۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۵, چهارشنبه

سخنان مریم رجوی در افطار ماه مبارک رمضان گوهر اسلام، آزادی از هر گونه جبر و ستم و بهره‌کشی است - قسمت اول

مریم رجوی در افطار ماه مبارک رمضان
چقدر خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که بعد از ۱۷سال در این افطار ماه مبارک رمضان در کنار شما و در جمع شما هستم. این آرزوی این سال‌های من بود که امروز محقق شد.

خواهران و برادران!
هموطنان عزیزم!
ماه رمضان را که ماه تقواپیشگان و ماه به‌پاخاستگان برای رهایی انسان
و اجتماع انسانی است به همه شما تبریک می‌گویم.
به ‌این مناسبت برای همسایگان کشور مان، تمام مردم خاورمیانه و مسلمانان جهان دعا و آرزو می‌کنم که از شر افراطی‌گری و ارتجاع مذهبی و از جنگ و ترور که از رژیم ولایت فقیه سرچشمه می‌گیرد رهایی یابند.

مردم ما ماه رمضان را در حالی شروع کرده‌اند که در این چند هفته گرفتار رنج‌ و محنت بسیار به‌خاطر سیلاب‌های ویرانگر شده‌اند.
برای هموطنان ستمزده و سیل‌زده، برای میهن اشغال شده و برای وطنی که به‌خاطر حاکمیت آخوندها در اختناق و فقر و ویرانی می‌سوزد دعا می‌کنم.
دعا می‌کنیم که در پرتو لطف خدای بزرگ و با همت مردم و جوانان دلیر و کانون‌های شورشی و ارتش بزرگ آزادی، مردم ایران به‌آزادی
به عدالت و برابری و به پیشرفت پایدار اقتصادی و اجتماعی دست یابند.
ماه رمضان است.
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ
رمضان ماه فرستاده شدن قرآن است که به‌ مردم راه می‌نماید و شاخص هدایت و فرق‌گذاری است؛ فرق میان اسلام با انحراف و ارتجاع و میان آزادی با اجبار.
رمضان ماه تقوای رهایی‌بخش است و در آن انسان توانایی خود را برای مهار طبیعی‌ترین غرائز اثبات می‌کند. ماهی است که در آن آدمی قدرت خود را برای غلبه بر عوامل هرزبرنده قوای انسانی‌اش نشان می‌دهد. این کوشش و پیکاری است برای غلبه بر اجبارات سرکش. و برای رها شدن قوای انسانی از قید و بند این اجبارات.
راستی که بزرگ‌ترین تقوای زمانه همانا دست شستن از جان و خانه و خانمان و به‌جان خریدن فشارها، محرومیت‌ها، دروغ‌پراکنی‌های یک حکومت دجال، برای از میان برداشتن دشمن‌ترین دشمن ایران و اسلام یعنی رژیم ولایت فقیه است.
مگر تقوا مهار عوامل آسیب‌زننده، زیان‌بار و ویرانگر نیست. پس مبارزه با رژیمی که عامل ویرانی و عقب‌گرد و اختناق و فقر در ایران است، عین تقواست.
رمضان ماه همبستگی میان مردم است تا در خلال آیین و راه و رسم‌ مشترکی دل‌هایشان به‌هم نزدیک شود، یکدیگر را دوست بدارند تا تفرقه‌اندازی و ترویج کینه و بدخواهی توسط آخوندها دیگر جایی نداشته باشد.
رمضان ماهی است برای یادآوری سرنوشت گرسنگان و فقیران، سرنوشت سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان در حاکمیت آخوندی آنها که خانه و سرپناه‌شان از دست رفته است، آن‌هایی که از فرط فقر کلیه‌هایشان را می‌فروشند، کارگران و بیکارانی که پولی برای سیر کردن کودکان‌شان ندارند. وای بر دینفروشان و غارتگران حاکم که برای بیشتر مردم ما این ماه را به رمضان سفره‌های خالی و رمضان حسرت و ناداری تبدیل کرده‌اند.
رمضان ماه مولای متقیان، علی(ع) است که به‌نسل‌های پس از خودش سفارش کرد که دشمن ستمکاران باشید و یار ستمکشان.
و گفت که خدا از آگاهان و پیشتازان پیمان گرفته است که بر سیری ستمگر و گرسنه ماندن ستمدیده سکوت نکنند.
رمضان همچنین ماه وفات خدیجه کبری است. اولین ایمان آورنده به ‌محمد(ص) که نقشی بی‌همتا در یاری رساندن به ‌پیامبر و دین اسلام ایفا کرد. خدیجه کبری الگوی جاودان زنان رها و پیشتاز برای همه عصرهاست. هر چند که بعدها پا به‌پای زنگار گرفتن اسلام و از یاد رفتن روح حقیقی دین و آیین محمدی، بسیار کم از جایگاه حقیقی حضرت خدیجه صحبت شده است.

رمضان ماه شب‌های قدر و احیاست؛ ماه بیداردلان؛ ماهی که در آن از توان تعیین‌کننده انسان برای به‌دست گرفتن سرنوشت خود و نوشتن تاریخ خود تجلیل می‌شود.
ماهی است که انسان به‌ بازشناسی ارزش‌هایی رو می‌آورد که توسط طبقات ستمگر حاکم و ارتجاع مذهبی پایمال شده یا به‌محاق رفته است.
و ماهی است که انسان برای خلق فضلیت‌های پیشرو به‌پا می‌خیزد.
و در پایان ماه رمضان به عید فطر می‌رسیم به‌نشانه دستیابی حتمی بشریت در زنجیر به آزادی و رهایی.
باشد که رحمت و لطف خدا رنج‌ها و مبارزه ملت ایران را به فطر آزادی برساند.

تا آنجا که به ‌ایران کنونی یعنی ایران تحت حاکمیت آخوندها برمی‌گردد آنها مثل تمام سال‌های حاکمیت‌شان این ماه را با شلاق و سرکوب برگزار می‌کنند و باز هم اجبار و تحمیل به بهانه دین را برای پوشاندن استبداد و حق‌کشی و چپاولگری خود به‌کار می‌برند.
علی(ع) عدالت را یک شیوه رهبری عمومی تعریف کرده است (۱). در نقطه مقابل او خمینی و خامنه‌ای، ستم و استبداد و غارت را شیوه رهبری خود کرده‌اند. سپاه جنایتکاران بخش وسیعی از اقتصاد ایران را مصادره کرده و دارایی عظیم خامنه‌ای زبان‌زد دنیا شده است.
این انباشت خون و رنج کودکان محروم و میلیون‌ها خانواری است که هر شب گرسنه سر بر بالین می‌گذارند. وای بر آنها که به‌قول قرآن قاتلان فرستادگان خدا هستند و بپا‌خاستگان برای قسط و عدالت را به‌قتل می‌رسانند (۲).
اما نه ثروتهای غارت شده و نه مزدوران فاسد و خون‌ریز نمی‌توانند این حکومت پوسیده را نجات دهند.
حاکمیت آخوندها که دیر زمانی است امکان فریبکاری تحت نام اسلام را از دست داده، حالا فرصت‌های بقای خود در داخل و خارج کشور را با شتاب از کف می‌دهد. عصر سیاست صدور تروریزم و ارتجاع، تحت نام اسلام که سرپوش ضعفهای بنیادی رژیم بود، در حال سپری شدن است. سپاه پاسداران ستون فقرات رژیم در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفته است. با تشدید تحریمها و به‌ویژه تحریم کامل نفتی، آخوندها دیگر به‌سادگی نمی‌توانند سرمایه‌های مردم ایران را صرف سرکوب یا صرف جنگ و کشتار در منطقه کنند.
براستی که آنها بزرگ‌ترین قاتلان مردم و بزرگ‌ترین دزدان تاریخ ایران هستند که به‌نام اسلام حکومت می‌کنند. به‌قول قران آنها أَلَدُّ الْخِصَام یعنی بدترین دشمنان خدا و دین خدا و خلق خدا هستند.
به تحولات این روزها در موضوع اتمی نگاه کنید. پروژه ضدمیهنی دستیابی به سلاح اتمی که پایه دیگر استراتژی رژیم برای بقا بود، به همت مجاهدین در هم شکسته شد و به مردابی برای این رژیم تبدیل شده که هر روز بیشتر در آن فرو می‌رود. روحانی شیاد قبلاً گفته بود که برای سال ۱۳۸۲خواب ۵۰هزار سانتریفوژ و تبدیل شدن فاشیسم دینی به یک قدرت اتمی را می‌دید. اما یک دهه بعد مجبور شد با جازدن برجام به‌مثابه فتح‌الفتوح بر ناکامی‌های نظام سرپوش بگذارد.
او می‌خواست به تضادهای درونی آمریکا دامن بزند، اما حالا ناگزیر تضادهای اروپا با آمریکا علیه رژیم را کمتر و کمتر کرده است.