۱۳۹۴ آذر ۲۳, دوشنبه

سخنان دگرستیز ونژاد پرستانه ي دستیار آخوند روحانی علیه عرب‌ها و ترک‌ها

 
العربیه فارسی_ علی یونسی دستیار حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در امور اقلیت‌ها، در سخنانی به مناسبت «سالگرد وفات امام هشتم شیعیان»، سخنان نژاد پرستانه‌های علیه عرب‌ها بیان کرد.

 
 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، علی یونسی، هدف از بسیاری از حرکت‌های کنونی در منطقه را «بازگرداندن حاکمیت نژاد عرب بر جهان اسلام» دانست. او گروه داعش را در این زمینه مستثنا نکرد.
او گفت که عرب‌ها در مقابل ایرانی‌ها و ترک‌ها احساس تحقیر می‌کنند و داعش پاسخی تاریخی برای نیاز آن‌ها برای حاکمیت بر جهان اسلام است.
این در حالی است که بیشتر قربانیان گروه داعش از عرب‌ها هستند. از سوی دیگر بخشی از مردم ایران عرب هستند اما مشاور روحانی در سخنان خود آن‌ها را مستثنا نکرده است.
یونسی، هدف جریان داعش را «خلافت عربی» دانست و نه «خلافت اسلامی» و گفت این گروه تندور با همین هدف «هر جنایتی» مرتکب می‌شود.
دستیار رئیس جمهوری ایران با اشاره به کشته شدن امین خلیفه عباسی گفت: «ایرانی‌ها با کشتن برادر مامون -خلیفه عباسی- بنای قدرت را برای همیشه از عرب‌ها گرفتند.»
سخنان یونسی یادآورد جنبش شعوبیه است که نشانه‌های نخستین آن بطور مخفیانه در دوره اموی پدیدار شد. این جنبش در اوایل دوره عباسی شکلی علنی به خود گرفت که سعی می‌کرد تاثیر عرب‌ها را در انتشار اسلام ناچیز جلوه دهد. این جنبش تا آن‌جا پیش رفت که غیرعرب‌ها را نه تنها برابر با عرب‌ها ندانسته بلکه برتر از آنها بر می شمرد.
او در عین حال افزود: «اگر امام رضا در ایران نبود، اکنون نه ایرانی وجود داشت و نه اسلامی».
این در حالی است که امام رضا، از نسل پیامبر اسلام است که او یک عرب قرشی هاشمی است که در جزیره العرب زاده شده است. ایرانی‌ها هم به امام رضا به دلیل درگذشتش در سرزمین فارس‌ها به دور از وطنش «غریب الغرباء» می‌گویند.
یونسی در بخش دیگری از سخنانش، به شدت به مردم آذربایجان به دلیل سر دادن شعار «خلیج عربی» در ورزشگاه تاخت و آن‌ها را «خود فروخته» توصیف کرد. او در این زمین گفت: «جمعی خود فروخته و اغفال شده، حرکت کثیف و خطرناکی به نام آذری‌ها در آذربایجان انجام دادند و شعار خلیج عربی سر دادند.»
او افزود: «این افراد نه ایرانی هستند و نه آذری.»