۱۳۹۶ بهمن ۲۰, جمعه

فرار سخنگوی دولت آخوند روحانی از پاسخگویی به علت اعتراضات سراسری



سخنگوی دولت آخوند روحانی، باقر نوبخت، در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات سراسری، این موضوع را که علت اعتراضات مشکلات معیشتی بوده را زیر سوال برد.






سوال خبرنگار ایلنا: آقای دکتر در جریان اعتراضات اخیر که بیشترش هم معیشتی بود دو تا موضوع مطرح شد یکی اینکه آقای روحانی گفتند که افزایش نرخ ارز نخواهیم داشت اما خب شاهد بودیم که دلار تا ۴۸۰۰ تومان هم رسید و یکی اینکه آقای اژه ای فرمودند که ما پیش بینی مون برای اعتراضات برج حالا اسفند و بهمن بوده میخواستم ببینم آیا در گزارشی که وزیر کشور به رئیس جمهور دادند به این موضوعات اشاره شده یا نه؟
نوبخت: «دو تا نرخ در این دعوایی که از او صحبت فرمودید شما گذاشتید، یک اینکه این اتفاقات همه معیشتی و اقتصادی و اینها بود، جایی اثبات شده این موضوع؟ خب پس این اول جای تأمل است این که یک پدیده اجتماعی باید مطالعه بشه این خواست دولت بود و واقعا هم این اقدام داره صورت میگیره به بخشهای مختلفی رسیدیم.
مسائل اجتماعی معادلات یک مجهولی نیست که بگوئیم یک متغیر مجهول دارد و او رو به همین جواب ایکس دو هست و همین نه اینها یک ماتریس اند مسائل مختلف اند نمیدونم بعضی از اقتداماتی که صورت گرفته حالا با مسائل معیشتی میشه اون اقدامات رو هم انجام داد؟ که البته اینقدر سخیف و غیر قابل توجیه است»