۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

مارک دوبوویتس : مردم ایران پاسخ راداده اندو به خیابان ها آمده و فریاد می زدند مرگ بردیکتاتور مرگ بر خامنه ای



تلویزیون فاکس نیوز ۱۱/۲/۹۸:«مارک دوبوویتس از مشاوران سیاسی دولت ترامپ: در رژیم ایران چیزی بنام تندرو و میانه رو وجود ندارد

مجری: تحریم های آمریکا به اقتصاد ایران آسیب می رساند و صندوق بین المللی پول هشدار داده است که تورم سالانه می تواند به ۴۰ درصد برسد و برخی می گویند ممکن است به ۵۰درصد و حتی بالاتر برسد. اگر که صادرات نفت همچنان کاهش یابد، چرا باید این موضوع برای شما و برای مردم ایران مهم باشد؟! که برای بررسی آن در این برنامه مارک دوبوویتس از مشاوران دولت ترامپ در مورد ایران و مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها  شرکت دارد.
برای دومین سال متوالی اقتصاد ایران  بعد از رونقی که درسال ۲۰۱۶ داشت،در رکود اقتصادی است، هدف مان  چیست؟
مارک دوبوویتس: هدف کارزار حداکثر فشار است که به دولت ترامپ به خاطر آن باید امتیاز بسیار داد که در نهایت منابعی را که رژیم ایران  نیاز داشت تا تروریسم خود و برنامه موشک های بالستیک و برنامه اتمی خود راتامین کند، محروم کرد تا آنرا مجدداً به میز مذاکره بازگرداند تا که برسر توافقنامه ای مذاکره کند.
 پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی ایران یک سال پیش بیرون کشید و او حق داشت که این کار را انجام دهد توافقی که ناقص بود و به ایران نسبتاً مسیری آرام بسوی تسلیحات اتمی می داد.
س: برای همین بود که ما معافیت هایی به برخی ازکشورهای متحدمان دادیم وبه آنها گفتیم که به شما مدت زمانی فرصت می دهیم تا که خرید کالا و بخصوص نفت را از ایران متوقف کنید و به نظر میرسد ژاپن  چین و هندوستان از آن تبعیت خواهند کرد آیا شما هم چنین نظری دارید؟
مارک دوبویتس :بله همین طور است هیچ راهی ندارد که این کشورها و پالایشگاه ها و بانک های آنها خطر قطع شدن از بازار آمریکا را بپذیرند. برای همین مدت زمانی طول می کشد که به صفر برسد و با این کار ما  منابع درآمد اصلی ایران را قطع می کنیم و به تشدید بحران اقتصادی آن ادامه می دهیم.
 س: فکر کنم موافق باشید که اگر ما بتوانیم حماس و حزب الله را از کمک های مالی محروم کنیم با این کار شما با موفقیت به ایران پیام میدهید، زیرا این پولی است که مردم ایران نیاز دارند ولی ( دولت) آنها آنرا به تروریست ها می دهد به نظر می رسد که حزب الله صندوقهای جمع آوری کمک های  مالی را در سراسر لبنان براه انداخته است زیرا می گوید ما به کمک های مالی نیاز داریم و این از زمانی است که پول ایران قطع شده است.
 ولی ترس در اینجا است زمانی که شما ایران را از دسترسی به غرب که برای آن پافشاری کرده ایم محروم می کنید آنها می گویند این کار تندروها را بالا می آورد نظرشماچیست؟
مارک دوبوویتس: در رژیم ایران چیزی بنام تندروها و میانه روها وجود ندارد هیچ فرقی باهم ندارند، تنها تندروها و کسانی که تندروترند وجود دارند که در اهدافشان مشترکندکه تضعیف امنیت ملی آمریکا و ایجاد بحران وآشوب در خاورمیانه و ساختن بمب اتمی و موشک های حامل آن می باشند برای همین این ایده که ما در ا ین رژیم با عده ای که اصلاح طلبند مواجهیم توهمی بیش نیست این توهمی بود که دولت اوباما داشت ولی دولت ترامپ و پرزیدنت ترامپ چنین توهمی ندارند.
س: بنا براین امیدواریم که فشار بیشتر شود، مشکل اینجاست که این دیکتاتورها به مردم خود اهمیتی نمی دهند آنهافقط به دولت خود و ماندن در قدرت اهمیت میدهندچطور می توانیم کاری کنیم که به مردم ایران آسیب بیشتری نرسد؟
مارک دوبوویتس: در نهایت این تحریم ها به مردم ایران آسیب خواهد رساند ولی مردم ایران پاسخ داده اند آنهم نه با حمله به آمریکا،  بلکه با حمله به  رژیم، آنهم با تظاهرات هایی که در خیابان ها از ماه دسامبر به این سو داشته اند در ۲۰۱۷ هزاران نفر به خیابان ها آمده و فریاد می زدند« مرگ بر دیکتاتور» «مرگ بر رهبر عالی(خامنه ای)» چرا پول را خرج حزب الله و حماس می کنید! و پول را برای فلسطینیان میفرستید بجای آنکه خرج مردم ایران بکنید!
 بنابر این فکر می کنم مردم ایران در کنار ما می باشند آنها می فهمند که بعد از ۴۰سال رفتاروحشیانه و سرکوب این رژیم خواستار خلاص شدن از آن می باشند و فکر می کنم هرکاری بتوانیم باید انجام دهیم تا به تحقق دموکراسی و آزادی در ایران کمک کنیم که با این کار به امنیت ملی آمریکا کمک کرده ایم .
س:والبته که اسرائیل امن تر و عربستان سعودی خوشحالتر خواهد شد.
 مارک دوبوویس باتشکر ازشما ».