نفت حساسیم می خواهیم مطمئن شویم که تولید بیشتری باشد تا کاهش نفت رژیم ایران را جبران کند.
منوچین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال افزایش قیمت نفت گفت: قیمت نفت افزایش نمی‌یابد. بازار پیش از این کاهش نفت را جبران کرده است.