۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

مصاحبه با سناتور لیندزی گراهام درمورد مذاکرات ترامپ با کره شمالی


تلویزیون فاکس نیوز ۲۰/۳/۹۷ : « مجری : سناتور شما نکته ای درمورد کره شمالی دارید ممکن است آنرا تمام کنید قبل از این که سراغ موضوع وزارت دادگستری برویم
سناتور لیندزی گراهام :رئیس جمهور چین با پرزیدنت ترامپ تماس گرفته وخواستار کمک درمورد کمپانی زی تی ئی ZTE شده است که یک شرکت بزرگ تکنولوژیکی چینی است بسیاری کارمندان چینی را استخدام می کند آنها معلوم شده است که تحریم های ایران را نقض می کرده اند .


اگر مطمئن شویم که معامله بدی برای امریکا نیست،‌ من ذهنم را روی این که با زی تی ئی معامله کنیم باز می کنم و ویلبرراس( وزیر اقتصاد) در تلاش است راه هایی بیابد که زی تی یی را گروهی قابل اتکا نماید که بتواند با آمریکا تجارت کند. ما باید ببنیم که به کجا می انجامد. در جواب به دوستان دموکراتم این که یک معامله خوب به چه شکل خواهد بود برای تهدیدموشک اتمی کره شمالی سه نتیجه می تواند وجود داشته باشد:
- صلح، که همه برنده می شوند .
- جنگ، کهکره شمالی می بازد زیرا که برای منطقه ویران کننده خواهد بو، ولی به برنامه آنها خاتمه می دهد.
- بعد تسلیم شدن دونالد ترامپ، که درست همان کاری است که سایر روسای جمهور انجام دادند که راه کار سوم اتفاق نخواهد افتاد.
برای همین اگر شما بخواهید صلح پیروز شود باید به کره شمالیو چین گفته شود متوسل شدن به نیروی نظامی باید آخرین راهی باشد که شما به آن متوسل شوید زیرا ما تمایلی به انجام آن نداریم و ما احتمالاً صلحی نخواهیم داشت و شما رئیس جمهور را دست کم گرفته اید. ».