۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی دادستان جنایتکار تهران را برکنار کرد و دژخیم دیگری به نام القاصی را بجای او گمارد

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی، دادستان رژیم در تهران جعفری دولت‌‌آبادی را برکنار کرد و دژخیم دیگری به نام علی القاصی‌مهر که لیست بلندبالایی از سوابق جنایتکارانه و سرکوبگرانه دارد را جایگزین او کرده است.

آخوند جلاد ابراهیم رئیسی روز دوشنبه طی حکمی دژخیم جفعری دولت آبادی را که در لیست تحریمهای وزارت خزانه‌داری آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، برکنار کرد. جایگزین وی، علی القاصی مهر دژخیمی از همان سنخ و جنس آخوند جلاد ابراهیم رئیسی و طرفدار اعدام و شلاق در ملأ عام برای ارعاب عمومی است. القاصی سه سال دادستان شیراز و پس از آن، از شهریور ۹۳ تا کنون رئیس کل دادگستری رژیم در استان فارس بود و در سرکوب و جنایت در سراسر این استان نقش داشت.
دژخیم القاصی که پس از لیست‌گذاری سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود او هم یک پاسدار است، در جریان قیام سراسری دیماه ۹۶، نقش سرکوبگرانه‌ای ایفا کرده و با معاند و اراذل و اوباش توصیف کردن قیام‌کنندگان گفت: آغتشاشگران و افراد فریب‌خورده دشمنان دستگیر شده‌اند و پرونده آنها بدون هیچ اغماض و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد. با افرادی که به بهانه‌های اعتراض صنفی دست به اغتشاش زده و اقدام به برهم زدن نظم عمومی می‌کنند برخورد می‌شود. باید نسبت به اقدامات اراذل و اوباش و ضدانقلاب داخل و خارج هوشیار و آگاه باشیم.

دژخیم القاصی در جریان اعتصاب سراسری کامیونداران دستور دستگیری اعتصاب‌کنندگان را صادر کرده و با اعلام دستگیری ۳۵ تن از کامیونداران زخمتکش گفته بود: قانونگذار اجازه تعقیب کیفری برهم‌زنندگان امنیت جاده‌های فارس به عنوان اتهامی قاطع‌الطریق و افساد فی‌الارض را داده است.

وی هم‌چنین در مورد جشن ملی چهارشنبه‌سوری و تجمعات گسترده مردمی در پاسارگاد گفته بود: متخلفین چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند مند و اجازه برگزاری هیچ‌گونه مراسمی در تخت‌جمشید و پاسارگاد داده نمی‌شود.

وی پیش از این با وقاحت مدعی شده بود: «در نظام مقدس جمهوری اسلامی حقوق شهروندی و حقوق بشر به بهترین وجه ممکن محقق و رعایت می شود».
عباس جعفری دولت آبادی که به مدت ده سال دادستان کل رژیم در تهران بود، مسئول بازداشت بسیاری از معترضان در جریان قیام سال ۸۸ بود. بسیاری از دستگیرشدگان پس از شکنجه و اخذ اعتراف اجباری به تحمل مجازات های سنگینی محکوم شدند.
این دژخیم هم‌چنین در سرکوب اعتراضات دی ماه سال ۱۳۹۶، روند دستگیری و صدور احکام حبس سنگین برای معترضان و نیز مرگ آنها نقش داشت.