۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۸, سه‌شنبه

افزایش قیمت ارز - افزایش مخاصمات درونی حکومت آخوندی


موضوع افزایش قیمت ازر به عنوان پیامد شکست برجام، به یکی از موضوعات فعال در مخاصمات درونی رژیم در آستانه ۲۲ اردیبهشت، روز اعلام نظر رئیس جمهور آمریکا درباره توافق تبدیل شده است.

بحران ارزی همراه با دیگر بحرانهای اقتصادی -اجتماعی گریبانگیر نظام فاسد ولایت فقیه، از موضوعات لاینحل و دائمی مخاصمات درونی رزیم در مجلس آخوندیست.


آخوند ذوالنوری عضو مجلس رژیم روز یکشنبه ۱۶اردیبهشت، با اشاره به نامه حدود ۱۰۰ تن به آخوند روحانی درباره وضعیت اقتصادی و بحران ارزی گفت: آقای رئیس جمهور اینجانب و حدود صد نفر از نمایندگان ملت از جنابعالی شش تا سوال پرسیدیم:
یک - موسسات مالی دو - قاچاق سه - بیکاری و اشتغال چهار - رکود پنج - بقای تحریمها علیرغم اجرای همه تعهدات برجامی کشورمون و شش - جهش قیمت ارزهای خارجی به شکلی که در حدود کمتر از دو ماه ارزش پول ملی ۴۸ درصد کاهش پیدا کرد و بسیاری از قراردادها بهم ریخت, صادرات و واردات معادله اش بهم ریخت و بسیاری از مردم زندگی شون نابود شد...

رئیس اتاق اصناف رژیم درباره ادعای آخوند روحانی و معاونش در مورد موجودی بیش از نیاز ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها برای واردات برخی کالاها اختصاص مییابد و روشن نیست بالاخره ارز مورد نیاز این کالاها با چه قیمت و حتی از چه محلی باید تأمین شود؟ اصناف باید در این شرایط چهکار کنند؟

نوروزی نماینده مجلس رژیم نیز درباره ادعای ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: جناب آقای جهانگیری در تلویزیون اعلام کردند نرخ دلار هر یک دلار ۴۲۰۰ تومان محاسبه میشود سوال میکنم آیا بدست کدامین شخص کدامین فرد عادی این ۴۲۰۰ تومان یعنی هر دلار رسیده است؟.

روزنامه حکومتی وطن امروز نوشت: گزارشهای میدانی نشان میدهد دلالان روز یکشنبه قیمتهای نجومی و رؤیایی برای دلار اعلام کردند. قیمت دلار قاچاق به مرحله پرت و قیمتهای اعجاب انگیز و غیرواقعی رسیده، این در حالی است که سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر طبق دستور دولت قیمت دلار را ۴۲۰۰ تومان و قیمت یورو را ۷۶۰۰ تومان مخابره میکند. قیمت ارزهای رایج در یک دوره زمانی ۵ ماهه (از دیماه سال گذشته تاکنون) ۴۰ درصد افزایش داشته است؛ برخورد فیزیکی با دلالان، تعطیلی صرافیها، تزریقهای شبانه ارزی و... هیچکدام تاکنون التهاب را آنطور که باید کاهش نداده است.

کیهان تحت امر خامنه ای در گزارش اصلی خود درباره ارتباط گرانی افسارگسیخته ارز را با برجام نوشت: برجام اکنون تبدیل به شمشیر داموکلس تهدید و القای بیثباتی نسبت به محیط اقتصادی پر سود و جذاب (ما) شده است. دولت باید یکبار برای همیشه، شجاعانه پا در میدان گذاشته و برجامی که آمریکا آن را پاره کرده است، آتش بزند. اگر در واکنش به نقض عهدهای مکرر واشنگتن برجام را آتش میزدیم، بیشک امروز دلار ۷۲۰۰ تومان نبود و کاخ سفید چنین رجز نمیخواند.
در روزهای گذشته نشریه فارین پالیسی از دولت آمریکا خواسته شده است فرصت مشکلات و اختلالات ارزی در ایران را غنیمت بشمارد و از آن برای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی براندازی جمهوری اسلامی استفاده کند.
در روز اجرای برجام-دی ماه ۹۴- قیمت دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود.
برجام اکنون جنازه ای روی کاغذ است که جز سرخوردگی برای یک ملت و گستاخی دشمن، هیچ عایدی دیگری برای ما نداشت.

روزنامه حکومتی کیهان نوشت: خیز قیمت در بازار مسکن باورنکردنی است. حالا در شرایطی که سود سپرده‌های بانکی چنگی به دل نمی‌زند، دلار بازار مبهمی را تجربه می‌کند و معاملات دلاری تقریبا متوقف شده است و بورس ریزش‌های پی‌درپی را تجربه می‌کند، بازار مسکن بی‌صدا پیشروی می‌کند.
این منبع افزود: این افزایش قیمت در حالی است که بازار مصالح ساختمانی رشد بیش از ۳۰ درصد را شاهد بوده است.