۱۳۹۷ شهریور ۱۳, سه‌شنبه

بحران درونی حکومت آخوندی بر سر شکست برجام و پرونده جاسوسی در هیأت مذاکره‌کننده


مجلس ارتجاع روز یکشنبه ۱۱شهریور شاهد جنگ و جدال با جواد ظریف وزیر خارجه رژیم برسر جاسوسی در هیات مذاکره اتمی و شکست برجام بود.

کریمی قدوسی با پخش کلیپی از اطلاعات سپاه پاسداران در این رابطه گفت جواد ظریف باید با توجه به این مستند جاسوسی در هیات مذاکره کننده را بپذیرد.


کریمی قدوسی: از اتاق کنترل و فرمان درخواست دارم مستندی که ۵-۶ دقیقه از آنرا در اختیار قرار دادم آماده پخش کنند تا یک توضیحات خیلی مختصری هم بنده عرض میکنم انشاالله که آقای ظریف با دیدن این ۵-۶ دقیقه از این مستند بتوانند حکم قوه قضائیه را در مورد دری اصفهانی بپذیرند.

کلیپ مستند اطلاعات سپاه پاسداران: دری اصفهانی: اسم من هست عبدالرسول دری اصفهانی که ایرانی هستم ولی تابعیت کانادایی هم دارم. در حال حاضر مشاور رئیس کل بانک مرکزی هستم و در ماه آخر مذاکرات برجام، از من دکتر سیف خواسته بودند که بروم در مذاکرات پنج به اضافه یک شرکت کنم.
با انتصاب دری اصفهانی روند مذاکرات با شتاب هرچه بیشتر پیش میره. چشمان هر دو طرف مذاکره کننده از شادی برق میزنه.
روحانی: تمام تحریمهای اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق.
دری اصفهانی از جمله افرادی بوده که وارد حلقه جلسات روزهای دوشنبه نهاد ریاست جمهوری میشه. جلساتی که در اون مسائلی همچون سفر رئیس‌جمهور به کشورهای دیگه و یا مسائل اقتصادی برجام را تعیین می‌کرده.
دری اصفهانی: نفر ثابتش من بودم، رضا البرزی بود. دکتر سیف بود. دکتر نهاوندیان بود، مژگان مشکور بود.
به موجب همین آشنایی از طرف دکتر نهاوندیان و به جهت استادی دری بر دکتر سیف در پیش از انقلاب، دری به عنوان رئیس کمیته مالی ـ بانکی هیأت مذاکره کننده هسته‌ای جایگزین فردی انقلاب میشه.
خامنه‌ای: یه مسأله مسأله نفوذ است. ما این مسأله نفوذ را مطرح کردیم در قضیه برجام و پس از برجام. این خیلی مسأله عجیبی است. خیلی مسأله مهمی است.
گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است. تصمیم شما را عوض میکنه...
کریمی قدوسی: «یکی از بخشهای این مستند ایشون اعتراف میکنه
یک نسخه از آن اسناد را در قالب یک بسته اطلاعاتی در هتلی با حضور جک استراو و نماینده امریکا در دبی و یک افسر عالیرتبه ام آی سیکس لندن تحویل انگلیس و آمریکا میده .
خب جناب آقای نهاوندیان باید جواب بدهند جناب آقای روحانی هم باید جواب بدهند چرا همچون فردی گذاشته میشه توی تیم مذاکرات هسته ای آن بخش مهم و راهبردی را در اختیارش قرار میدهند؟».

خامنه‌ای در کوران مذاکرات اتمی در تیرماه سال ۹۴، حمایت قاطع خود را از تیم مذاکره‌کننده و جاسوسان مربطه اعلام کرد و آنها را امین و متدین توصیف و تاکید که انصافاغیرت ملی هم دارند!

خامنه ای:‌ «بنده هیأت مذاکره‌کننده را هم امین می‌دانم، هم غیور می‌دانم، هم شجاع می‌دانم، هم متدین می‌دانم. این را همه بدانند. اکثر حضاری که این‌جا تشریف دارید، از محتوای مذاکرات خبر ندارید، اگر شما هم از محتوای مذاکرات و جزئیات مذاکرات و اونچه می گذرد در مجالس، مطلع بودید، به بخشی از اونچه که بنده گفتم، حتماً اذعان پیدا می‌کردید، من البته، علاوه بر اینها، می‌شناسم این بعضی از این دوستان را از نزدیک بعضی رو از دور، با سوابقشون می‌شناسم. اینها مردمانی هستند متدین، و امین. اینها امینند. قصدشون این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش می‌کنند برای این کار، انصافاً غیرت ملی هم دارند، شجاعت هم دارند».