چند روز پس از فاجعه سقوط هوایپمای تهران یاسوج و کشته شدن ۶۶ مسافر، حکومت آخوندی که بیش از ۱۲ ساعت را به گفته وزیر ارتباطاتش باوجود روشن بودن موبایل یکی از مسافران از دست داده و اقدام موثری برای جستجوی محل سقوط نکرده، بدلیل هوای طوفانی و برفی منطقه، انتقال جسدهای مسافران را به روز شنبه موکول کرده است.
درهمین حال، خبرهای منتشر شده در داخل و خارج کشور بیش از پیش و در زمینه های مختلف مقصر بودن حکومت آخوندی و سیاستهای تبهکارانه رژیم را در این گونه فجایع برملا می کند.
درحالیکه خانواده های مسافران هواپیمای تهران یاسوج در سوز و سرما هم چنان در کوهها و دشت ها سرگردان و چشم انتظار حداقل پیکرهای عزیزان خود هستند، تنها تسلی بخش آنها ابراز همدردی مردم منطقه است و اینکه به یاد عزیزانشان شمعی برافروزند.
ازسوی دیگر، سخنگوی شرکت هواپیما سازی ای تی آر در فرانسه بار دیگر بر کهنه بودن هواپیمایی که در کوههای دنا سقوط کرده و گفته است: شرکت هواپیمایی آسمان، هواپیماهای جدید این شرکت را نخریده و هواپیمای تهران یاسوج که روز یکشنبه سقوط کرد، از نسل قدیم محصولات این کارخانه بوده است.
هواپیمای ایتیآر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح یکشنبه از تهران عازم یاسوج بود در منطقه دنا در زاگرس سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. نزدیک به ۲۵ سال عمر کرده بود.
سخنگوی هواپیما سازی ای تی آر افزود نسل جدید این هواپیما ها از ۷ سال پیش وارد بازار شده است.
گزارش دیگری که توسط یورو نیوز منتشر شده نیز یادآوری می کند: کمیسیون اروپا پرواز برخی هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی رژیم در کشورهای عضو اتحادیه را ممنوع اعلام کرده است. «آسمان» تنها شرکت هواپیمایی ایران است که پرواز تمام هواپیماهای آن در اروپا ممنوع شده است.
انریکو بریویو، سخنگوی بخش حمل و نقل کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در مورد آخرین به روز رسانی لیست سیاه پروازهای اتحادیه اروپا گفت: «آخرین تصمیم در ماه نوامبر ۲۰۱۷ گرفته شده که بر اساس آن پروازهای ۱۷۸ شرکت از جمله «شرکت آسمان» در اروپا ممنوع است.
درحالیکه هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده، کارشناسان داخلی نیز همچنان به کهنه و اسقاطی بودن هواپیمایی که رژیم با پرواز آن جان مردم را به بازی می گیرد، تاکید می کنند.
یک استاد دانشگاه می گوید: «طیاره ۲۵ ساله در جمهوری اسلامی با توجه به تعداد اندک هواپیماها به اندازه ۵۰ سال کار میکند. همین سه هفته پیش با هواپیمای ATR از تهران به رامسر رفتم و خلبان نتوانست بنشیند و بناچار به تهران برگشت .فردای آن روز که از رامسر برمیگشتم همین خلبان فولاد، خلبان ما بود. ... این طیاره آن قدر قراضه بود که سر و ته آن میلرزید، سرش یک طرف میرفت و تهاش یک طرف دیگر. باور کنید قراضگی و از هم گسیختگی صندلیهایش اصلا مشهود بود به طوری که ترک داشت. البته این ایرادات در مورد صندلی اشکال چندانی ندارد ولی موتور که نمیتواند اینها را تحمل کند».
رییس کمیسیون عمران مجلس آخوندی می گوید: سوال ما این است که چرا مرکز کنترل و عملیات شرکت آسمان با این وضعیت آب و هوایی اصلا اجازه پرواز داده است.
وی در باره وضعیت جوی نامناسب می گوید: خلبانان دیگر که در همان روز پرواز داشتند گفتند که در طول مسیر درگیر باران، ابر و یخ زدگی شدند و مرتب دستگاه ضد یخ هواپیما را روشن میکردند. اینها حکایت از شرایط جوی نامناسب آن منطقه دارد.
در همین حال یک رسانه رژیم با تیتر افشاگری بزرگ درباره سقوط ای تی آر نوشت: یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سقوط هواپیمای آسمان پرده از مسائلی برداشته است که عدم توجه به آنها می تواند فجایع بزرگ تری را در صنعت هوایی کشور به ویژه در شرکت آسمان به دنبال داشته باشد.
محمد دامادی گفت: سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان میتواند یکی از علتهای اصلی سقوط این هواپیما باشد. وی افزود: شکایتهای بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از ۳۰ نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماههای قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا دادهاند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کردهاند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان، آنها را مجبور به پرواز میکند.
وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.
یک رسانه دیگر رژیم می نویسد: هواپیمای ای تی آر ۷۲ در شرایط آب هوایی با یک موتور یا حتی بدون موتور هم میتواند در زمینهای مسطح فرود امنی داشته باشد. اما در شرابط کوهستانی برای داشتن قدرت مانور نیاز به دو موتور سرحال با حداکثر توان است. شرایطی که طبق گزارشهای منابع مختلف هواپیمای ای تی آر ۷۲ سقوط کرده شرکت آسمان پس از ۲۵ سال کار فاقد آن بوده است.
فرودگاه یاسوج یکی از سختترین فرودگاههای ایران برای خلبانها از نظر فرود است. به این پارامتر وضعیت نامساعد آب و هوا و فرسودگی هواپیما و احتمال خرابی یک یا دو موتور را هم اضافه کنید.
این رسانه رژیم به نمونه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۲۷ در ۱۹ دیماه ۱۳۸۹ در وضعیت جوی نامناسب در نزدیگی ارومیه اشاره می کند که در خطوط هوایی ایران بارها اشتباه در به پرواز درآوردن هواپیماها در شرایط بد جوی گزارش شده یک سال قبل از سقوط این هواپیما، کارشناسان ایران ایر خواستار از رده خارج شدن این هواپیما به دلیل فرسودگی شده بودند اما نه تنها این مدل از رده خارج نشد بلکه در شرایط سخت آب و هوایی به پرواز در آمد و سقوط کرد.
حالا دوباره این حادثه با شرایط مشابه اما این بار برای ای تی آر ۷۲ تکرار شده است. جالب آنکه هم اکنون قدیمیترین بوئینگ ۷۲۷ جهان در شرکت آسمان همچنان در حال فعالیت است.
بحران درونی نظام آخوندی به دنبال فاجعه سقوط هواپیما در مجلس ارتجاع ادامه دارد:
اسماعیلی، عضو مجلس رژیم ۲ بهمن ۹۶ - درخواست استیضاح وزیر اره و شهرسازی و وزیر کار
درخواست بکنیم تا انشاالله در خواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی و وزیر رفاه رو انشاالله در اولین جلسه هئیت رئیسه مجلس مطرح بکنند
هاشمی پور، عضو مجلس رژیم ۲ بهمن ۹۶ -سقوط هواپیما در سمیرم هم مانند موارد قبل مشمول مرور زمان میشود
ما میدانیم که این حادثه همانند دیگر حوادث پیش آمده با گذشت زمان به جعبه سیاه وعده داده میشود و مشمول مرور زمان خواهد شد ونهایتا هیچگونه برخوردی با مسببین اصلی این حادثه نخواهد شد در عجبیم که واقعا وزیر راه و شهرسازی با این فاجعه ای که بوجود آمده چطور خوابش میگیره؟ یک سفر دو ساعته آمده یاسوج و برگشته... ۶۵ نفر اونجا تلف شدند اونجا خداوکیلی نمی ارزه که آقای وزیر راه و شهرسازی در اون منطقه حضور داشته باشه؟
پارسایی، عضو مجلس رژیم ۲ بهمن ۹۶ - به اندازه یک جنگ تمام عیار حوادث در ایران قربانی میگیرد
به اندازه یک جنگ تمام عیار از آسمان و زمین و دریا بر این مردم مرگ و غم نازل میشود مرگ اندوهی که مقصر آن ندانم کاری و بی تفاوتی ما مسئولین است.
در جهان هواپیما کشتی و خودرو برای رفاه مردم اما در اینجا یادآور نکبت بار شوم ضحاک مار دوش است اگر ضحاک روزی دو قربانی میگرفت ضحاک هواپیما کشتی و خودرو روزی ۴۰ جان و سالی ۲۵ هزار نفس میگیرد و صدها هزار مصدوم به ارمغان می آورد...
نه بخاطر گریز از استیضاح به ... احترام جانهای بیگناه گرفته شده سنگ بنای مسئولیت پذیری را با استعفا و عذرخواهی از مردم شریف ایران بنا نهند... قبل از استعفا نسبت به عزل کلیه مدیران مقصر و همچنین خارج کردن هواپیماهای از رده خارج که در کمین جان مسافران نشسته اند اقدام نمایند
درهمین حال، خبرهای منتشر شده در داخل و خارج کشور بیش از پیش و در زمینه های مختلف مقصر بودن حکومت آخوندی و سیاستهای تبهکارانه رژیم را در این گونه فجایع برملا می کند.
درحالیکه خانواده های مسافران هواپیمای تهران یاسوج در سوز و سرما هم چنان در کوهها و دشت ها سرگردان و چشم انتظار حداقل پیکرهای عزیزان خود هستند، تنها تسلی بخش آنها ابراز همدردی مردم منطقه است و اینکه به یاد عزیزانشان شمعی برافروزند.
ازسوی دیگر، سخنگوی شرکت هواپیما سازی ای تی آر در فرانسه بار دیگر بر کهنه بودن هواپیمایی که در کوههای دنا سقوط کرده و گفته است: شرکت هواپیمایی آسمان، هواپیماهای جدید این شرکت را نخریده و هواپیمای تهران یاسوج که روز یکشنبه سقوط کرد، از نسل قدیم محصولات این کارخانه بوده است.
هواپیمای ایتیآر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان که صبح یکشنبه از تهران عازم یاسوج بود در منطقه دنا در زاگرس سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. نزدیک به ۲۵ سال عمر کرده بود.
سخنگوی هواپیما سازی ای تی آر افزود نسل جدید این هواپیما ها از ۷ سال پیش وارد بازار شده است.
گزارش دیگری که توسط یورو نیوز منتشر شده نیز یادآوری می کند: کمیسیون اروپا پرواز برخی هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی رژیم در کشورهای عضو اتحادیه را ممنوع اعلام کرده است. «آسمان» تنها شرکت هواپیمایی ایران است که پرواز تمام هواپیماهای آن در اروپا ممنوع شده است.
انریکو بریویو، سخنگوی بخش حمل و نقل کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در مورد آخرین به روز رسانی لیست سیاه پروازهای اتحادیه اروپا گفت: «آخرین تصمیم در ماه نوامبر ۲۰۱۷ گرفته شده که بر اساس آن پروازهای ۱۷۸ شرکت از جمله «شرکت آسمان» در اروپا ممنوع است.
درحالیکه هنوز جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده، کارشناسان داخلی نیز همچنان به کهنه و اسقاطی بودن هواپیمایی که رژیم با پرواز آن جان مردم را به بازی می گیرد، تاکید می کنند.
یک استاد دانشگاه می گوید: «طیاره ۲۵ ساله در جمهوری اسلامی با توجه به تعداد اندک هواپیماها به اندازه ۵۰ سال کار میکند. همین سه هفته پیش با هواپیمای ATR از تهران به رامسر رفتم و خلبان نتوانست بنشیند و بناچار به تهران برگشت .فردای آن روز که از رامسر برمیگشتم همین خلبان فولاد، خلبان ما بود. ... این طیاره آن قدر قراضه بود که سر و ته آن میلرزید، سرش یک طرف میرفت و تهاش یک طرف دیگر. باور کنید قراضگی و از هم گسیختگی صندلیهایش اصلا مشهود بود به طوری که ترک داشت. البته این ایرادات در مورد صندلی اشکال چندانی ندارد ولی موتور که نمیتواند اینها را تحمل کند».
رییس کمیسیون عمران مجلس آخوندی می گوید: سوال ما این است که چرا مرکز کنترل و عملیات شرکت آسمان با این وضعیت آب و هوایی اصلا اجازه پرواز داده است.
وی در باره وضعیت جوی نامناسب می گوید: خلبانان دیگر که در همان روز پرواز داشتند گفتند که در طول مسیر درگیر باران، ابر و یخ زدگی شدند و مرتب دستگاه ضد یخ هواپیما را روشن میکردند. اینها حکایت از شرایط جوی نامناسب آن منطقه دارد.
در همین حال یک رسانه رژیم با تیتر افشاگری بزرگ درباره سقوط ای تی آر نوشت: یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سقوط هواپیمای آسمان پرده از مسائلی برداشته است که عدم توجه به آنها می تواند فجایع بزرگ تری را در صنعت هوایی کشور به ویژه در شرکت آسمان به دنبال داشته باشد.
محمد دامادی گفت: سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان میتواند یکی از علتهای اصلی سقوط این هواپیما باشد. وی افزود: شکایتهای بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از ۳۰ نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماههای قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا دادهاند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کردهاند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان، آنها را مجبور به پرواز میکند.
وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.
یک رسانه دیگر رژیم می نویسد: هواپیمای ای تی آر ۷۲ در شرایط آب هوایی با یک موتور یا حتی بدون موتور هم میتواند در زمینهای مسطح فرود امنی داشته باشد. اما در شرابط کوهستانی برای داشتن قدرت مانور نیاز به دو موتور سرحال با حداکثر توان است. شرایطی که طبق گزارشهای منابع مختلف هواپیمای ای تی آر ۷۲ سقوط کرده شرکت آسمان پس از ۲۵ سال کار فاقد آن بوده است.
فرودگاه یاسوج یکی از سختترین فرودگاههای ایران برای خلبانها از نظر فرود است. به این پارامتر وضعیت نامساعد آب و هوا و فرسودگی هواپیما و احتمال خرابی یک یا دو موتور را هم اضافه کنید.
این رسانه رژیم به نمونه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۲۷ در ۱۹ دیماه ۱۳۸۹ در وضعیت جوی نامناسب در نزدیگی ارومیه اشاره می کند که در خطوط هوایی ایران بارها اشتباه در به پرواز درآوردن هواپیماها در شرایط بد جوی گزارش شده یک سال قبل از سقوط این هواپیما، کارشناسان ایران ایر خواستار از رده خارج شدن این هواپیما به دلیل فرسودگی شده بودند اما نه تنها این مدل از رده خارج نشد بلکه در شرایط سخت آب و هوایی به پرواز در آمد و سقوط کرد.
حالا دوباره این حادثه با شرایط مشابه اما این بار برای ای تی آر ۷۲ تکرار شده است. جالب آنکه هم اکنون قدیمیترین بوئینگ ۷۲۷ جهان در شرکت آسمان همچنان در حال فعالیت است.
بحران درونی نظام آخوندی به دنبال فاجعه سقوط هواپیما در مجلس ارتجاع ادامه دارد:
اسماعیلی، عضو مجلس رژیم ۲ بهمن ۹۶ - درخواست استیضاح وزیر اره و شهرسازی و وزیر کار
درخواست بکنیم تا انشاالله در خواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی و وزیر رفاه رو انشاالله در اولین جلسه هئیت رئیسه مجلس مطرح بکنند
هاشمی پور، عضو مجلس رژیم ۲ بهمن ۹۶ -سقوط هواپیما در سمیرم هم مانند موارد قبل مشمول مرور زمان میشود
ما میدانیم که این حادثه همانند دیگر حوادث پیش آمده با گذشت زمان به جعبه سیاه وعده داده میشود و مشمول مرور زمان خواهد شد ونهایتا هیچگونه برخوردی با مسببین اصلی این حادثه نخواهد شد در عجبیم که واقعا وزیر راه و شهرسازی با این فاجعه ای که بوجود آمده چطور خوابش میگیره؟ یک سفر دو ساعته آمده یاسوج و برگشته... ۶۵ نفر اونجا تلف شدند اونجا خداوکیلی نمی ارزه که آقای وزیر راه و شهرسازی در اون منطقه حضور داشته باشه؟
پارسایی، عضو مجلس رژیم ۲ بهمن ۹۶ - به اندازه یک جنگ تمام عیار حوادث در ایران قربانی میگیرد
به اندازه یک جنگ تمام عیار از آسمان و زمین و دریا بر این مردم مرگ و غم نازل میشود مرگ اندوهی که مقصر آن ندانم کاری و بی تفاوتی ما مسئولین است.
در جهان هواپیما کشتی و خودرو برای رفاه مردم اما در اینجا یادآور نکبت بار شوم ضحاک مار دوش است اگر ضحاک روزی دو قربانی میگرفت ضحاک هواپیما کشتی و خودرو روزی ۴۰ جان و سالی ۲۵ هزار نفس میگیرد و صدها هزار مصدوم به ارمغان می آورد...
نه بخاطر گریز از استیضاح به ... احترام جانهای بیگناه گرفته شده سنگ بنای مسئولیت پذیری را با استعفا و عذرخواهی از مردم شریف ایران بنا نهند... قبل از استعفا نسبت به عزل کلیه مدیران مقصر و همچنین خارج کردن هواپیماهای از رده خارج که در کمین جان مسافران نشسته اند اقدام نمایند