۱۴۰۳ تیر ۱۲, سه‌شنبه

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳، با شرکت صدها شخصیت سیاسی از آمریکا، اروپا، کانادا و کشورهای عربی پاریس - ۹ تیر ۱۴۰۳

             
                      جان برکو -رئیس و سخنگوی پارلمان انگلستان

من ۶بار در این گردهمایی‌ها شرکت کرده‌ام و از صمیم قلبم گواهی می‌دهم که هر لحظهٔ این ۶بار برای من افتخار بوده است

من به این دلیل اینجا هستم که همبستگی خودم را با مقاومت ایران اعلام کنم.

پیام مردم ایران به رژیم بسیار واضح است. روزهای شما به پایان رسیده است. زمان آن خواهد رسید که شما مورد حسابرسی در برابر محاکم بین‌المللی قرار بگیرید

مردم ایران با رد کامل انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری این رژیم، نشان داده‌اند که ایدهٔ رفرم در این رژیم جایی ندارد

این رژیم مدعی است که آلترناتیوی ندارد. اما آلترناتیو وجود دارد من در اینجا به مریم رجوی و برنامهٔ او اشاره می‌کنم

من ۴۰سال است سابقهٔ کار سیاسی دارم، ولی هرگز با چنین مقاومتی با این ویژگیها و برخوردار از اعتبار بین‌المللی مواجه نبوده‌ام

ما خواهان یک جمهوری دموکراتیک و خواهان جدایی دین از دولت هستیم و من امیدوارم این افتخار را داشته باشم که همراه با شما در تهران باشیم و به شما تبریک بگوییم.

 سناتور جین شهین و سناتور تام تیلیس –اعضای سنای آمریکا

من سناتور ایالات متحده جین شهین هستم و خوشحالم که دهها هزار نفری را می‌بینم که در این کنفرانس در سراسر جهان شرکت می‌کنند

من سناتور تام تیلس هستم: این گردهمایی در زمان مهمی برگزار می‌شود که ایران، منطقه و جهان بر سر یک دوراهی قرار دارند

سناتور جین شهین: وقایع هشت ماه گذشته نشان داده که رژیم ایران در نقطه ضعف قرار دارد. در حالی که تلاش می‌کند مردم را سرکوب کند و همزمان نفوذ شرورانه خودش را در سراسر منطقه را گسترش بدهد و هرگز تا این حد روشن نبوده که رژیم ایران نماینده مردم ایران نیست

سناتور تام تیلس: آمریکا در کنار شما برای آزادی و دموکراسی ایستاده است به همین دلیل سناتور شهین و من به‌تازگی قطعنامه ۵۹۳سنا را ارائه کردیم که در آن و حفاظت از پناهندگان سیاسی در اشرف سه با نفی خواسته‌های رژیم ایران فراخوان داده شده و اعلام شده که آنها باید از حقوق اساسی خودشون برای آزادی بیان و تجمع و فعالیت‌های سیاسی در آلبانی برخوردار شوند

سناتور گری پیترز رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا:

من افتخار می‌کنم که ایرانیان مقیم آمریکا را نمایندگی کنم و در کنار مردم ایران هستم در مخالفت با رژیم استبدادی که در ایران حاکم است.

رژیم ایران به مدت چندین دهه مسئول مستقیم اعدامهای جمعی زندانیان سیاسی و سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مسالمت‌آمیز و ارزشهای دموکراتیک بوده است.

امروز ما ادای احترام می‌کنیم به قربانیان این اعمال هولناک و به کسانی که هم‌چنان به‌دلیل عقاید سیاسی در زندانند.

در سنای آمریکا افتخار آن را داشتم که از قطعنامه‌یی حمایت کردم برای حفاظت از پناهندگان سیاسی ایرانی که اکنون در اشرف۳ هستند از جمله زنان. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این افراد در برابر تهدیدات رژیم ایران، محافظت بشوند و از آزادیهای بنیادین برخوردار باشند.

سناتور تد کروز- رئیس‌جمهوریخواهان در کمیته ت

جارت سنای آمریکا:می‌خواهم از همه پارلمانترها و رهبران تشکر کنم که امروز اینجا هستند به‌خاطر تعهد راسختان برای افشای وحشیگریهای رژیم در نقض حقوق‌بشر و اقدامات تروریستی این رژیم.

همان‌طور که می‌دانید سران رژیم ایران از مخالفانش وحشت دارند.

‌پوشیده نیست که رژیم ایران مرتکب اقدامات تروریستی بیشماری شده و تجاوزکاریهایی که جان شهروندان ایرانی و خارجی را تهدید می‌کند. به همین دلیل مفتخرم از قطعنامه‌یی حمایت کردم که به حفاظت از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ فراخوان می‌دهیم. این مخالفان شجاع ایرانی باید از حقوق اساسی خودشان برای آزادی بیان و تجمع برخوردار بشوند. تشکر مجدد به‌خاطر رهبری فداکارانه، متعهد و مداوم شما در زمینه حقوق بشر. مفتخرم که در مبارزه شما برای ایران آزاد در کنار شما هستم

نانسی میس نماینده کنگره آمریکا- رئیس زیرکمیتهٔ امنیت سایبری

حضور شما نشان‌دهنده تعهد شما برای دفاع از حقوق‌بشر و دموکراسی هست. مریم رجوی می‌خواهم از شما تشکر کنم. من می‌خواهم با مردم شجاع ایران که این گردهمایی را می‌بینند صحبت کنم. شجاعت شما، پایداری شما و تلاش شما برای آزادی و عدالت مورد توجه قرار گرفته ما در کنار شما ایستاده‌ایم. آمریکا در کنار شما ایستاده است

رهبران جهان آزاد باید از یک ایران دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و یک جمهوری غیراتمی حمایت کنند. به زنان اشرف سه می‌گویم که مبارزه شما نشان‌دهنده روحیه شکست ناپذیر زنان ایران است که برای عدالت و برابری می‌جنگند. ما باید امنیت مردان و زنان اشرف سه را تضمین کنیم. آنها شایسته حقوقشان بر اساس کنوانسیون ژنو و کنوانسیونهای اروپایی حقوق‌بشر هستند از جمله حق آزادی حیات، آزادی بیان و آزادی تجمع

به‌خاطر همین ما قطعنامه کنگره ۱۱۴۸ را ارائه کردیم به‌عنوان حامی آورنده مشترکش. این قطعنامه که از حمایت اکثریت برخوردار است از برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی حمایت می‌کند.

رائول روییز-نماینده کنگره آمریکا

من اینجا هستم که بگویم شجاعت شما الهامبخش است. مردم ایران چندین دهه در برابر این رژیم مقاومت و مبارزه کرده‌اند.

ما شاهد این بودیم که در سال۱۴۰۱ مردم ایران قیام کردند و فریاد زدند دیگر کافی است. آنها فراخوان دادند برای آزادی ایران. امروز ما اینجا هستیم که درود بفرستیم به مبارزات شما برای تحقق آزادی و دموکراسی. در اشرف۳، نهصد تن زندانیان سابق هستند که شاهد قتل‌عام و نقش ابراهیم رئیسی بوده‌اند. من به اتفاق خانم میس از قطعنامه‌یی حمایت کردیم که در آن برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی و تأکید بر حفاظت ساکنان اشرف۳ تأکید شده بود.

دیوید جونز نمایندهٔ پارلمان انگلستان تا می ۲۰۲۴ و وزیر برگزیت

بسیار مفتخرم اعلام کنم که بیانیه حمایت از ایران آزاد توسط بیش از ۴هزار نماینده در ۸۴پارلمان در سراسر جهان از جمله مجلس عوام و اعیان انگلستان امضا شده و ما باید به همکاران خودمان در سراسر جهان به‌خاطر چنین حمایتی برای برقراری جمهور ی دموکراتیک ایران تبریک بگوییم.

خیلیها در غرب به‌دنبال گفتگو و مماشات با این رژیم بوده‌اند. این استراتژی اشتباه بوده و شکست‌خورده است.

رژیم ایران باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار بگیرد به‌خصوص کسانی که در قتل‌عام زندانیان در سال۶۷ دست داشته‌اند.

بقایای رژیم شاه و رژیم آخوندی دست به هر کاری می‌زنند که مقاومت ایران را بی‌اعتبار کنند اما آنها نمی‌فهمند که مقاومت ایران نماد ارادهٔ مردم ایران هستند.

کاتلین دپورتر نمایندهٔ پارلمان فدرال بلژیک

ما یک کار درست در بلژیک کردیم و آن بیانیه حمایت از مقاومت ایران حمایت کردیم. ما از طرح ۱۰ماده‌یی حمایت کردیم. ما هم‌چنین از این حجم عظیم از فعالیت‌های کانون‌های شورشی حمایت می‌کنیم و به آنها درود می‌فرستیم که ۲۰هزار عملیات و پراتیک انقلابی داشتند که خواهان ایران آزاد هستند. می‌خواهم خطاب به آنها بگویم که به مبارزه خود ادامه دهند شما قطعاً می‌توانید این رژیم را سرنگون کنید.

کارلو چیچولی نماینده پارلمان اروپا از ایتالیا

افتخاری است برای من که اینجا هستم و از شورای ملی مقاومت حمایت می‌کنم ما اینجا هستیم همراه شما می‌خواهم یادآوری کنم که ۱۵ سال پیش خانم مریم رجوی را در مجلس ایتالیا همراهی کردم و در آنجا جان فرانکو فینی از او استقبال کرد و مشروعیتی از آنزمان برای شما وجود داشت.

تحریم انتخابات در رژیم همیشه هست و هر بار بیشتر می‌شود رژیمها وقتی در داخلشان چنین درگیریهایی وجود دارد و همین اتفاق برای رژیم ایران دارد رخ می‌دهد ما به آخر خط این رژیم رسیده‌ایم و امیداورم که این جنبش و مردم ایران به تغییر رژیم دسترسی کنند.

رافائله اسپرانسون-عضو عضو کمیسیون خارجی و دفاع سنای ایتالیا

در ایران نظامی هست که کارآیی ندارد یک نمایشی از دموکراسی در ایران هست ما از هر دو مجلس ایتالیا اینجا هستیم و می خواهم حمایتم را اعلام کنم به اسم خودم و پارلمان ایتالیا از آرمان شما که آرمانی برای آزادی است که باید حمایت همه کسانی را داشته باشد که حاضرن چیزی را فدا کنند تا حقوق زنان به‌دست بیاید و آرزوهایشان محقق شود

مفتخرم اعلام کنم که در دیدارمان با خانم مریم ما در مجلس سنا و پارلمان ایتالیا در بیانیه مشترک از یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت می‌کند این بیانیه عزم جزم ما را برای حمایت از حقوق‌بشر و آزادیهای مردم ایران نشان می‌دهد

حمایت از مردم ایران ضروری است حمایت قاطع برای مردم ایران و داشتن یک ایران دموکراتیک که به سمت آینده برود

تنها نیستید مردم ایتالیا در کنار شما هستند.

نایکه پروپیونی عضو کمیته خارجی پارلمان ایتالیا

خانم مریم رجوی تنها یک رهبر سیاسی نیستند. ایشان الهامبخش زنان و جوانان برای مبارزه هستند.

من حمایت خودم را از کانون‌های شورشی در ایران اعلام می‌کنم. این پیامی است از سوی تمام نمایندگان پارلمان ایتالیا. این رژیم که زنان را سرکوب می‌کند باید سرنگون شود

برای مبارزه با تروریسم سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار بگیرد

تمام کشورهای دموکراتیک باید از جنبش شما حمایت کنند و من از مبارزه شما حمایت می‌کنم.

بارونس اولون عضو مجلس اعیان انگلستان:

رژیم نه تنها در منطقه عامل جنگ و شرارت بوده بلکه در تمام دنیا دارد همین کار را می‌کند. رژیم با جنایت و سرکوب در قدرت مانده است. اما روز جمعه چه اتفاقی افتاد؟ ۸۸درصد مردم ایران انتخابات رژیم را تحریم کردند، این نشانهٔ شجاعت مردم ایران است. مقاومت زنان ایرانی در چارچوب مقاومت سازمان‌یافته تضمین کننده آزادی در ایران فرداست. برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی به زنان این امکان را می‌دهد که به برابری دست یابند. این برنامه بسیار دموکراتیک است و مانع از آن می‌شود که بتوانند انقلاب مردم ایران را بربایند. ما نیازمند یک سیاست قاطع از سوی دولت انگلستان و سایر دولتهای اروپا هستیم که سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قراردهند و از برنامهٔ خانم رجوی حمایت کنند.

ما باید با حمایت از زنان مقاومت ایران به آزادی ایران کمک کنیم.