۱۳۹۶ اسفند ۲, چهارشنبه

استمرار جنایات جنگی رژیم اسد با حملات شدید هوایی و بمباران مناطق مسکونی با صدها کشته و مجروح

رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی بمبارانهای وحشیانه مردم بیگناه در حومه دمشق توسط دیکتاتور سوریه را محکوم و اعلام کرد: تصاویر دردناک کودکان و زنان در بمباران غوطه شرقی وجدان هر انسانی را تکان میدهد. به مردم سوریه صمیمانه تسلیت میگویم و به مقاومت آنها درود میفرستم. جنایات دیکتاتوری اسد و خامنه ای باید با اقدامات جدی بین المللی پاسخ و به هشت سال رنج و درد مردم سوریه پایان داده شود.

بر اساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، حملات جنایتکارانة رژیم اسد به غوطة شرقی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و دست کم ۲۷ کشته و ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت. سی.ان.ان. گزارش داد که طی سه روز اخیر، ۳۰۰ نفر در این منطقه کشته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه نوشت: در دور جدید حملات که روز یکشنبه شروع شد، حدود ۶۷ کودک جان باخته‌اند.

سازمان ملل متحد ضمن ابزاز نگرانی از وضعیت امنیت ۴۰۰ هزار غیرنظامی در غوطه شرقی نسبت به سوء تغذیه آنان به ویژه کودکان و شیوع بیماری‌های مختلف در این مناطق هشدار داد. 

عفو بین الملل نیز اعلام کرد، بمباران بی رحمانه غیر نظامیان در غوطه شرقی، معادل جنایات جنگی است. چرا که رژیم سوریه عمداً مردم را در غوطه شرقی هدف قرار می‌دهد. 
شورای امنیت باید این پیام قوی را به مرتکبان به جنایت جنگی و جنایات علیه بشریت بفرستد که مصونیت از مجازات برای آنها وجود نخواهد داشت. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره بمبارانهای رژیم اسد در غوطه شرقی اعلام کرد: افزایش حملات باعث تشدید رنج و عذاب شدید انسانی برای حدود ۴۰۰ هزار تن از مردم این منطقه شده است. رژیم اسد عامل به کارگیری «تاکتیکهای گرسنگی دادن و محاصره» است که منجر به افزایش فاجعه انسانی در این منطقه از دمشق شده است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دیدار با هیات مذاکرات سوریه به رهبری نصر حریری اعلام کرد: وضعیت انسانی در بخشهایی از سوریه بطور مشخص در مناطق کاهش تنش غوطه شرقی و ادلب طی هشت هفته گذشته با صدها قربانی بیگناه از جمله بسیاری زنان و کودکان بطور چشمگیری بدتر شده است.
وی افزود:دسترسی انساندوستانه بدون مانع به شهروندان در داخل سوریه و حفاظت از شهروندان و زیرساختهای مدنی برای جلوگیری از دست رفتن جانهای بیشتر یک موضوع فوری است.