۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

انزجار وجدان بشریت معاصر از جنایات جنگی رژیم اسد و کشتار مردم بی گناه در حل


انزجار وجدان بشریت معاصر از جنایات جنگی رژیم اسد و کشتار مردم بی گناه در حلب
روز سه شنبه بر اثر حملات هواپیماهای نظام اسد و موشکباران و توپ باران حلب و اطراف آن تعدادی دیگر از مردم بیگناه کشته شدند.
الجزیره گزارش داد: «۱۳ غير نظامي بر اثر بمباران هوايي سنگين روي شهر رقه در شمال سوريه كشته شدند.
بر اثر بمباران محله الصاخور تعدادي كشته و زخمي شدند و همچنين ۴ تن از غير نظاميان نيز بر اثر حمله هواپيماهاي سوريه روي روستاي البويضه در حومة جنوبي حلب در شمال سوريه كشته و برخي نيز مجروح شدند...» در همین حال طی دیدار دمیستورا در روسیه وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اميدواريم در سوريه طي ساعات آينده آتش بس اعلام شود


بحران انسانی در حلب و کشتار مردم بیگناه همچنان ادامه دارد و رسانه ها از ادامه بمبارانها و صحنه های درد آور کشته ها و زخمی های متعدد از کودکان و زنان و مردان و تخریب بیمارستان ها و خانه های مردم خبر می دهند. استمرار بمباران مردم بيدفاع، واكنشها و محكوميتهاي بين المللي را بدنبال داشته است.  

دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه نگرانی عمیق خود را از تشديد خطرناك جنگ در حلب و درد و رنج غير قابل‌تحمل و مرگ و نابودي فزايندة ناشي از آن در ميان غيرنظاميان ابراز کرد .. بان کی مون  با توجه به برقراري مجدد آتش‌بس موقت در دمشق و استان لاذقيه, بر الزام گسترش اين طرح به ساير نقاط سوريه, با فوريت ويژه براي حلب, تاكيد کرد. 
وی گفت :‌ بن‌بست در زمينة آتش بس، تنها خشونت, مرگ و نابودي بيشتري را به ارمغان خواهد آورد, و تلاشها براي پيدا كردن يك راه‌حل قابل‌مذاكره براي اين جنگ وحشيانه را بيشتر تضعيف می کند. 
ملك سلمان پادشاه عربستان سعودي  در دیدار با رئيس جمهور تركمنستان در رياض ابراز اميدواري كرد كه تلاشهاي جامعه جهاني بتواند راه حلي براي بحران سوريه بدست بياورد.
وی از رژيم ايران خواست تا از دخالت در امور كشورهاي منطقه و حمايت از شبه نظاميان و احزاب مسلح دست بردارد.
در همین حال عادل جبیر وزير خارجه عربستان سعودي گفت اين بمبارانها نقض توافقاتي است كه در گفتگو هاي ژنو بر سر آتش بس و قطعنامه هاي شوراي امنيت وجود داشته است 
او افزود رژيم اسد مي خواهد با اين اقدامات توافقات را زير پا بگذارد تا رژيمش را ادامه دهد ولي تا زمانيكه مردم مقاوم و قهرمان سوریه  وجود دارند به ياري خدا اين رژيم ادامه نخواهد داشت 
وزير خارجه خارجه عربستان هشدار داد موفق نشدن آتش بس بمعني استمرار قتل و كشتار است. بايد بشار اسد را مجبور كرد به اراده جامعه جهاني و قطعنامه ۲۲۵۴ شوراي امنيت ملتزم باشد. اگر بشار اسد به قطعنامه شوراي امنيت و انتقال سياسي قدرت ملتزم نباشد، عمليات انتقال سياسي، با سلاح انجام خواهد شد. 
جان کری نیز که در ژنو بسر می برد علیرغم ابراز امیداواری برای دستیابی به شرایطی که موجب آتش بس شود گفت:‌ اوضاع جنگ در سوریه از کنتزل خارج شده است.
در حالیکه تلاشها برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه و برقراری آتش بس در جریان است. 
شهروندان حلب به ديلي تلگراف گفتند به مذاكرات اطمينان ندارند، به مدت شش سال است در حالي كه آنها در اتاقهاي كنفرانس مذاكره مي كنند، ما كشته مي شويم. 

در همین حال ۴۲ گروه رزمنده ارتش آزادي سوريه با  امضاي بيانيه يي ضمن اعلام آماگی برای مقابله با تهاجمات وحشیانه اسد، خواهان پاسخ كوبنده به جنايات اين رژيم در جريان بمباران شهر حلب شدند.
ژنرال اسعد الزعبی در مصاحبه‌یی با تلویزیون الجزیره گفت: ما به پایداری خلقمان و رزمندگانمان در داخل سوریه تکیه کرده و می‌کنیم.
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگو کننده اپوزیسیون ضمن محکوم کردن رژیم ایران و روسیه بخاطر دخالت در کشتار مردم سوریه گفت: «آتش بسی در کار نبود بلکه یک تصمیم سیاسی شکست خورده بود. ... ما در برابر یک نمایش سیاسی قرار داریم... چطور می‌شود آن را آتش‌بس نامید؟ این یک توطئه علیه مردم سوریه است». 
تلويزيون الجزيره به نقل از روزنامه فرانسوي فيگارو، درباره نقش رژيم آخوندي و روسيه در درگيريهاي سوريه نوشت:‌ مسكو در حال حاضر در سوريه  نزديك به ۳ هزار نفر دارد و علاوه بر آن رژيم ايران نيز عناصر لشگر ۶۵ ارتش خود را كه اخيرا به سوريه فرستاده در خدمت روسها قرار داده است.