۱۳۹۷ شهریور ۱۹, دوشنبه

فاکس نیوز: بشار اسد با تهاجم شیمیایی به ادلب موافق است


کودکان سوری قربانی سلاح شیمیایی
در پی افزایش نگرانیهای جامعه جهانی نسبت به استفاده مجدد رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی در تهاجم به استان ادلب گزارشها حاکی از آن است که بشار اسد به‌رغم هشدارها، با حمله شیمیایی علیه ادلب موافقت کرده است.

فاکس‌ نیوز ۱۹شهریور ۱۳۹۷- ۱۰سپتامبر ۲۰۱۸ در گزارشی گفت بشار اسد با حمله شیمیایی علیه استان ادلب به‌عنوان آخرین مرکز قدرت شورشیان سوری موافقت کرده است.

وال استریت ژورنال با اشاره به اظهارات مقامات ایالات متحده اولین منبعی است که این تصمیم اسد را گزارش کرده است.

ایالات متحده و فرانسه هشدار داده‌اند که حمله شیمیایی علیه ادلب واکنش کشورهای غربی را برخواهد انگیخت.

به گزارش وال استریت ژورنال فشارهای بین‌المللی تاثیر کمی بر روی بشار اسد که از حمایت روسیه و ایران برخوردار است با استفاده از تسلیحات شیمیایی موافقت کرده است...

هشدار فرانسه به اسد
از طرفی فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه در این رابطه گفت: استفاده از سلاح شیمیایی به ادلب بی‌پاسخ نخواهد ماند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در ادلب تأکید کرد: برای جلوگیری از وقوع قتل‌عام هر چه لازم باشد را  انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز فرانسه بوده و عبور از آن بی‌پاسخ نخواهد ماند.

وزیر دفاع فرانسه که با رادیوی «اروپاـ۱» گفتگو می‌کرد ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در ادلب گفت: برای جلوگیری از قتل‌عام محتمل در استان ادلب سوریه هر عملی که لازم باشد انجام خواهد شد. او گفت امانوئل ماکرون در مورد سوریه با ایران، روسیه و ترکیه از ماه‌ها پیش مذاکره کرده  به آنها در مورد استفاده از سلاح شیمیایی توسط اسد هشدار داده است.
این اولین تجربه نیست
روز ۲۵فروردین ۹۷به‌دنبال تهاجم شیمیایی اسد به شهر دوما آمریکا دستور داد تا بعضی مواضع رژیم اسد هدف بمباران قرار گیرند.

دونالد ترامپ ساعتهایی پس از حمله نیروهای نظامی آمریکا، فرانسه و انگلستان به تأسیسات نظامی و شیمیایی رژیم اسد اعلام کرد که این مأموریت نظامی با موفقیت به پایان رسید. او ضمن قدردانی از فرانسه و انگلستان که در این عملیات سهیم بودند گفت: ‌ «شب گذشته یک عملیات نظامی بدون نقص انجام شد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در یک بیانیه تلویزیونی گفت: برای مجازات بشار اسد به‌خاطر حمله شیمیایی به شهر دوما، دستور حمله به اهداف سوری را صادر کرده است. او بشار اسد را یک «هیولا» توصیف کرد و گفت:‌ آماده است فشار بر بشار اسد را حفظ کند تا او به «روند کشتار مردمش پایان دهد.

بیشتر بخوانید
جیم جفری: رژیم اسد در تدارک تسلیحات شیمیایی در ادلب
هشدار آمریکا، فرانسه و انگلستان به رژیم اسد در مورد استفاده از سلاح شیمیایی
هشدار دبیرکل سازمان ملل ‌متحد نسبت به حمله اسد به استان ادلب