۱۴۰۳ مرداد ۲۱, یکشنبه

تاریخچه جنبش دادخواهی - قتل‌عام و نسل‌کشی مجاهدین (قسمت اول، دوم و سوم) ------- قسمت سوم--------



                             پیـام خـواهـر مجـاهـد مـریم رجـوی

به هموطنان مقیم خارج کشور و همه شرکت‌کنندگان در اعتصاب غذای بزرگ جهانی

۱۰آذر ۱۳۶۷

اعتصاب غذا و اعتراض جهانی شما در شرایطی صورت می‌گیرد که خمینی خون‌آشام پس از شکست مفتضحانه‌ٔ استراتژی جنگ ضدمیهنی‌اش در برابر شعار مردمی صلح و آزادی و در برابر جنگ آزادیبخش انقلابی... مرگ قطعی رژیم زهرخورده‌اش را به عیان می‌بیند و به قتل‌عام وحشیانه‌ٔ زندانیانِ سیاسی و اعدام و حلق‌آویز حامیان مقاومت در ملأ عام کمر بسته است. چنانکه در تلگرام مسئول شورای ملی مقاومت به دبیرکل ملل متحد آمده بود در میان هزاران اعدام‌شده‌ٔ اخیر اسامی مادران سالخورده، بیماران و بسیاری از زندانیان سیاسی که از ۷سال پیش به‌اصطلاح محاکمه شده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند بچشم می‌خورد. هم‌چنین موارد متعددی از کشتار اعضای یک خانواده و بستگان زندانیان و اعضای مقاومت وجود دارد. بسیاری از اعدام‌شدگان زندانیانی بودند که دوران محکومیتشان تمام شده بود و بسیاری دیگر کسانی که به‌تازگی دستگیر شده و بدون هر گونه محاکمه‌ای حلق‌آویز و یا تیرباران شده‌اند...

به‌دنبال تلگرام رهبر مقاومت ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر در بارهٔ دستگیریهای گسترده و اعدامهای دستجمعی اسرای مجاهد خلق و سایر زندانیان سیاسی توسط رژیم ضدبشری خمینی، دکتر کاظم رجوی، نمایندهٔ مسئول شورای ملی مقاومت ایران روز پنجشنبه ۲۴شهریور ۶۷ بنا به دعوت کمیسیون تحقیق ملل متحد دربارهٔ ناپدیدشدگان سیاسی در بیست و پنجمین اجلاس رسمی این کمیسیون در کاخ ملل متحد در ژنو حضور یافت و توضیحات مبسوطی پیرامون جنایات اخیر رژیم خمینی به‌اعضای کمیسیون و خبرنگاران رسانه‌های خبری جهان ارائه نمود...

مصاحبه‌ٔ رادیو فرانس انفو با دکتر کاظم رجوی

پیرامون موج اعدامهای دستجمعی زندانیان

توسط رژیم خمینی

مصاحبه‌ٔ رادیو فرانس انفو با دکتر کاظم رجوی پیرامون موج اعدامهای دستجمعی زندانیان سیاسی توسط رژیم خمینی

سؤال رادیو فرانس انفو: «کمیسیون حقوق‌بشر در سازمان ملل در جریان گزارشی قرار خواهد گرفت که حاوی موج اعدام‌های بی‌سابقه در ایران است.

دکتر کاظم رجوی در رابطه با ازسرگیری موج اعدامها از زمان آتش‌بس در جنگ با عراق گفت: «خمینی تا پیش از آتش‌بس شعار می‌داد: "جنگ جنگ تا پیروزی"،"راه قدس از کربلا می‌گذرد"و می‌گفت"جنگ یک نعمت الهی‌ست"، اما از زمانی که ناچار به پس‌گرفتن این شعارها گردید، آشکارا می‌گوید، کسانی که اعتراض می‌کنند، خصوصاً آنهایی که سازندگی و تسهیلات بیشتری را انتظار می‌کشند، باید عبرت دیگران بشوند.

رئیس دیوانعالی رژیم خمینی گفت: نباید دادگاه تشکیل داد، وقت آن را نداریم، باید هر چه سریع‌تر آنها را اعدام کرد، در نتیجه با کمترین ظن و شک مردم را دستگیر می‌کنند و آنها را به‌طور انفرادی یا به‌صورت دستجمعی در زندان در مقابل جوخه‌های اعدام می‌گذارند و تیرباران می‌کنند. این است آنچه که امروز در میهن خونبار ما می‌گذرد».

انعکاس اولین موج جنبش دادخواهی پس از تلگرام رهبر مقاومت

در گزارش نهایی نماینده ویژه سازمان ملل درباره قتل‌عام

 گزارش نهایی نماینده ویژه سازمان ملل درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی و اعمال شکنجه‌های وحشیانه توسط رژیم خمینی... 

همزمان با تشکیل چهل‌و پنجمین اجلاس کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو، گزارش جدید پروفسور گالیندوپل «نماینده‌ٔ ویژه‌ٔ سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر و آزادی‌های بنیادی» در ایران در تاریخ ۱۴بهمن‌ماه به اجلاس مزبور ارائه گردید... ... ... .

نماینده‌ٔ ویژه‌ٔ سازمان ملل متحد که در جریان چهل‌وسومین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، و به‌دنبال محکومیت رژیم خمینی برای چهارمین سال متوالی توسط اجلاس مزبور، مأموریت وی برای ادامه‌ٔ تحقیق و بررسی وضعیت حقوق‌بشر در رژیم خمینی و ارائه‌ٔ گزارش نهایی به کمیسیون حقوق‌بشر سازمان ملل، تمدید گردید. در گزارش نهایی خود که لیست اسامی ۱۱۰۰تن از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین که طی ماههای اخیر اعدام شده‌اند، یکی از محورهای آنرا تشکیل می‌دهد، نماینده‌ٔ ویژه‌ٔ ملل متحد در قسمت مربوط به اطلاعات ارائه‌شده پیرامون نقض حقوق‌بشر در ایران نوشته است: «در تاریخ ۱۱/ژانویه/۱۹۸۹ نماینده‌ٔ ویژه مجموعه‌یی از جلسات غیررسمی استماع را برگزار نمود که طی آن ۸نفر که دارای اطلاعات ذیربط در مورد وجوه مشخصی از وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران بودند، شهادت خود را ارائه نمودند. ۷تن از اشخاص یاد شده هواداران سازمان مجاهدین بودند... و نفر هشتم آقای جلال گنجه‌ای یک شخصیت مذهبی بود... کلیه‌ٔ اشخاص مذکور که در برابر نماینده‌ٔ ویژه به ارائه‌ٔ شهادت پرداختند، اظهار نمودند که یک یا بیش از یک عضو خانواده‌ٔ آنها طی ماههای اخیر در جمهوری اسلامی ایران اعدام گردیده‌اند... در این مورد (هم‌چنین) اظهار گردید که تمامی این افراد اعدام‌شده، در حال سپری‌نمودن دوران محکومیت خود با زمانهای مختلف بوده‌اند». نماینده‌ٔ ویژه‌ٔ سازمان ملل متحد در گزارش خود در محور مربوط به «اطلاعات کتبی» در مورد نقض «حق حیات» در رژیم خمینی نوشته است: «اطلاعاتی که نماینده‌ٔ ویژه از زمان تهیه‌ٔ گزارش موقت خود برای مجمع عمومی تاکنون دریافت نموده است به‌ویژه دربرگیرنده‌ٔ دعاوی مربوط به نقض حیات می‌باشد. در گزارش موقت خود، نماینده‌ٔ ویژه به اطلاعاتی اشاره کرده بود که در ماه سپتامبر۱۹۸۸ دریافت نموده و بر اساس آن ادعا شده بود رقم بزرگی از زندانیان، طی ماههای ژوئیه، اوت و سپتامبر۱۹۸۸ اعدام شده‌اند. از آن تاریخ به بعد نماینده‌ٔ ویژه مستمراً گزارشات مصرانه مربوط به موجی از اعدام‌های زندانیان سیاسی را دریافت کرده است. این گزارشات توسط منابع مختلف ارائه شده‌اند و سازمانهای غیردولتی برخوردار از نقش مشورتی با شورای اقتصادی و اجتماعی و مراجع دیگری که به‌طور مستقیم در ارتباط با موج اعدامها قرار می‌گیرند را شامل می‌شود. به‌علاوه نماینده‌ٔ ویژه صدها نامه و مرقومه‌ٔ امضا شده از افراد خصوصی در سراسر جهان از جمله نمایندگان پارلمانهای استرالیا، فرانسه، جمهوری فدرال آلمان، ایرلند، انگلستان و ایرلند شمالی و نیز نمایندگان پارلمان اروپا از چندین کشور و مقامات اتحادیه‌ها و کلیساها دریافت نموده که نگرانی عمیق خود را در مورد موج ادعاشده‌ٔ اعدامها ابراز نموده و خواستار دخالت سازمان ملل متحد جهت توقف این اعدامها گشته‌اند». گزارشگر ویژه در ادامه‌ٔ این مطلب نوشته است: «تعداد دقیق قربانیان ادعاشده‌ٔ موج اخیر اعدامها گزارش نشده است. نماینده‌ٔ ویژه اسامی بیش از یکهزار نفر را دریافت نموده است. اما ادعا شده است که چندین‌هزار تن قربانی شده‌اند... گفته می‌شود که اکثر قربانیان اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بوده‌اند...»

پیام رهبر مقاومت ایران برادر مجاهد مسعود رجوی خطاب به اعتصاب‌کنندگان در ۱۷ کشور جهان

۱۸آذر ۱۳۶۷

رزمندگان آزادی،

هموطنان عزیز،

زنها و مردهای دلیری که هنوز در ۱۷کشور جهان در حال اعتصاب هستید.

قهرمانان،

اعتصاب‌غذاتون به نتیجه رسید و شما پیروز شدید. چند دقیقهٔ پیش، مجمع عمومی ملل متحد به اکثریت آرا جنایت‌های رژیم خمینی رو در قطعنامه‌اش محکوم کرد. به این ترتیب دنیا برای چهارمین بار و چهارمین سال، تلویحاً به عدم مشروعیت رژیم خمینی و به حقانیت مقاومت ایران گواهی داد. رژیم خمینی هم برخلاف همه‌ٔ تشبثاتش، همه‌ٔ زد و بندهاش و همه‌ٔ دست بدامن شدنها و التماس‌های بین‌المللیش، دست آخر به یمن حرکت پاکبازانه‌ٔ شما بزرگترین ضربه‌ٔ سیاسی بعد از خوردن زهر آتش‌بس رو خورد. به تمام مردم ایران، به خانواده‌ٔ شهدا و زندانیان سیاسی و به فرد فرد شما بایستی صمیمانه تبریک و تهنیت گفت. ازتون درخواست می‌کنم هرکجا که هستین به اعتصاب‌غذاتون خاتمه بدین، مقاومت انقلابی و ارتش آزادیبخش ملی به قامت‌های استوار شما به این قامت‌های استواری که روحیه‌ٔ رزمنده‌ٔ تک تک‌تونو حمل می‌کنه نیاز داره. درود بر شما و عزم پولادین شما.

اشرف۳ - ۲۷ آبان ۱۴۰۰

جنبش دادخواهی ادامه دارد تا هر کجا که لازم باشد تا روز سرنگونی این رژیم. و آن‌روز است که خون ۳۰هزار سربدار قتل‌عام شده در سال ۶۷ و بیش از ۱۵۰۰ جوان شورشگر در قیام آبان ۹۸ و سایر شهدا به نتیجه خود خواهد رسید.

بنابراین حرف همه ما و هم‌چنین حرف آن سربداران از روز اول تا امروز این بود که:

آنزمان که بنهادم سر به پای آزادی - دست خود ز جان شستم از برای آزادی

تا مگر به‌دست آرم دامن وصالش را - میدوم به پای سر در قفای آزادی.

 تاریخچه جنبش دادخواهی

قتل‌عام و نسل‌کشی مجاهدین

(قسمت سوم)


          مصاحبهٔ رادیو صدای مجاهد با دکتر کاظم رجوی

پس از تصویب قطعنامهٔ کمیتهٴ سوم مجمع عمومی ملل متحد

به‌خاطر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی در ۱۲آذر۱۳۶۷

پس از قتل‌عام زندانیان سیاسی

مصاحبه شهید بزرگ حقوق‌بشردکترکاظم رجوی با رادیو صدای مجاهد -۱۲آذر۱۳۶۷:

دکتر کاظم: در پی تلگرافات متعدد مسئول شورای ملی مقاومت به دبیرکل سازمان ملل، بیش از ابتدا ۱۷۰ نفر از اعضای مجلس نمایندگان طوماری امضا کردند و دادند به دبیرکل برای جلوگیری از این کار، متعاقباً مشخصاً ۲۳۰نفر از اعضای کنگره آمریکا قطعنامه‌ای تصویب کردند و نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند. لیست کسانی که اخیراً اعدام شده‌اند در صدها نسخه در بین اعضای هیأتهای نمایندگی سازمان ملل و سازمانهای ناظر توزیع شد. بیش از صد تا ملاقات حضوری با رؤسای هیأتهای نمایندگی صد کشور جهان طی همین ماه گذشته در نیویورک انجام گرفت.

بسیاری از این قطعنامه‌های به‌اصطلاح اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و کنگره آمریکا و بیش از هزار و هشتصد نفر از شخصیتهای بین‌المللی که به تقاضای مسئول شورای ملی مقاومت، نقض حقوق‌بشر را در ایران شدیداً محکوم کرده بودند در مطبوعات مهم بین‌المللی و به‌ویژه در کشورهایی که آن کشورها در زمینه حقوق‌بشر فعال هستند، منتشر شد از جمله در روزنامه نیویورک تایمز که بزرگترین روزنامه آمریکا هست، روزنامه هرالد تریبون که یک روزنامه بین‌المللی هست که در چندین کشور دنیا در سراسر دنیا هر روزه چاپ و منتشر میشه، در روزنامه لوموند و در سایر کشورها.

ارسال بیش از ۵۰نوع اطلاعیه‌ها، کتابچه‌های مربوط به نقض حقوق‌بشر، وحشیگریهای خمینی اعدام ها، انواع شکنجه‌ها و چیزهایی، اسنادی از این قبیل که به سازمان ملل هزاران نسخه از آنها ارسال شد و هم‌چنین به مطبوعات بین‌المللی.

قطعنامه پارلمان اروپا که ده دوازده روز قبل تصویب شد و نقض شدید حقوق‌بشر را به‌شدت محکوم کرد.

تظاهرات بسیار وسیعی که در پانزده کشور دنیا انجام شد، در رابطه با نقض حقوق‌بشر و قطعنامه‌هایی که صادر کردند و به سازمان ملل فرستاده شد.

تماسهای بسیار زیادی با شخصیتهای بین‌المللی، علمی، سیاسی، سندیکایی، پارلمانی بیش از ۲۵کشور دنیا و تلگرافاتی که آنها به سازمان ملل و به دبیرکل زدند، در مورد تأیید تقاضای رهبر مقاومت ایران و اینها خلاصه شمه‌ای بود از اقداماتی که در رابطه با این کار شده.

اعتصاب غذای سراسری هموطنان مقیم خارج کشور در ۱۵ کشور جهان

در همبستگی با زندانیان سیاسی

و در اعتراض به ادامه کشتارهای دستجمعی توسط رژیم خمینی

نشریه اتحادیه-جمعه ۱۱ آذر ۱۳۶۷

جمعه ۱۱ /آذر/۱۳۶۷ (۲/ دسامبر /۱۹۸۸)

اعتصاب غذای سراسری هموطنان مقیم خارج کشور در ۱۵ کشور جهان

در همبستگی با زندانیان سیاسی و در اعتراض به ادامه کشتارهای دستجمعی توسط رژیم خمینی

( نشریه اتحادیه: جمعه ۱۱ آذر ۱۳۶۷)

اعتصاب غذای سراسری در ۱۷ کشور جهان

علیه قتل‌عام زندانیان سیاسی توسط رژیم ضدبشری خمینی

نشریه اتحادیه -۱۸ آذر ۱۳۶۷

 تلگرام مسئول شورای ملی مقاومت

به دبیرکل ملل متحد

ارسال اسامی و مشخصات بیش از ۱۱۰۰ تن

از زندانیان سیاسی اعدام شده توسط رژیم

نشریه اتحادیه - جمعه ۲۳ دی ۱۳۶۷

جمعه ۲۳ /دی /۱۳۶۷ (۱۳/ ژانویه /۱۹۸۹)

تلگرام

شورای ملی مقاومت

به دبیرکل ملل متحد

ارسال اسامی و مشخصات بیش از ۱۱۰۰تن

از زندانیان سیاسی اعدام شده در ماههای اخیر

توسط رژیم زهرخورده خمینی

فهرست شهدا، که عموماً قبل از اعدام تحت شکنجه‌ٔ وحشیانه قرار گرفته بودند، از نوجوانان تا مادران و پدران سالخورده را در بر می‌گیرد. در بسیاری از موارد، زندانیان سیاسی اعدام شده از سالها پیش در اسارت به‌سر می‌بردند، برخی دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند و برخی دیگر این دوره را بپایان رسانده بودند.

آقای خاویر پرز دوکوئیلار دبیرکل ملل متحد

نیویورک

آقای دبیرکل

محترماً اسامی و مشخصات بیش از ۱۱۰۰ تن از فرزندان مردم ایران که از زمان برقراری آتش‌بس در جنگ ایران و عراق توسط رژیم خمینی اعدام شده‌اند، ضمیمه می‌باشد.

این آمار تکان‌دهنده تنها جزیی از حداقل ۱۲۰۰۰ اعدام سیاسی ست که طی همین مدت ۵ ماهه در ایران صورت گرفته است. علاوه بر این گزارشهای رسیده از نقاط مختلف ایران حاکی از تداوم بی‌وقفه موج اعدام‌های جمعی است.

بی هیچ تردید رژیم خمینی که در پی نوشیدن زهر آتش‌بس وارد واپسین مرحله حیات دیکتاتوری قرون‌وسطایی خود شده، حذف جسمانی زندانیان سیاسی را در دستور کار قرار داده و با سبعیت بی‌نظیری آنرا دنبال می‌کند. گزارش شاهدان عینی حاکی از کشتار عده زیادی از زندانیان سیاسی ظرف هفته‌های اخیر با استفاده از گازهای سمی است.

هم‌چنین کارگزاران رژیم خمینی برای از بین بردن آثار شکنجه‌های وحشیانه خود اقدام به سوزاندن اجساد برخی از اعدام شدگان به‌ویژه زندانیان شدیداً شکنجه شده نموده‌اند. در بسیاری از زندانها نظیر دیزل‌آباد کرمانشاه، وکیل‌آباد مشهد، گچساران، خرم‌آباد، کرمان و مسجد سلیمان کلیه زندانیان سیاسی را اعدام کرده‌اند. حتی در شهرهای کوچک و کم جمعیتی نظیر فسا، برازجان، بندر انزلی و سنقر صدها زندانی سیاسی را به جوخه‌های تیرباران سپرده‌اند.

فهرست شهدا، که عموماً قبل از اعدام تحت شکنجه وحشیانه قرار گرفته بودند از نوجوانان تا مادران و پدران سالخورده را در بر می‌گیرد. در بسیاری از موارد، زندانیان سیاسی اعدام شده از سال‌ها پیش در اسارت به‌سر می‌بردند. برخی دوران محکومیت خود را سپری می‌کردند و برخی دیگر این دوره را به پایان رسانده بودند.

در چنین شرایطی مردم ایران و جنبش مقاومت عادلانه‌شان برای آزادی و صلح پایدار از ملل متحد و شخص شما مصرانه خواستارند تا بنا به مصرحات منشور ملل متحد و وظایف و مسئولیتهای انسان‌دوستانه و تعریف شده خودتان، به اقدامی مؤثر و عاجل دست بزنید. تصدیق می‌کنید که با وجود چنین حجم بی‌نظیری از اسناد، شواهد و دلایل، درخواست مردم و مقاومت ایران برای اعزام هیأتی از سوی ملل متحد به ایران به‌منظور بازدید از زندانها و تحقیق پیرامون اعدامها امری کاملاً موجه و غیرقابل انکار است.

نباید به خمینی اجازه داد تا با تشدید گستاخانه جنایاتش افکار عمومی جهان و مجمع عمومی ملل متحد را که ۴ سال پیاپی نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم نموده به تمسخر بگیرد.

آیا به راستی چنین رژیمی شایسته اخراج از ملل متحد نیست؟

مسعود رجوی

مسئول شورای ملی مقاومت ایران

۳۰دی ۱۳۶۷

۱۰ژانویه ۱۹۸۹

(نشریه اتحادیه-جمعه ۲۳ دی ۱۳۶۷)

 رهبر مقاومت:

سردمداران رژیم و آمران و عاملان قتل‌عام زندانیان سیاسی

باید به جرم جنایت علیه بشریت در دادگاه بین‌المللی

و در دادگاه مردم ایران محاکمه و مجازات شوند

برادر مجاهد مسعود رجوی - در مراسم شب قدر رمضان ۱۳۷۹:

تا آنجا که به ما مربوطه و به مردم، از اونجا که از مغول ببعد نمونه بی‌سابقه‌ای است، بی‌محابا آمران و عاملان باید در دادگاه محاکمه و مجازات بشوند. این حق مردم ایران حق جامعه بشری و حق مجاهدین و خلق اونهاست.

منبع: برادر مجاهد مسعود رجوی در مراسم شب قدر رمضان ۱۳۷۹

سه‌شنبه ۶دی ۱۳۷۹ ـ ۲۹رمضان ۱۴۲۱

کنفرانسه‌ای مطبوعاتی مقاومت ایران در پاریس و واشنگتن

فراخوان مقاومت ایران برای محاکمه بین‌المللی ۱۵تن از سرکردگان رژیم آخوندی

مسئولان قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی به جرم جنایت علیه بشریت

مقاومت ایران پرونده شماری از آمران جنایت هولناک قرن را ارائه داد

دکتر صالح رجوی و بهزاد نظیری در پاریس، سونا صمصامی و علیرضا جعفرزاده ـ واشنگتن


• دکتر صالح رجوی: اسناد مندرج در کتاب منتظری، قائم‌مقام وقت خمینی، هیچ تردیدی برای تشکیل یک دادگاه بین‌المللی باقی نمی‌گذارد

• لیست اسامی ۳۲۰۸ تن از زندانیان قتل‌عام شده، اسامی و کروکی ۳۱ گور جمعی قربانیان قتل‌عام سال ۶۷ در ۲۱ شهر ایران و اسامی شماری از کسانی که در آن دفن شده‌اند، در اختیار خبرنگاران قرار گرفت

• سونا صمصامی: قربانیان را در زندان اوین به وسیله ۶ جراثقال و ۳ لیفتراک (هر بار ۳۳ نفر) اعدام می‌کردند. هر جراثقال یک تیرک آهنی را نگه می‌داشت و به هر تیرک ۵ طناب وصل شده بود. یک جراثقال در کنار ساختمان اداری دادسرا، ۲ جراثقال در کنار بند ۳۲۵ و ۳ جراثقال در کنار بند ویژه روحانیت و دفتر مرکزی زندان و لیفتراکها در پارکینگ مقابل دادسرای یک قرار داشتند.

خبرگزاری فرانسه: اپوزیسیون ایران ۱۵ تن از رهبران رژیم را به «جنایت علیه بشریت» متهم کرد

منبع: نشریه مجاهد ۶دی ۱۳۷۹

قسمتی از ترانه ضدفتوا

این‌روزا ذهنم پر از تصویر سرخ شصت و هفته

نسل امروزم که باشم شصت و هفت یادم نرفته

وای از اون فتوای نفرت توی تابستون تفته

آه از اون مرداد غمگین، خونیه هفت روز هفته

دادگاههای خلاصه، ازدحام توی راهرو

ماشین اعدام فوری، نوبت من، نوبت تو

حاکمای شرع وحشت مرگ کسب و کارشون بود

کشتن عاشق‌ترینها رونق بازارشون بود

تبر بردار و بشکن چوبه‌ها رو

رها کن گردن محبوبه‌ها رو

هنوزم شهر زیر قتل‌عامه

هنوز کار من و تو ناتمامه

ادامه دارد ...