۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۷, جمعه

العین الاخباریه: موسی افشار می‌گوید بحرانها و تحریم‌ها گلوی رژیم ایران را گرفته‌اند

العین الاخباریه به‌ نقل از موسی افشار نوشت: همزمان با افزایش فشارهای داخلی و خارجی در قبال سیاست‌های رژیم ولایت فقیه افشار تأکید کرد که تحریم‌های آمریکا بر علیه تهران تاکنون نتیجه داده و این در حالی است که احتمال شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات سراسری در داخل کشور وجود دارد.

العین الاخباریه افزود: موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت که در پاریس مستقر است، توضیح داد که رژیم آخوندی ثروتهای مردم ایران را برای حفظ حاکمیت خود و سرکوب مردم ایران و ادامه صدور تروریسم و جنگ افزوزی در منطقه خاورمیانه بر باد داد و از دهه‌های گذشته تحریم‌های همه‌جانبه نفتی و تسلیحاتی رژیم تهران یکی از مهمترین خواسته‌های مردم و مقاومت ایران بوده و هست و با تحریم صادرات فلزات، تهران بیش از ۱۰درصد منابع مالی ارز خارجی خود را از دست خواهد داد.
عضوکمیسون خارجه مقاومت ایران که توسط سازمان مجاهدین خلق نمایندگی می‌شود، افزود: به‌خاطر تحریم‌های اخیر حقوق ماهیانه شبه‌نظامیان پیرو علی خامنه‌ای -رهبر رژیم ایران- در کشورهای منطقه مانند یمن و سوریه و عراق کاهش یافته است.
افشار ادامه داد: هدف این تحریم‌ها تضعیف سپاه پاسداران (اولین نیروی سرکوبگر در داخل کشور) است که فضای مناسبی را برای شعله‌ور شدن اعتراضات سراسری بر علیه این رژیم مذهبی مهیا می‌نماید.
موسی افشار در فرانسه به "العین الإخباریه" گفت: به‌رغم اقداماتی که دولت (ایران) انجام می‌دهد از آنجا که ارزش ریال ایران (پول رسمی) در مقابل دلار آمریکا کاهش می‌یابد بحرانهای اقتصادی و اجتماعی رژیم ایران نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد و فروپاشی کامل اقتصادی این رژیم ایران بسیار تسریع می‌کند.
عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت افزود: تحولات اخیر باعث تشدید تضاد در راس حاکمیت شده است، ماه گذشته محمدعلی جعفری سرکرده سپاه پاسداران به‌طور ناگهانی توسط خامنه‌ای برکنار شد و در ۱۲می حسین سلامی سرکرده جدید سپاه در جلسه غیرعلنی مجلس شرکت کرد. این جلسه پارلمانی بر روی نقش سپاه پاسداران در قبال وضعیت بهم ریخته داخلی متمرکز شده بود و به‌نظر موسی افشار اشاره واضحی به هراس شدید رژیم از قیام های مردمی می‌باشد.
عضو مقاومت ایران در پایان گفتگوی خود با "العین الإخباریه" گفت: در حال حاضر صحنه بین‌المللی برای رژیم به‌غایت بغرنج می‌شود به‌خصوص که احتمال دارد اروپا در رابطه با توافق اتمی به‌طور تدریجی از مواضع مماشات گرایانه خود در مقابل سیاست‌های تهران اتمی کوتاه بیاید.
موسی افشار در رابطه با مهمترین سناریوهای احتمالی توضیح داد: بتدریج حلقه محاصره بین‌المللی علیه رژیم هر چه بیشتر افزایش می‌یابد. اما در نهایت یا ولی‌فقیه تسلیم می‌شود و از پروژه اتمی جدال برانگیز و همچنین برنامه‌های موشکی و دخالت‌های منطقه خود دست برمی‌دارد و یا این‌که در برابر جامعه بین‌المللی می‌ایستد و از برجام خارج می‌شود که این بدین معنی است که در بند هفتم سازمان ملل قرار می‌گیرد (تنها میثاقی که از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت زمینه را برای استفاده از زور فراهم می‌کند).
افشار تأکید کرد شورای ملی مقاومت از طریق خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران خواستار به‌رسمیت شناخته شدن فعالیت‌های کانون‌های شورشی (که به‌رغم اقدامات سرکوبگرایانه‌ای که بر علیه آن انجام می‌گیرد دایره فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهد) در داخل ایران شده است و این در حالی است که سازمان مجاهدین خلق در صحنه بین‌المللی به افشای طرح‌ها و توطئه‌ها و برنامه‌های رژیم از جمله تروریسم و جنگ‌افروزی آن در منطقه و یا سرکوب مردم در داخل و مسأله حقوق‌بشر و بقیه پروژه‌های مختلف رژیم ادامه می‌دهد تا به سرنگونی آن دست یابد.