۱۳۹۷ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

مجاهدین خلق و کنگره تاریخی


روزنامه الایام- بحرین ۲۱/۳/۹۷ : « به قلم بدر عبدالملک - روز 30 ژوئن سال 2018 شهر پاریس و حومه آن برای بزرگترین کارناوال سیاسی سالانه‌ای آماده میشود که شورای ملی مقاومت ایران به رهبری مجاهدین خلق از سال 2004 آنرا ترتیب میدهد.

 
به این ترتیب همه ساله ایرانیان مقیم خارج کشور از سراسر جهان از جمله نمایندگانی از داخل کشور برای بررسی وضعیت داخلی ایران که از 40 سال قبل در قفس زشتو سیاه آخوندها زندانی میباشد گرد می‌آیند. ایرانیان دور از وطن، در مورد درد و رنجهای مردمی که در زیر فشار قوت لا یموت و نداشتن آزادی و زندگی آرام و آینده‌ای نامعلوم و وضعیتی پریشان و بحرانی خورد شده اند سخن میگویند. همچنین این کنگره سالانه، حرکتهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را با بررسی عمیق سیاسی کلیه تحولات داخل و منطقه و جهان و رابطه نظام سیاسی با وضعیت پیچیده جهان و منطقه به بحث میگذارد.
این کنگره بطور مشخص در شرایطی فوق العاده و دریک نقطه عطف سرنوشت ساز و تعیین کننده و اراده‌ای قاطع مردم ایران با همه طوایف و اقشار و گروههای اجتماعی و زحمتکشان و شخصیتهای ملی و آکادمیک و فرهنگی و هنری آن، برگزار میشود. همه این افراد در صحنه تاریخی این کنگره از دور و نزدیک حضور به هم میرسانند که نشانگر اهمیت حضور و یا حمایت معنوی از این واقعه سیاسی برجسته میباشد.
ویژگی این گردهمایی تاریخی در این نهفته است که در شرایط سه گانه مهم جهانی و منطقه‌ای و داخلی برگزار میشود.
در سطح داخلی این گردهمایی در فضا و پیامدهای قیام دسامبر سال 2017 شکل میگیرد که در آن اکثریت عظیمی از شهرها و استانهای سراسر ایران یکباره به پا خاستند. بطوریکه این قیام به گسترش و تنوع اجتماعی و طبقاتی و مردمی آن برجسته میشد و گروههای گسترده مردمی شامل نسلهای مختلف با سنین گوناگون به آن پیوستند. همچنین در این قیام جمع کثیری از زنان و جوانان در راهپیمائیهایی که روز و شب برگزار میشد شرکت جستند و بی هیچ ترس و بیم از دستگاههای سرکوبگر این رژیم، در معرض کشتار و شکنجه قرار گرفتند. و بدینسان مردم دیوار ترس را برای شکل دادن این قیام شکستند و از زاویه کیفیت و محتوی یک واقعه مردمی و سیاسی جدید بود که به وضوح در همه شعارها نمود پیدا میکرد و به ضرورت و اهمیت تغییر و رفتن بی بازگشت دیکتاتور و رژیم ولایت فقیه فرا میخواندند.
قیام دیماهدر شرایطی صورت گرفت که رژیم ایران از شکافهای عمیق در ساختار قدرت سیاسی و همچنین از درگیریهای فیمابین(در رأس رژیم)رنج میبرد. این درحالیست که وضعیت اقتصادی و فساد مالی و اخلاقی به بدترین اشکالش رو به وخامت میگذارد بطوریکه این امر در وضعیتناهنجار زندگی بخشهای گسترده‌ای از مردم با درجات مختلف بازتاب پیدا کرده است. همچنین موضوع محوری که همه مردم بپاخاسته و معترض بر آن تاکید میکنند وحدتشان بر سر موضوع سرنوشت سازتغییر برای یک ایران آزاد از شر این رژیم استبدادی و شب پرست میباشد.
در همین حال منطقه از نظر سیاسی و نظامی شاهد شکستهای رژیم آخوندی در کشورهای همسایه میباشد و نتایج انتخابات عراق و پس رفت حوثیها در یمن و سیر قهقرایی و شکستهای میدانی آنها به این رژیم ضربه زده است. همچنین ضربات وارده در سوریه علیه مواضع رژیم ایران و همپیمانانش او را محاصره میکند.
همه این امور نشانگر انزوای هرچه بیشتر رژیم بواسطه قطع دستانش میباشد که از سالها قبل در کشورهای منطقه دراز نموده است. شایان یادآوریست که کارت منطقه‌ای او در دوحه یا آنکارا نیز ناکارآمد شده است. همچنین این رژیمها علیرغم دعاوی توخالی شان نیز دیگر قادر به متوقف نمودن وخامت اوضاع داخلی رژیم ایران نیستند. همچنین صحنه بین المللی خصوصا بعد از لغو توافق هسته ای توسط ترامپ، شاهد انزوای شدید ایران است و لیستهای ممنوعیت و محاصره و تحریم و بیرون کشید شرکتها از ایران و فسخ قراردادها توسط کشورهای مختلف علائم واضحی از این دوران میباشد و کشورهای جهان بر این باورند که چشم انداز سیاسی این رژیم وارد یک تونل سیاه و طولانی شده است.
اقدامات آمریکا و سیاستمداران آن در همه پهنه‌های مختلفعلیه رژیم ایران رو به افزایش است که تاکیدی بر حمایت دولت ترامپ از تصمیم تغییر عملی این رژیم میباشد. زیرا رژیم آخوندی کشورها را تهدید نموده و وضعیت بدی را در روابط بین المللی و ممنطقه‌ای ایجاد میکند که مبتنی بر اسلوب قدرت و میلیتاریسم و تهدید و صدور تروریسم است.
اگر چه رژیم آخوندی تلاش میکند درحالیکه در سی سی یو میباشد روحی جدید در کالبد خود بدمد اما بدون شک کنگره 30 ژوئن سال 2018 درسالی لبریز از امید و خوشبینی تاریخی برگزار خواهد شد که درآن جهانشاهد نفسهای آخر این رژیم و به شمارش افتادن ضربان قلبش میباشد.کنگره امسال گردهمایی امید و تغییر و بازگشت به میهن است زیرا شعارهای پاریس و شعارهای شهرهای ایران همگی ترانه پیروزی را برای یک میهن دمکراتیک و پلورالیسم تکرار میکنند. مردم ایران در انتظار آلترناتیو انقلابی برای رهبری این امید و تغییر در چشم انداز هستند.