۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۵, سه‌شنبه

افزایش تنش واوجگیری تخاصمات جناحی، بعد از خروج آمریکا از «برجام»

مجلس ارتجاع
کیهان خامنه‌ای ۲۵اردیبهشت۹۷، با اشاره به موضعگیریهای اعضای مجلس ارتجاع از باند روحانی علیه آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن مجلس نوشت:
« برخی نمایندگان عضو فراکسیون امید در حالی طی روزهای گذشته آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن علنی را توهین به مجلس دانسته‌اند که دولت در جریان بررسی برجام، بهارستان را فاقد صلاحیت ایفای نقش در این زمینه می‌دانسته و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه در اظهاراتی صریح اعلام کرده بودند نیازی به بررسی برجام در مجلس نیست، توهین به بهارستان آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس نیست بلکه نوع نگاهی است که نمایندگان ملت را فاقد صلاحیت و شرایط اظهارنظر در امور اساسی مرتبط با مصالح مردم می‌داند»!


کیهان خامنه‌‌ای ضمن دفاع از این حرکت اعضای مجلس ارتجاع نوشت : " به هر حال آن گونه که این روزها اعضای فراکسیون امید درصدد القای آن هستند آتش‌زدن برجام توهین به مجلس نیست، توهین به نمایندگان ملت کاری بود که رئیس‌جمهور و وزیرخارجه محترم درصدد انجام آن بودند یعنی کنار گذاشتن بهارستان از روند بررسی برجام"!

کیهان خامنه‌ای به باند روحانی گوشزد کرد :" توهین به نمایندگان، سلفی حقارت برخی بهارستان‌نشین‌ها با موگرینی بود که‌شان مجلس ایران را به‌شدت زیر سؤال برده و بسیاری را در کشور متحیر و متأسف کرد نه آتش زدن برجامی که ترامپ آن را پاره کرده و با خروج خود و به‌رغم این‌که ایران به تمامی تعهدات خود جامه عمل پوشانده است به عمر نباتی برجام پایان داد که در دستان دولت محترم جز هیچ چیزی مشاهده نشود!

کیها خامنه‌ای در ادامه حملات آورده است:

شنبه این هفته سردبیر روزنامه زنجیره‌یی شرق در سرمقاله این روزنامه ضمن توهین به مجلس نوشته بود: «نمایندگان تندرو مجلس در اقدامی شتاب‌زده پرچم آمریکا را در مجلس به آتش کشیدند... خوشبختانه یا متأسفانه سیاست واقعی و کلان ایران در مجلس شکل نمی‌گیرد. اگر زمانی مجلس و نمایندگان آن موتور کوچک تولید سیاست بودند، اینک آنان حافظ منافع حوزه‌های انتخابی خود هستند و در پی دل‌ربایی از رأی‌دهندگان آن حوزه.»

توهین به مجلس آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن علنی نیست توهین به بهارستان نوع نگاهی است که حامیان دولت به خانه ملت دارند، آنان مجلس را فاقد صلاحیت اظهارنظر در امور حساس مرتبط با مصالح ملت می‌دانند.