۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

اعتراف منابع حکومتی به تورم و گرانی لجام گسیخته و موقعیت بحرانی رژیم

همزمان با آغاز تحریم کامل نفتی رژیم آخوندی و انتشار خبرهای گرانی و سهمیه بندی بنزین، قیمت ارز و سکه روبه افرایش است.
به گزارش رسانه های حکومتی با انتشار خبر افزایش قیمت هر لیتر بنزین آزاد تا ۲۵۰۰ تومان و بنزین سوپر ۳۰۰۰ تومان، بهای هر دلار افزایش یافت و به ۱۴۲۵۰ تومان رسید.
در آخرین روزهای هفته گذشته قیمت هر سکه طلا با افزایش ۱۰۵ هزار تومان به پنج میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز به میزان ۵۷ هزار تومان افرایش یافته است.
ایران آنلاین ۹۸۰۲۱۲ و ایسنا ۹۸۰۲۱۳

در ادامه روند گرانی مواد غذایی، قیمت هر شانه تخم مرغ افزایش یافت.
به گزارش رسانه های حکومتی، بدنبال انتشار خبر آزاد شدن صادرات، نرخ هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی از ۱۲ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده است.
افزایش نرخ تخم مرغ در آستانه ماه رمضان حاکی از شدت تورم است زیرا معمولا بدلیل تقاضای کمتر در ایام رمضان قیمت تخم مرغ پایین می آمد.
مشرق نیوز: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

اعتراف منابع حکومتی به تورم و گرانی لجام گسیخته و موقعیت بحرانی حکومت آخوندی در رسانه های حکومتی؛
گزارش گرانی:‌
کابوس گرانی برسر سفره مردم
جهان صنعت ۹۸۰۱۲۶
تورم چهار صد و پنجاه درصدی برای پیاز، دویست و بیست درصدی برای رب گوجه
یعنی کسی که نان و پیاز میخورد تورم چهار صد درصدی را باید تجربه کرده باشد...
شبکه خبر ۹۸۰۲۰۲
گرانی روزافزون کالاها و سکوت آزاردهنده مسئولان
انتخاب ۹۸۰۲۱۱
چه شد که گوشت نجومی شد؟
ایسنا ۹۸۰۲۰۲
غول گرانی و افزایش مداوم قیمتها....
جهان صنعت ۹۸۰۲۱۱
رسانه های رژیم پر است از تیترهایی که حکایت از گرانی کمرشکن نه تنها برای محرومان و زحمتکشان و کارگران، بلکه برای تمامی اقشار مردم میهنمان می کند.
یک رسانه باند آخوند روحانی می نویسد: با وجود درآمد ثابت مردم، هر روز بر هزینههای اولیه زندگی و چه بسا زنده ماندن آنها افزوده میشود.
این رسانه رژیم با اشاره به نرخ بالای تورم نسبت به سال گذشته می نویسد:‌ طبق گزارشهای رسمی، اواخر فروردین سال ۹۷ متوسط قیمت هر کیلو گوشت گوسفند حدود ۴۹ هزار تومان بود، اما در ‏فروردین ۹۸ به بالای صد هزار تومان رسیده؛ آن هم در حالی که در زمستان گذشته، گوشت گوسفندی، تا مرز ۱۲۰ هزار تومان ‏نیز بالا رفته بود. که البته به ۱۵۰هزارتومان و ۱۷۰ هزارتومان هم رسید.
همین منبع با ذکر تورم ۴۵، ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ درصدی کالاهای مختلف نسبت به سال گذشته و اینکه شواهد بازار نشان میدهد قیمتها حتی بیش از گزارشهای رسمی افزایش یافته است، به آمار عجیبی از تورم مواد غذایی اعتراف کرده و می نویسد: معاون آمار و ‏اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفته بود در بحث کالاهای خوراکی شاخص قیمتها در مهر ماه ۹۷ نسبت به ‏مهر ماه سال گذشته در میانگین کشوری ۱۶۱.۸ درصد است. ‏
 این رسانه حکومتی ضمن اشاره به آمار هشدار دهنده رشد اقتصادی منفی ۶ درصدی در سال جاری برای رژیم توسط صندوق بین المللی پول و پیش بینی تورم ۵۰ درصدی، وضعیت رژیم را با حکومت واژگون شده سودان مقایسه کرده و نوشته است:‌ بر ‏اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، اگر تورم ۵۰ درصدی ایران رنگ واقعیت بگیرد، ایران از این نظر، در کنار کشور سودان قرار خواهد گرفت.