۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۹, چهارشنبه

وکیل ترامپ : تغییر رژیم ایران صلح را در خاورمیانه محقق می کند


سایت العربیه(عربی) ۱۶/۲/۹۷ : « رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شهردار سابق نیویورک شنبه شب اعلام کرد که ترامپ علنا از تمایل خودش برای تغییر رژیم حاکم بر ایران و خارج شدن از توافق هسته ای صحبت کرده است.

جولیانی در گردهمایی اپوزیسیون ایران که تحت عنوان آزادی ایران برای حقوق بشر و دمکراسی برگزار شد گفت ترامپ به همان میزان که شرکت کنندگان در این کنفرانس به تغییر رژیم در ایران متعهد هستند، متعهد است . وکیل ترامپ بر این نظر است که تغییر رژیم در ایران تنها راه برای صلح در خاورمیانه است، وی تاکید کرد که از نظر وی این موضوع اهمیت بیشتری از صلح فلسطین و اسرائیل دارد.
مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران در یک پیام ضبط شده گفت مردم ایران که از دی‌ماه گذشته به‌صدها قیام و خیزش دست زده‌اند، در پی سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه‌اند. مردم ایران از جامعه جهانی و مشخصاً از دولت‌های غرب می‌خواهند که از قیام ایران برای براندازی رژیم حمایت کنند. رجوی از جامعه بین المللی خواست تا رژیم آخوندها را وادار کنند که دستگیرشدگان قیام و خیزش‌های هفته‌های اخیر، ازجمله صدها نفر از شهروندان عرب در خوزستان و شمار زیادی از شهروندان کرد در غرب کشور را آزاد کند و به ‌آزار وحشیانه کشاورزان اصفهان خاتمه دهد. رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران گفت توافق هسته ای امتیاز های ناموجهی به رژیم آخوندها داده است. رجوی تاکید کرد ضرورت خلع ید از رژیم در سراسر خاورمیانه باید به‌عنوان یک اصل بنیادین در هر گونه توافقی وارد شود. خانم رجوی خواستار جمع کردن بساط برنامه اتمی رژیم در کنار برچیدن برنامه موشکی آن، اخراج سپاه پاسداران از کشورهای منطقه و واداشتن این رژیم به توقف شکنجه و اعدام گردید. قابل ذکر است که سازمان مجاهدین خلق در دوران حکومت اوباما در واشنگتن مطلوب نبود ولی امروز مورد تشویق قرار می گیرد و تریبون هایی با شعار تغییر در ایران بروی این سازمان باز می شود که این از نظر ناظران منعکس کننده جدیت ترامپ در سرجمع کردن نیروهای اپوزیسیون ایران برای ایجاد یک جایگزین سیاسی است. ».