۱۳۹۶ اسفند ۳, پنجشنبه

نیویورک تایمز:روسیه و رژیم ایران اسد را قدرت می‌بخشند تا دور جدیدی از نابود کردن غیرنظامیان را آغاز کند


نیویورک تایمز روز چهارشنبه دوم اسفند 96 در مقاله‌یی با اشاره به جنایتهای رژیم اسد و حامیان وی در سوریه نوشت: حالا، بگونهٴ تراژیکی روشن شده که تضعیف داعش گشایشی در جهت صلح در سوریه ایجاد نکرده است. به‌جای آن، بشار اسد، رئیس‌جمهور خبیث کشور و آنانکه در روسیه و ایران وی را قدرت می‌بخشند، از موفقیت‌های صحنه نبرد با داعش سوء‌استفاده کرده‌اند تا دور جدیدی از نابود کردن غیرنظامیان را آغاز کنند.


این مقاله با اشاره به جنایات انجام شده توسط اسد و حامیان وی در غوطه شرقی  می‌افزاید: عکس‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی گذاشته می‌شوند زجرآور هستند. کودکان به‌شدت ترسیده با صورتها و بدنهای آغشته به خون. اجساد پیچیده شده در پارچه روی زمینهای بتونی کثیف. مجروحان روی برانکاردهای چرخدار که از درد به خود می‌پیچند و رسیدگی پزشکی و حتی دارو برای کاستن از درد ندارند. آنتونیو گوترز، دبیرکل ملل متحد، غوطه را "جهنم روی زمین" خواند.

نیویورک تایمز مقاله خود را با درخواست برای محاکمه اسد و حامیانش به‌عنوان جنایت جنگی به پایان برده و اضافه می‌کند: این از آن جنس مدارکی است که باید زودتر و نه دیرتر برای ساختن یک پرونده قانونی برای محاکمه اسد به‌خاطر جنایات جنگی از آن استفاده شود. همین کار باید در مورد رهبران روسیه انجام شود که به در قدرت ماندن اسد با حمایت سیاسی و قدرت هوایی نظامی کمک می‌کنند و سران رژیم ایران که مشورت تاکتیکی و سرباز در روی زمین را تأمین می‌کنند.