۱۳۹۷ شهریور ۱۶, جمعه

هشدار خامنه ای به خطر قیام به اعضای مجلس خبرگان آخوندی




خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان آخوندی خطر قیام را گوشزد کرد و با اعلام کرد که «یک جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای علیه نظام به راه افتاده است».


خامنه ای گفت: «در همین مسائل مربوط به سکه و ارزش و کاهش ارزش پول، جنگ رسانه‌ای و فضاسازیهای تبلیغاتی بدخواهان تأثیرگذار بوده است. باید مراقب باشیم ما با این فضاساریها برای آلوده کردن ذهن مردم کمک نکنیم. اهداف این جنگ رسانه‌ای ایجاد اضطراب، یأس و ناامیدی و احساس بن‌بستن و بدبین کردن مردم نسبت به دستگاهای مسئول و هم‌چنین بزرگتر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است».
ولی فقیه ارتجاع هم‌چنین گفت: «شرایط امروز ما، شرایط حساسی است اما این حساسیت به‌دلیل تعداد زیاد دشمنان و یا قدرت بالای آن‌ها نیست. حساسیت شرایط از این جهت است که نظام در چهل سال گذشته، برخلاف جریان کلی استکبار و نظام سلطه حرکت کرده است و در چنین شرایطی، در جنگل پر از تعارض سیاست بین‌المللی، شرایط و اقتضائات گوناگونی به وجود می‌آید که باید در هر شرایطی به تناسب آن و با دقت کامل عمل کرد».
خامنه‌ای درباره پیامدهای جدال باندهای حکومتی گفت: ویروس بدبینی نسبت به دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای انقلابی بد است. بیان انتقادها به نحوی نباشد که باعث ناامیدی شود. راه علاج مشکلات، خالی کردن پشت دولت و ابراز برائت از فعالیتها از فعالیت دستگاههای مسئول نیست. نباید اعتماد مردم از دستگاههای دولتی، قضایی و نیروهای مسلح سلب شود.
ولی فقیه ارتجاع با اشاره به بحرانهای رژیم، به درگیر بودن تمام عیار خود برای مقابله با وضعیت کنونی حکومت آخوندی اعتراف کرد و گفت: جلسات خصوصی با مسئولان دولتی، قضایی و نظامی ده برابر جلسات عمومی و رسانه‌ای است و در این جلسات مسائل مختلف بحث می‌شود که عموم از آن جلسات مطلع نیستند.

رویتر درباره سخنرانی خامنه‌ای در دیدار با خبرگان ارتجاع گزارش داد: تلویزیون دولتی گزارش کرد، او آمریکا و اسرائیل را متهم به راه انداختن جنگ رسانه ای برای نومید کردن مردم کرد، این در حالی است که این کشور با مشکلات اقتصادی بعد از اعمال مجدد تحریم های آمریکا مواجه است.
تلویزیون دولتی به نقل از خامنه ای در حالی که آمریکا و اسرائیل و کشورهای عرب خلیج را سرزنش میکرد گفت «هدف این جنگ رسانه ای ایجاد یاس و ...نومیدی درمیان مردم ایران نسبت به یکدیگر و مقامات و بزرگنمایی مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است»