۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۴, شنبه

هشدار ژنرال کیت الکساندر رئیس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نسبت به گسترش تروریزم سایبری رژیم آخوندی به تلافی تحریمها

ژنرال کیت السکاندر و هشدار در مورد افزایش تروریسم سایبری رژیم ایران (۱)
ژنرال کیت الکساندر رئیس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا در اجلاس «نوآوریهای جهانی سایبری» به تهدیدات افزایش تروریسم اینترنتی رژیم بعد از اعمال تحریم‌ها پرداخت و نسبت به آن هشدار داد.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن تایمز از این اجلاس که در شهر بالتیمور آمریکا برگزار شد، رئیس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا شیوه‌های اصلی آمریکا برای مجازات هکرهای اینترنتی را تحریم و محاکمه دانسته است. او افزود: اما ما پیشاپیش رژیم ایران و صنایع آن را تحریم کرده‌ایم؛ بنابراین رژیم ایران دیگر چیز بیشتری برای از دست دادن در صورت افزایش حملات سایبری خود ندارد».

ژنرال الکساندر افزایش تروریسم سایبری رژیم آخوندی را یکی از نگرانی‌های اصلی خود توصیف کرد و در تشریح علت این نگرانی گفت:‌ «خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، تنش بین دو کشور را افزایش داده است. این تنش در آینده بیشتر خواهد شد چرا که آمریکا درصدد است کشورهای بیشتری را به تحریم نفتی رژیم ایران بکشاند».

ژنرال الکساندر ضمن یادآوری تروریسم سایبری رژیم پس از اعمال اولین دور از تحریم‌ها علیه رژیم در دوران اوباما در هنگامی که او رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا بود گفت: در آن زمان رژیم ایران دست به یک سری از حملات به سایتهای عمومی مؤسسات مالی آمریکا زد. این بار رژیم ایران می‌تواند نقشه‌های مخرب‌تری را داشته باشد».

روزنامه واشنگتن پست ضمن درج اظهارات ژنرال الکساندر یادآوری کرد: وزارت دادگستری آمریکا ۷تبعه ایران که با سپاه پاسداران مرتبط هستند متهم به هک کردن چند بانک آمریکایی در سال ۲۰۱۶(۱۳۹۵) کرده است و دو تبعه دیگر را به تلاش برای هک کردن بیمارستانها، دانشگاهها و مؤسسات دولتی آمریکایی در سال گذشته متهم کرده است.