۱۳۹۶ بهمن ۲۵, چهارشنبه

حکمتیار: داعش یک پروژه ایرانی است




سایت کردستان24(بارزانی) ۲۳/۱۱/۹۶ : « گلبدین حکمتیار: ایران بازی داعش در عراق و سوریه در افغانستان هم تکرار می کند گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان اعلام کرد داعش یک پروژه ایرانی و در صدد تکرار فاجعه عراق و سوریه در افغانستان است.





حکمتیار در سال 1996 میلادی پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان تا سال 2002 در ایران زندگی کرده است. وی به شبکه خبری آریانا گفته است که دولت ایران از فقر اقتصادی مهاجران مظلوم افغان در ایران سوء استفاده کرده است. حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار سال گذشته با حکومت وحدت ملی افغانستان توافقنامه صلح امضاء کرد.. به گفته وی، دو هزار افغانی در جنگ سوریه کشته شده اند و هزاران افغانی دیگر هم زخمی شده اند. رهبر حزب اسلامی افغانستان همچنین اظهار داشت دولت ایران با نام داعش، بازی هایش را در کشورهای سوریه و عراق آغاز کرده است و تلاش دارد آن بازی را در افغانستان نیز تکرار کند . حکمتیار گفته که داعش یک پروژه ایرانی است و این قطعاً دروغ است که داعش از سوی آمریکایی ها ایجاد شده است . سپاه پاسداران به بهانه جنگ علیه داعش نفوذ نظامی خود را در عراق و سوریه افزایش داده است. نیروهای قدس سپاه پاسداران چندین گروه شبه نظامی از شیعیان منطقه از جمله فاطمیون از شیعیان افغانستان و زینبیون از شیعیان پاکستان برای اعزام به سوریه تشکیل داده است. بسیاری از زیر مجموعه های شبه نظامیان حشد الشعبی تحت کنترل مستقیم ایران قرار دارند. ایران طی چهار سال گذشته تجربه حزب الله لبنان در کشورهای سوریه، عراق و یمن گسترش داده است.
شبه نظامیان حشد الشعبی در روز 24 مهرماه 96 با هماهنگی قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران نقش فعالی در اشغال کرکوک داشتند