۱۳۹۶ اسفند ۳, پنجشنبه

بریفینگ مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا













. این افزایش خشونت درد و رنج انسانی هم اكنون وخیم نزدیك به 400000 نفر را تشدید میكند. این همچنین تعداد افرادی كه نیاز فوری به تخلیه پزشكی دارند كه الان حدود 1000 نفر هستند را افزایش میدهد. تاكتیكهای محاصره و گرسنگی دادن رژیم اسد در حال ایجاد یك فاجعه انسانی است – یا باید بگویم به فاجعه انسانی آنجا می افزایند. وحشتهای حلب شرقی در حال تكرار شدن در غوطه شرقی است با قتل عام مداوم شهروندان به دام افتاده و دسترسی به شدت ناكافی برای عوامل انساندوستانه. در یك چنین شرایط وخیمی ما باید تحسینمان و تشكر عمیقمان را به كاركنان درمانی و همچنین اولین كمك كنندگان در غوطه شرقی ابراز كنیم كه هر روز در تلاش برای كمك به شهروندان هم جانشان را به خطر می اندازند و هم جانشان را از دست میدهند. ما به همه طرفها فراخوان میدهیم كه به كاهش خشونت بی قید و شرط متعهد باشند. روسیه باید حمایتش از رژیم اسد و متحدین آن را خاتمه دهد. آنها مسئول حملات، وضعیت وخیم انساندوستانه در غوطه شرقی و تعداد دهشتناك تلفات انسانی هستند. ایالات متحده از درخواست سازمان ملل برای توقف خشونت یك ماهه برای انتقال بدون محدودیت تداركات انساندوستانه و تخلیه درمانی فوری شهروندان در غوطه شرقی حمایت میكند. توقف خشونت باید الان شروع شود و آنهایی كه نیاز به كمك فوری دارند باید اجازه داده شود كه فورا تخلیه شوند.
سئوال: من میخواهم از سوریه شروع كنم، اما اول كمی شمالیتر. درك شما از وضعیت در عفرین همین الان چیست؟
خانم نوئرت: اكی. بگذارید این را اضافه كنم: آمریكا در عفرین عمل نمیكند. آمریكا هیچ كس رادر عفرین را تجهیز نمیكند. بنابراین معلومات ما در رابطه با اینكه در عفرین چه میگذرد میزانی محدود است بدلیل اینكه ما آنجا عمل نمیكنیم، بدلیل اینكه ما آنجا كسی را تجهیز نمیكنیم، بدلیل اینكه نیروهای آمریكایی آنجا نیستند.
سئوال: بنابراین شما در كل نمیدانید كه آنجا چه میگذرد؟ شما این را نمیدانید، منظورم این است كه خوب شما ممكن است آنجا نفر نداشته باشید، شما ممكن است افرادی نداشته باشید كه شما از آنها در آنجا حمایت میكنید، ولی شما چشمانی در آسمان دارید و راههای دیگر برای یافتن موضوعات. پس اما شما نمیدانید كه آیا این درست است یا نه كه نیروهای سوریه با اجازه كردها وارد شده اند و ...
خانم نوئرت: من باید در این رابطه شما را به وزارت دفاع ارجاع بدهم. شاید كه آنها چیزی داشته باشند كه ما نمیتوانیم در رابطه با این موضوع ارائه دهیم. من میتوانم به شما بگویم كه وزیر برخی ملاقاتهای سازنده با همتای خود و همچنین با رئیس جمهور اردوغان در تركیه داشت، جایی كه آنها در باره وضعیت كلی در سوریه و درباره نگرانیهایمان در رابطه با سوریه زیاد صحبت كردند. در این صحبتها ما به تأكید بر كاهش خشونت، بر اینكه افراد اقداماتی اتخاذ نكنند كه تنشهای آنجا را افزایش دهد و تشدید كند ادامه میدهیم و اینكه مراقب باشند كه به غیر نظامیان حمله نكنند كه این طبعا چیزی است كه ما تصریح كردیم....
سئوال: آخرین چیز، برگردیم به غوطه شرقی، شما گفتید كه روسیه باید حمایتش از رژیم اسد و متحدین آن را خاتمه دهد. این چیزی بوده است كه هشت، نه سال گذشته آمریكا به آن فراخوان داده است. آیا شما یك پاسخی به سوالی كه به دنبال این موضعگیری اظهاری ”روسیه باید حمایتش را خاتمه دهد“ می آید، دارید كه سوال این است، ”یا چه میشود؟“ آیا پاسخی وجود دارد؟ آیا این دولت یك پاسخی دارد؟