۱۳۹۴ آذر ۲۲, یکشنبه

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی - ۲۲آذر

 
روز 22آذر، درصفحات اول روزنامه‌های باند رفسنجانی –روحانی اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی برای مجلس خبرگان با دود و دم زیاد انعکاس یافته است:
آرمان: آفتاب اعتدال در زمستان تندروی با کاندیداتوری یادگار امام؛ سیدحسن آمد

بهار: لبیک سیدحسن، اعلام حضور آیت‌الله موسوی بجنوردی در انتخابات

آفتاب یزد: خمینی جوان برای انتخابات خبرگان می‌آید؛ خبر بد برای تندروها

روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی ورود حسن خمینی را یک ضربه کاری به باند خامنه‌ای ارزیابی کرده‌اند:

آرمان: همان‌طور که شاهد بوده‌ایم ظرف شش سال گذشته ایشان به آیت‌ا...  هاشمی رفسنجانی  نزدیک و نزدیک‌تر شده‌اند و به همان میزان به‌طور منظم از جریان اصول‌گرا فاصله گرفته‌اند و بعضاً برخی سخنان و مواضع ایشان باعث پریشانی اصول‌گرایان تندرو شده است... در دعوای بین اصول‌گرایان تندرو و آقای هاشمی، سیدحسن خمینی به شکل روشن و علنی در سمت آقای هاشمی قرار گرفته و به سمت اصلاح‌طلبان و جریانهای سیاسی و میانه‌رو میل کرده است.

شرق: به همان میزان که اصلی‌ترین فرد بیت امام از تندروها فاصله گرفته‌اند، به... آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نزدیک‌تر شده‌اند. احتمالاً در روزها و هفته‌های آینده، حملات تندروها به جریانهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو و حامیان این چهره‌ها، افزایش هم خواهد یافت.



روزنامه‌های باند خامنه‌ای رویکردشان با سیدحسن خمینی متناقض است:

قدس: صدیقی با اشاره به تحرکات فتنه‌گران: برای انتخابات آخوند می‌خرند

کیهان: بازی با نامها اسم رمز تخریب و تحریف امام

وطن امروز: خمینی یک اسم نیست: خمینی باز هم فدایی می‌خواهد، نه این‌که برای کسب یک میز، پشت نام بلند او مخفی شویم!... اگر سانسور نام بلند خمینی جواب داد، کاسبی با اسم او هم جواب می‌دهد!

وطن امروز: کاندیداتوری حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان در اسفند ماه امسال، سوژه‌ای بود که از ماه‌ها قبل رسانه‌های یک جریان سیاسی در ایران دنبال کرده و بر روی آن مانور می‌دادند. این جریان رسانه‌یی شامل طیف‌های فتنه و حامیان هاشمی رفسنجانی بودند.

به‌رغم ولع بیش از اندازه این جریان سیاسی، اما نحوه اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان به‌گونه‌یی دیگر صورت گرفت.

کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران را برادرش سیدعلی خمینی؛ عضوی از خانواده‌امام که معروف به اتخاذ مواضع انقلابی و اصولی است، اعلام کرد!

سیدعلی خمینی در پایان این اطلاعیه نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم که نتیجه 2 انتخابات پیش‌رو مجالسی باشد که در راه تقویت و تأیید نظام و رهبری معظم انقلاب و سایر ارکان نظام گام بردارد



روزنامه‌های باند خامنه‌ای برای آخوند دعایی نیز خط‌ و نشان کشیده‌اند:

جوان: به نظر می‌رسد فرصت آن رسیده است که جنابعالی تصمیم تاریخی بگیرید که می‌خواهید کماکان نماینده حاکمیت باشید یا دل در گرو فتنه‌گران، کودتاچیان و قانون‌شکنان داشته و می‌خواهید آنان را نمایندگی کنید. یقین بدانید که «دل نظام هرگز با فتنه‌گران صاف نخواهد شد» و برخلاف دستگاههای متولی رسیدگی به تخلفات اصحاب رسانه، دستگاه قضایی بیش از این با شما مماشات نخواهد کرد

وحشت از پیامدهای برجام همراه با حمله به باند رفسنجانی موضوع عنوانهای مهم و مقاله‌های اصلی روزنامه‌های باند خامنه‌ای است:

جوان: باز تولید تحریمهای ایران در کنگره

کیهان: رئیس‌جمهور مودب آمریکا به برجام لگد زد! اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با هماهنگی کاخ سفید طرحی را تصویب کردند که نتیجه آن تحریم تجاری ایران خواهد بود و عملاً نقض مفاد برجام است... اقدام ضدایرانی کنگره آمریکا در حالی است که شعار «بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی» یکی از وعده‌های  حسن روحانی  رئیس دولت یازدهم به مردم بود.

وحشت از پیامدهای کنفرانس ریاض و فروریختن خاکریزهای منطقه‌یی رژیم دغدغه اصلی روزنامه‌های باند خامنه‌ای است:

کیهان: تشدید اقدامات امنیتی علیه محور مقاومت در منطقه به مرز هشدار رسیده است... موضع مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران که بدون شک به‌درخواست دولت‌ آمریکا صورت گرفته است، حساسیت شرایط را به ما گوشزد می‌کند. آمریکایی‌ها با ناامن‌ نشان‌دادن ایران به عوامل تروریستی خود گرا داده‌اند که ناامن‌سازی ایران کلیدخورده و آنان باید برای ایفای نقش در این موضوع آماده باشند. در ادبیات نظامی دنیا، این یک علامت انکار برای مداخله به حساب می‌آید. اما این چه نوع مداخله‌ای است؟ در این روند دو سطح مداخله می‌تواند اتفاق بیفتد... یکی از این دخالتهای شبیه آنچه در عراق یا سوریه اتفاق افتاده است... اقدام آمریکا در شکل‌دهی به یک ائتلاف... شکل‌دهی به «ارتش مزدوران» علیه سوریه می‌تواند یک الگو باشد و در جای دیگر- یعنی ایران - نیز کاربرد داشته باشد. کما این‌که مداخله نظامی مستقیم ترکیه در عراق زیر چتر یک گروه داخلی در این کشور، می‌تواند یک الگو باشد و در جای دیگر نیز کاربرد داشته باشد.