۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

اتحادیه اروپا باید به بیرون راندن ایران از سوریه کمک کند: مذاکره‌کننده اپوزیسیون.


نصر حریری رئیس کمیسیون مذاکره‌کننده سوریه ( SNC ) در مرکز سیاسی اتحادیه اروپا بروکسل گفتگوهایی را انجام می‌دهد. اسد به طور جداگانه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی باید سوریه را ترک کنند زیرا مردم خاورمیانه ازتاخت و تازخارجی خسته شده‌اند.

حریری به اظهارات اسد چنین پاسخ داد و تاکید کرد که روسیه و ایران ازجانب اسد در جنگ سوریه می‌جنگند و به او در بازپس گیری مناطق قابل‌توجهی از نیروهای اپوزسیون و گروه‌های اسلامی کمک می‌کنند. حریری گفت که در حال حاضر حدود ۱۰۰هزار نفر از نیروهای ایرانی یاوابسته به آن در سوریه حضور دارند. حریری گفت: " نقش ایران [در سوریه]با هزینه‌ای که مردم ما بابت آن می‌پردازند، بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود، بنابراین ما از هرسازوکاربین‌المللی حمایت می‌کنیم که بتواند نفوذ ایران را در منطقه به طور کلی و به طور خاص در کشور ما محدود کند ." وی گفت: " ما نمی‌توانیم یکی را از دیگری جدا بدانیم، برنامه هسته‌ای ( ایران ) را از برنامه موشکی تهران و رفتارشرورانه ایران در منطقه ."..حریری در روز پنج شنبه با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، مذاکراتی داشت.
وی افزود : " در حالی که ایران و شبه نظامیان ایرانی در کشور ما حضور دارند، یک راه‌حل سیاسیکه قابلمذاکره باشد، وجود نخواهد داشت و در عین حال هم کهشرکای خارجی اسد نیز در آنجا باقی بمانند، راه حلی نیز وجود نخواهد داشت. وی گفت : " ما به دنبال راه‌هایی برای بیرون راندن ایران از سوریه هستیم ."».