۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۰, جمعه

اتحادیه اروپا ضرب الاجل ۶۰ روزه رژیم آخوندی را قویاً رد کرد


به دنبال اعلام عدم التزام حکومت آخوندی به تعهداتش در برجام از سوی آخوند روحانی و بیانیه رسمی شورای عالی امنیت آخوندها، دولتهای امضا کننده برجام، بلادرنگ و رودرروی اعلان عدم پایبندی رژیم به سقف تولید آب سنگین و اورانیوم غنی شده، به موضعگیری پرداختند.

علاوه بر فرانسه که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه توسط یک منبع کاخ الیزه و هم چنین توسط وزیر دفاع فرانسه به رژیم آخوندها هشدار داد، دولتهای انگلستان، آلمان، روسیه و چین نیز ضمن ابراز نگرانی، به حکومت آخوندی هشدار دادند که این یک موقعیت و شرایطی جدی است و عواقبی برای رژیم در پی خواهد داشت.
ترزا می نخست وزیر انگلستان اعلام کرد: ما بی نهایت در رابطه با این اعلان نگرانیم. توافق تا زمانی باقی می ماند که رژیم ایران تعهداتش را حفظ کند
مارک فیلد وزیر مشاور خارجه در دولت انگلستان نیز گفت: اعلان تهران گامی ناخوشایند است. چنانچه رژیم ایران به تعهدات اتمی اش عمل نکند، البته اینکار عواقبی خواهد داشت. بریتانیا گفتگوهایی را با فرانسه و آلمان نسبت به گامهای بعدی برگزار می کند.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان نیز در کنفرانس مشترکی با پومپئو وزیر خارجه آمریکا، برایستادگی انگلستان در کنار ایالات متحده تاکید کرد و گفت: ما توافق کرده ایم که رژیم ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. من از رژیم ایران میخواهم تهدیدها را تشدید نکند...

دولت آلمان در مورد نقض برجام توسط حکومت آخوندی هشدار داد.
سخنگوی دولت آلمان گفت: رژیم ایران باید برجام را به طور کامل انجام دهد و آلمان تا زمانی به برجام پایبند است که رژیم ایران به آن پایبند باشد.
نوربرت روتگن، سرپرست کارگروه سیاست خارجی بوندستاگ، پارلمان آلمان، با هشدار به رژیم آخوندی گفت: تنش در ارتباط با برنامه اتمی رژیم ایران بسیار خطرناک است.
یورگن هاردت، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون پارلمان احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان نیز گفت: این اقدام رژیم ایران پردامنه و پیامددار برای وضعیت امنیتی کل منطقه خاورمیانه است.

واکنشهای چین و روسیه نیز، چنان که در رسانه های حکومت آخوندی بازتاب داشته است، منفی و همراه با هشدار بود.
وزارتخارجه چین رو درروی سرباز زدن رژیم از اجرای تعهداتش نسبت به رعایت سقف تولید آب سنگین و ارونیوم غنی شده، تاکید می کند: توافق هسته ای باید به طور کامل اجرا شود و تمامی اعضای آن مسئولیت دارند، اطمینان حاصل کنند که این کار انجام می شود.
دولت روسیه نیز به رغم سفر جواد ظریف و تلاشهایش در آویختن به دامن این کشور، اعلام عدم پایبندی رژیم به تعهدات برجامی را یک موقعیت جدی توصیف کرده است.
در این رابطه سخنگوی کرملین گفت: این یک موقعیت جدی است. دیپلمات های روسیه به گفتگوهای خود با مقامات اروپایی ادامه خواهند داد و تلاش خواهند کرد تا اجرای توافق ادامه یابد.
به گزارش خبرگزای حکومتی ایسنا، حتی سوال اقدام تحریمی روسیه علیه رژیم نیز مطرح شده و سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال می گوید: در حال حاضر زود است بخواهیم درباره تحریم جدید علیه تهران صحبت کنیم. ابتدا باید به شکلی عاقلانه وضعیت را بررسی و درباره آن تبادل نظر کنیم. این یک موقعیت جدی است.