۱۳۹۷ خرداد ۲, چهارشنبه

جلسه استماع در کنگره آمریکا بررسی مقابله با رژیم آخوندی


روز چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷، در جلسه استماع کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور، که اشرف‌نشان‌ها نیز در آن شرکت داشتند، اد رویس رئیس کمیته خارجی در سخنان افتتاحیه خود گفت: افزایش فشار بر رژیم ایران و نظارت بر تحرکات هژمونی‌طلبانه این رژیم ضروری است.



وی افزود: «برنامه موشکی رژیم ایران یک تهدید برای ماست... سخنرانی روز دوشنبه وزیر خارجه، استراتژی ضروری‌یی را برای پاسخ به مجموعه فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران تشریح کرد. اکنون ما باید همراه با متحدانمان یک جبهه مشترک را نمایندگی کنیم».

وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته خارجی کنگره گفت: ما روز ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) مسیر جدیدی را برای استراتژی رئیس‌جمهور در قبال رژیم ایران معرفی کردیم. ما فشار مالی اعمال خواهیم کرد، با همکارانمان در وزارت دفاع در زمینه تلاش‌های مربوط به بازدارندگی هماهنگی می‌کنیم و احتمالاً از همه مهم‌تر از مردم ایران حمایت می‌کنیم.
ما در پی همکاری با تعداد هر چه بیشتری از متحدان و شرکا و دوستانمان هستیم تا به هدف مشترکمان دست پیدا کنیم؛ یعنی متوقف‌کردن تمامی تهدیدات اتمی و غیر اتمی رژیم ایران».


در جلسه استماع کمیته خارجی کنگره، دینا روهراباکر رئیس زیرکمیته اروپا-آسیا و تهدیدات بالقوه در سخنانش ضمن حمایت از استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم به حضور حامیان مقاومت ایران در جلسه استماع اشاره کرد، و گفت: ما در ایران دوستان بسیاری داریم... باید یادآوری کرد که رژیم آخوندها دشمن ما است. مردم ایران دوست ما هستند. این افراد که اینجا با پیراهن‌های زرد حضور دارند، ایرانیانی هستند که به آزادی عشق می‌ورزند.


در این جلسه برد شرمن از اعضای ارشد دموکرات در کمیته خارجی از این‌که اعمال تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران در سخنرانی روز دوشنبه پمپئو مطرح شده ابراز خشنودی کرد و با ذکر نمونه‌هایی گفت که رژیم به اقدامات تروریستی خود در اروپا ادمه می‌دهد.