۱۳۹۷ خرداد ۱۱, جمعه

اسد تهدید کرد به منطقه کردهای تحت حمایت آمریکا در سوریه حمله کند


خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۰/۳/۹۷ : « بشار اسد رئیس جمهور سوریه تهدید کرد به منطقه جنگجویان تحت حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه حمله می کند. وی که روز پنجشنبه در یک تلویزیون روسی مصاحبه می کرد افزود نیروهای آمریکا بایستی این کشور را ترک کنند.
این اظهارات او نشان می دهند که باوجود فشار از چند جبهه، اسد بدنبال تحکیم قدرت خود بعد از هفت سال جنگ داخلی می باشد.. هنوز بخشهای وسیعی از خاک سوریه خارج از کنترل رژیم اسد می باشند از جمله مناطق وسیعی شمال فرات که در دست کردهای سوریه می باشد. اسد به این کانال تلویزیون روسی گفت او درب را برای مذاکره با دولت کردی باز کرده است و با اینحال آماده است این منطقه را با استفاده از زور آزاد کند.. آمریکا که از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها حمایت می کند در این مناطق کردی پایگاههای هوایی و ایستگاههای دیدبانی دارد. اسد گفت آمریکایی ها باید سوریه را ترک کنند، بهر صورتی سوریه را ترک می کنند.. اسد طی مصاحبه ی گفت هیچ نیروی ایرانی در سوریه نیست و تنها مشاوران نظامی ایران برای کمک به ارتش سوریه حضور دارند. او همچنین تکذیب کرد که در حملات هوایی اسراییل در سوریه افراد ایرانی کشته شده اند.. گروه دیدبان حقوق بشر سوری که در بریتانیا مستقر است و این جنگ را مانیتور می کند گفت حداقل 68 نفر ایرانی و نیروهای حامی ایران در حملات هوایی اسراییل از آوریل کشته شده اند.
اسد گفت در حملات هوایی اسراییل قسمت بزرگی از دفاع هوایی سوریه تخریب شد اما وی افزود آنها به یمن حمایت روسیه بسا قویتر از قبل بازسازی شده اند».