۱۳۹۶ بهمن ۲۵, چهارشنبه

تل آویو از کاهش نفوذ مسکو روی ایران صحبت می کند


روزنامه الشرق الاوسط(لندن) ۲۲/۱۱/۹۶ : « اخیرا هیچ روزی وجود نداشته که یک وزیر و یا مسئول امنیتی اسرائیلی هشدار شدیدی ندهد که امکان اجتناب از در گیری نظامی در سوریه بین اسرائیل از یکطرف و ایران و حزب الله از طرف دیگر وجود ندارد .

به گفته منابع اسرائیلی مسئولین نظامی این کشور از پروژه بزرگی که ایران و حزب الله برای ساختن چهار کارخانه تولید موشک بالستیک قابل کنترل در سوریه و لبنان در پیش گرفته اند عصبانی هستند و این پروژه ای غیر قابل متوقف کردن است که خطوط تولید به مونتاژ هزاران موشک ایرانی مجهز به سیستم هدفگیری دقیق در خدمت زرادخانه رو به گسترش حزب الله پرداخته اند . حملات اسرائیل در سال قبل توانست بعضی از اجزاء و تجهیزات واره شده را قبل از رسیدن به نیروی هوایی در سوریه منهدم کند ولی کارخانه هایی که تماما زیر زمین ساخته شده بود را ویران نکرد . در 29 ژانویه بنیامین نتانیاهو در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرد و نتانیاهو با این هشدار از آن دیدار خارج شد که اسرائیل دیگر در صدد این نیست که وقت را هدر بدهد تا آمریکا و روسیه در مورد سوریه به توافق برسند بخصوص که به گفته طرف اسرائیلی هیچکس تلاش نمی کند مانع تسلیح سریع اسرائیل بشود . سپس پوتین گفتگو با نخست وزیر اسرائیل را با اعزام یک هیئت بلند پایه به اسرائیل بریاست نیکولای پتروشیف رئیس شورای امنیت روسیه به اسرائیل ادامه داد تا یک بررسی مفصل از نگرانی اسرائیل را از طرح های ایران و حزب الله در رابطه با سوریه تهیه کنند . قبل از تمرینات مشترک آمریکا و اسرائیل که طی آن دو موشک از دو جبهه از مرزهای شمالی و جنوبی بصورت همزمان شلیک شد آمریکا سیستم های دفاع ضد موشکی را در مناطق مختلف اسرائیل مستقر کرد تا برای هدف قرار دادن مناطق مسکونی و زیر ساخت های استراتژیک اسرائیل توسط حزب الله برای اینکه بیشترین خسارت را وارد کند آماده باشد .
از نظر منابع اسرائیلی هیچ ارگان بین المللی نمی تواند مانع از لغزیدن به سمت جنگ و رویارویی نظامی بشود و نفوذ رئیس جمهور روسیه بر ایران در پایین ترین سطح خودش است».