۱۴۰۳ مرداد ۱۶, سه‌شنبه

بیانیه ۲۸ مین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

                        اعتصاب زندانیان سیاسی

 امروزسه‌شنبه۱۶مرداد،بیست وهشتمین هفته "کارزار«سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در ۱۸ زندان آغاز شد.

کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در حالی وارد ۲۸ امین هفته خود می‌شود که علاوه بر زندانیان سیاسی زن در زندان لاکان رشت که هفتهٔ گذشته به‌این کارزار پیوستند، شماری از زندانیان سیاسی بند مردان این زندان نیز وارد این کارزار شده‌اند.

به‌این ترتیب کارزار این هفته از صبح امروز در ۱۸زندان شامل زندانهای قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، اوین (بند زنان، بند ۴و۶و۸)، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی، نقده، سقز، بانه، مریوان، کامیاران، سلماس، ارومیه، تبریز، اردبیل، مشهد، نظام شیراز، قائم‌شهر و لاکان رشت (بندزنان و بند مردان) آغاز شده است

در بیانیه بیست و هشتمین هفتهٔ کارزار «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام» از جمله آمده: رژیم آخوندی از ابتدای سال جاری تاکنون دست‌کم ۲۲۸ نفر را اعدام کرده و در یک ماه اخیر به این کشتار شتاب داده‌است. طی هفته گذشته در زندانهای ایران بیش از ۲۳ نفر به اتهامات مختلف برای اعدام به انفرادی منتقل شده‌اند که ۱۶ نفر آنها در زندان قزلحصار، ۴ نفر در زندان بندرعباس و تعدادی در زندانهای دیگر هستند و حکومت کماکان به سرکوب و فشار بر زندانیان ادامه می‌دهد.

بیانیه زندانیان سیاسی کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» افزود: در یک اقدام سرکوبگرانه دیگر در پی تحصن و اعتصاب و اعتراض در بند زنان زندان اوین به احکام اعدام، حکومت ۳۷ نفر از آنها را ممنوع‌الملاقات کرده است.

کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» هم‌چنان بر خواست لغو اعدام و شکنجه در ایران و حمایت و پیوستن همه هموطنان و زندانیان در زندانهای کشور به این کارزار تأکید می‌کند.