۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

آمریکا و احتمال اعزام ۱۲۰هزار سرباز برای مقابله با رژیم ایران به خاورمیانه

                اعزام سربازان آمریکایی به خاورمیانه- عکس از آرشیو
نیویورک تایمز روز ۲۳ اردیبهشت ۹۸ نوشت: ‌در یک جلسه عالی دستیاران امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گذشته، یک طرح بروز شده نظامی که شامل اعزام ۱۲۰هزار نیرو به خاورمیانه است بررسی شد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه عبارت بودند از پاتریک شاناهان، جان بولتون، جینا هاسپل رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا و دن کوتس مدیر اطلاعات ملی و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا.
استراتژی دفاع ملی جدید نتیجه می‌گیرد که در حالیکه خاورمیانه کماکان مهم است رژیم ایران یک تهدید برای متحدان آمریکا است.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دولت آمریکا در حال حاضر سرگرم بررسی چند گزینه نظامی برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران است.
خبرگزاری رویترز در گزارش جداگانه‌ای نوشته است که دیدار بین پاتریک شاناهان و دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت (نهم مه) برگزار شده است.
خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۴مه) با انتشار گزارشی از واشنگتن از احتمال اعزام ۱۲۰هزار سرباز آمریکایی به خاورمیانه خبر داده است.
در گزارش آمده است که آمریکا در حال حاضر دو تهدید را از سوی رژیم ایران جدی می‌گیرد. یکی این‌که سربازان آمریکایی و نهادها و مراکز وابسته به آمریکا مورد حمله قرار گیرند و دیگری این‌که رژیم ایران مجدداً کار بر روی تولید جنگ‌افزارهای هسته‌یی را از سر گیرد.