۱۴۰۳ مرداد ۲۵, پنجشنبه

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳ - سخنرانیهای ایزابلا کونوپتساکا - آلکساندر آکاستا - لورتا سانچز - آنتونیو لوپز استوریس وایت --- قسمت سوم -

 لورتا سانچز نمایندهٔ پیشین کنگرهٔ آمریکا

برنامه ده‌ماده‌یی خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران

حقوق بنیادین انسانی را برای همه به‌رسمیت می‌شناسد

و در اوج آن جایگاه زنان در ایران را به‌رسمیت خواهد شناخت

ما به چنین چیزی در ایران نیاز داریم

لورتا سانچز - نمایندهٔ پیشین کنگرهٔ آمریکا

ممنونم.

تصور کنید، شما یک دانش‌آموز ۱۷ ساله دبیرستانی هستید که با دوستانتان به ایستگاه مترو در تهران می‌روید. البته، مثل جوانان دیگر، شما زیر بار ستم نمی‌روید، در حالی‌که در سکوی مترو ایستاده‌اید، ناگهان یک مأمور از جا پریده و شروع به حمله به شما می‌کند. شما به زمین می‌افتید، سر شما به زمین برخورد کرده و بیهوش می‌شوید. ۲۸ روز بعد، شما فوت می‌کنید. این زندگی زنان تحت دیکتاتوری یک رژیم دینی در ایران است آزادی. هیچ‌چیز مهم‌تر از آزادی نیست.

آزادی سوگواری برای عزیزان خود. آزادی تجمع و اعتراض علیه جرایم حکومت. آزادی بیان حقیقت. مریم رجوی می‌داند چگونه برای حقوق‌بشر مبارزه کند. او می‌داند که برای آزادی باید شجاعت داشت. درست همان‌طور که همه شما در این جمع، در برلین، و یا در سراسر جهان که ما را تماشا می‌کنند مبارزان آزادی هستید برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران این حقوق انسانی را برای همه به‌رسمیت می‌شناسد و در اوج آن جایگاه زنان در ایران را به‌رسمیت خواهد شناخت.

ماده دوم، برنامه شما: آزادی بیان، آزادی احزاب سیاسی، آزادی تجمع، آزادی مطبوعات و اینترنت. آزادی‌هایی که ما امروز در اینجا برای آنها می‌جنگیم و تجربه می‌کنیم باید در ایران تحت برنامه شما، خانم رجوی وجود داشته باشند.

شمارهٔ ۵ برنامه شما، که امروز بسیار عمیقاً به آن احساس نزدیکی می‌کنم، برابری کامل جنسیتی در سیاست، اجتماع، فرهنگ و اقتصاد و مشارکت برابر زنان در زندگی سیاسی است. ما به چنین چیزی در ایران نیاز داریم. لغو هر نوع تبعیض. حق انتخاب آزادانه پوشش. حق ازدواج و طلاق آزادانه و دسترسی به آموزش و اشتغال. پس بیایید از این رژیم عبور کنیم. بیایید به آن رژیم مذهبی پایان بدهیم

بیایید طناب دار و سرکوب را از بین ببریم چرا؟ چون آزادی مهم‌ترین چیز است و همه ما باید برای آن، به‌ویژه برای زنان ایران، مبارزه کنیم. متشکرم.

آنتونیو لوپز استوریس وایت نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

من در همبستگی با مردم ایران می‌ایستم

و فراخوان آنها را برای اتخاذ یک سیاست قاطع در مورد ایران

بر اساس به‌رسمیت شناختن آلترناتیو دموکراتیک

به رهبری شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی تکرار می‌کنم

آنتونیو لوپز استوریس وایت-نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا، دبیرکل احزاب مردم اروپا ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲

خانم‌ها و آقایان،

خانم رجوی گرامی

ایرانیان و حامیان شورای ملی مقاومت با متحدشدن تعداد زیادی در برلین طرد مردمی رژیم را برجسته می‌کنند و گردهمایی ایران آزاد یک رویداد تاریخی برای نمایندگی جنبش جهانی حامی مردم ایران و مبارزه مقاومت آنها برای یک جمهوری دموکراتیک است.

من از این فرصت استفاده می‌کنم و از رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهم که سیاست مماشات را کنار بگذارند، سیاستی که رفتار غیرقانونی رژیم و دیپلماسی گروگان‌گیری را با آزادی یک دیپلمات تروریست محکوم‌ به نام اسدالله اسدی و یک قاتل دسته‌جمعی، حمید نوری، پاداش می‌دهد.

من در همبستگی با مردم ایران می‌ایستم و فراخوان آنها را برای اتخاذ یک سیاست قاطع در مورد ایران بر اساس به‌رسمیت شناختن آلترناتیو دموکراتیک به رهبری شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی تکرار می‌کنم. به برکت مبارزات و فداکاریهای آن‌ها، ایران آزاد و دموکراتیک در دسترس است.

ادامه دارد