۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

علی دایی هویت جدید قاتل قاسملو را فاش کرد

علی دایی، ستاره سابق فوتبال ایران و جهان و مربی پیشین تیم ساپیا هویت واقعی سردار غفور درجزی، عضو تیم ترور عبدالرحمان قاسملو در وین که با نام جعلی مصطفی مدبر به ریاست باشگاه سایپا منصوب شده بود، را فاش کرد.

علی دایی که در روزهای گذشته از سرمربیگری تیم ساپیا کنار گذاشته شده بود، درباره مدیرعامل این باشگاه دست به افشاگری زده و اعلام کرد: « ببیند اول از همه که آقای مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارد و من اصلاً آدم حقیقی به این اسم نمی‌شناسم. تا جایی که ذهن ناقص من یاری می‌کند از زمانی که من ایشان را می‌شناسم از زمانی که ریاست حراست صدا و سیما را داشتند سردار غفور درجزی را می‌شناسم! و برای من خیلی جالب است. دفعه اولی که ایشان را در برنامه نود با اسم آقای مصطفی مدبر رییس سازمان تجهیز توسعه شنیدم. اصلاً تلویزیون را در آن لحظه نگاه نمی‌کردم و از تن صدای ایشان شناختم. بعد تلویزیون را نگاه کردم و گفتم عه! سردار غفور خودمان است، اردبیلی است و چطور مصطفی مدبر؟»

سرمربی اخراج شده سایپا در ادامه به پرونده اختلاف خود با زنی از نزدیکان غفور درجزی اشاره کرد و افزود: « ایشان از آشنایان سردار غفور بودند و من از آن موقع ایشان را به این اسم می‌شناختم و یکهو به اسم مصطفی مدبر برای من علامت سؤال بزرگ بود که چطور ایشان از آنجا آمدند رییس سازمان تجهیز و این جور چیزها شده‌اند. الانم هم نمی‌دانم چطور مدیرعامل باشگاه سایپا شده‌اند. مگر ایشان فعالیت ورزشی داشتند و چیزی بلد بودند؟ من فردا باید استعلام بگیرم که این حکم اخراج یا به قول خودشان که نوشته‌اند فسخ قرارداد، می‌تواند با امضای ایشان که شخص دیگری بودند معتبر باشد یا نه! »

دایی با اشاره‌ای طعنه‌آمیز از سوابق غفور درجزی با نام «گذشته طلایی» یاد کرد و گفت: « الان هم برای من جای سؤال است. کاش یک نفر از سازمان ثبت احوال اینجا بود و از او سوال می‌کردم برایم جالب است که آیا می‌شود یک نفر کل اسم و فامیلش را عوض کند. من شنیده بودم که اتفاق افتاده به ندرت فامیلی‌اش را عوض کرده اما خیلی اتفاق افتاده طرف از اسمش خوششش نیامده و عوض کرده. این را باید افراد حقوقی جواب بدهند که مگر می‌شود با شناسنامه عوض کردن گذشته طلایی‌ات و شخصیت‌ات و خیلی چیزها را عوض کنی.»
غفور درجزی یکی از قاتلان قاسلمو دبیرکل حزب دمکرات کردستان که اخیرا با نام مستعار مصطفی مدبر سرمربیگر تیم سایپا شد…منبع تصاویر رادیو زمانه

غفور درجزی عضو تیمی بود که در ژوئیه ۱۹۸۹ دکتر عبدالرحمان قاسملو، فرمانده حزب دموکرات کردستان و دو تن از همراهانش را که برای مذاکره با هیات ایرانی درباره حقوق کردها آمده بودند، ترور کرد.

درجزی پس از ترور توسط پلیس اتریش دستگیر شد ولی بعدها که به ایران بازگشت رئیس حراست سازمان صدا و سیما شد و پس از آن مسئول اجرایی دبیرخانه شورای عالی

امنیت ملی شد.ن
محمد جعفری صحرارودی یکی از قاتلان قاسملو در دیدار با نیچروان بارزانی در معیت یک هیئت دیپلماتیک در کردستان عراق

غفور درجزی در دولت حسن روحانی نیز مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را بر عهده گرفت. در اسفند ۱۳۹۷ دوبا با حکم سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، به عنوان مدیرعامل و عضو موظف هیأت مدیره این باشگاه انتخاب شد. او پیشتر به عنوان سرپرست شرکت فرهنگی ورزشی سایپا معرفی شده بود.