۱۴۰۳ مرداد ۸, دوشنبه

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳ - سخنرانی شخصیتهای سیاسی - قسمت - اول -

                                         کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱ تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

سخنرانی‌های

ناتالی گاوریلیتسا - نخست‌وزیر مولداوی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

اندا کنی –نخست وزیر پیشین ایرلند

جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

جودی اسگرو – رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان -وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵)

سناتور گری پیترز – رئیس کمیتهٔ امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا (دموکرات)

سناتور تد کروز - رئیس جمهوری‌خواهان در کمیتهٔ تجارت، علوم و ترابری سنای آمریکا

سناتور رافائله اسپرانزون نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنای ایتالیا

عضو کمیسیون خارجی و دفاع

کارلو چیچولی نمایندهٔ پارلمان اروپا از ایتالیا

‌امانوئلیس زینگریس رئیس هیأت پارلمانترهای لیتوانی در شورای اروپا

آنا فوتیگا عضو کمیسیون خارجه و هیأت رابطه با مجمع پارلمانی ناتو در پارلمان اروپا

وزیر خارجه پیشین لهستان

خویرسارسالخوس رئیس مشترک گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

عبدالله هوتی نخست‌وزیر کوزوو (۲۰۲۱) - نمایندهٔ پارلمان کوزوو

اولکساندرا ماتویچوک برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲

رئیس مرکز آزادیهای مدنی در اوکراین

ایوان استفانتس نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

ناتالی گاوریلیتسا- نخست‌وزیر مولداوی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

خانم رجوی، شخصیتها و نمایندگان پارلمان از سراسر جهان، خانم‌ها و آقایان، افتخار بزرگی است که در کنار رهبران برجسته از ایران و از سراسر جهان، در حمایت قاطع خود از رهبری زنان و ارزش‌های پایدار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر‌ایستاده‌ام. اجلاس امسال به‌دلیل افزایش بی‌ثباتی رژیم ایران، اهمیت ویژه‌یی دارد. مرگ رئیسی و انتخابات نمایشی پس از آن، حکومت مذهبی را بیش از پیش بی‌ثبات کرده و فرصت مهمی را برای تغییر ایجاد کرده است. مردم ایران به‌روشنی به رژیم نه گفتند، و از شرکت در به‌اصطلاح انتخابات رژیم سر باز زدند.

من امروز اینجا هستم، درست مانند رئیس‌جمهور کالیولاید که پیش از من صحبت کردند به‌عنوان زنی که می‌داند شجاعت زنان و مردان ایرانی منجر به تغییر رژیم در ایران خواهد شد.

مبارزه مردم ایران مبارزه ما نیز هست، همان‌طور که بسیاری از سخنرانان پیش از من به زیبایی بیان کردند. به این دلیل که پهپاد‌های ارائه شده توسط رژیم ایران مردم را در کشور همسایه ما اوکراین به‌قتل می‌رساند و من به زنان اوکراینی حاضر در اینجا سلام می‌کنم.

به این دلیل که رژیم ایران از تروریستها در خاورمیانه حمایت می‌کند. به این دلیل که این رژیم، تهدید‌کننده و تضعیف‌کننده تمایل مردم به آزادی و دموکراسی در سراسر جهان است. ما بار‌ها دیده‌ایم، و من چیزی جدیدی نمی‌گویم، شما این را از هر سخنران قبل از من شنیده‌اید، مماشات با رژیم‌های استبدادی کارساز نیست، و به تغییر مثبت منجر نمی‌شود. مماشات بازدارندگی نیست.

فقط آن‌هایی را که قصد سرکوب حقوق و آرمانهای مردم را دارند، جری‌تر می‌کند. ما باید در حمایت خود از کسانی که برای آزادی‌های خود می‌جنگند محکم بایستیم. من می‌خواهم بر اهمیت مشارکت ایرانیان در تبعید در شکل‌گیری آینده کشور تأکید کنم. در کشور خودم، در مولداوی، ما شاهد قدرت تحول‌آفرین مشارکت جامعه در تبعید بودیم. به همین ترتیب، ایرانیان در تبعید نقش مهمی در حمایت از آرمانهای دموکراتیک وطن خود دارند. مشارکت شما، صدای شما، و تعهد قاطع شما به یک ایران آزاد، نقش قدرتمندی در سرعت بخشیدن به تغییر ایفا می‌کند، خواه شما با سیاستمداران در کشور‌های میزبانتان برخورد کنید، از مقاومت حمایت کنید، و یا در رویداد‌هایی مانند این اجلاس شرکت کنید، مشارکت شما ضروری است. و من به حاضرین در پاریس، هم‌چنین به تظاهر کنندگان در برلین و کسانی که در آلبانی، ایران و جا‌های دیگر با ما هستند، درود می‌فرستم. من از کشوری می‌آیم که تنها کشوری در جهان بود که رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هر دو زن بودند، در زمانی که پیشرفت‌های چشمگیری در مسیر آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون داشتیم، می‌خواهم بر اهمیت رهبری زنان تأکید کنم.

خانم رجوی الهام‌بخش دختران و زنان در ایران است. زنان هم‌چنین در بالاترین حد، فداکاری کرده‌اند و شجاعت فوق‌العاده‌ای در رهبری این جنبش برای تغییر نشان داده‌اند باید این مسأله را به‌رسمیت بشناسیم که این زنان نه تنها برای برابری زن و مرد می‌جنگند، بلکه برای حقوق‌بشر برای همه می‌جنگند و این جنبش برای تغییر را رهبری می‌کنند.

ما باید به فشار بر رژیم ایران ادامه دهیم. بیانیه نمایندگان پارلمانها از سراسر جهان را که شنیدیم، خواستار اقدامات سختگیرانه‌تر علیه رژیم، از جمله نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی است، یک قدم بزرگ در مسیر درست است. همان‌طور که امروز شنیدیم، حمایت گسترده‌یی برای برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای یک جمهوری دموکراتیک در ایران وجود دارد که بر رعایت حقوق‌بشر تأکید می‌کند، برابری زن و مرد را ترویج می‌کند و دین را از دولت جدا می‌کند، و با ارزش‌های دموکراتیک جهانی هماهنگ است. جامعه بین‌المللی باید در حمایت از مردم ایران و محکومیت نقض حقوق‌بشر پافشاری کند. مسیر آزادی هرگز آسان نیست، اما همیشه ارزش قدم برداشتن را دارد. به مردم ایران، هم در داخل کشور و هم در تبعید، می‌گویم بدانید که در مبارزه خود تنها نیستید. شجاعت، مقاومت و تعهد قاطع شما به آزادی و دموکراسی الهام‌بخش ماست متشکرم.

اندا کنی ـ نخست‌وزیر پیشین ایرلند

ما امروز بسیار خوشبختیم که همراه شما، مریم، در خصوص آنچه در مورد ایران و مردم ایران انجام می‌دهید، هستیم. مشکل ما با مردم نیست، بلکه با حکومت مذهبی ایران است. مردم ایران مردمی مهربان و صلح‌دوست هستند. آمریکا اعلام کرده که مشکل بین‌المللی اکنون بین خودکامگی و دموکراسی است. هیچ‌کس نباید اهمیت این کنفرانس را دست‌کم بگیرد. و من به شما می‌گویم چرا. مسأله بسیار حیاتی است. ایران بسیار بزرگ‌تر از ان است که نادیده گرفته شود. واقع‌گرایی در سیاست حیاتی است. اگر پس از این گردهم‌آیی به خانه‌ها، حوزه‌های انتخابیه و کشورهای خود بازگردید و هیچ کاری انجام ندهید، و سال آینده بازگردید، این موفقیت نبوده است. این رژیم از بیش از ۴۰، ۵۰ سال پیش و از دهه ۷۰میلادی بوده است، و از هشت سال جنگ با عراق، دهه‌ها تحریم‌،، قیام ۸۸ و قیام سال ۹۶ عبور کرده است. مریم، شما در اینجا کار بزرگی انجام داده‌اید، اما این نیاز به افزایش دارد زیرا رژیم از کارهای خود دست نخواهد کشید. آنها در برابر فشار مقاومت خواهند کرد همان‌طور که در ۵۰سال گذشته انجام داده‌اند، و ابزار آن نیز وجود دارد. و پیام به مردم ایران این است که شجاعت و پایداری لازم است، اکنون زمان یک دیدگاه روشن، قاطعیت و محتوای مشخص برای حل این مسائل یک بار برای همیشه است. و هر چه این رژیم بیشتر مردم را در ایران سرکوب کند، مقاومت در برابر آنچه در حال رخ دادن است، قوی‌تر خواهد شد. و به همین دلیل است که پیام به مردم ایران این است که ادامه دهید. آزادی نباید یک رؤیا باشد، همان‌طور که نباید فرصت و زندگی برای زیستن یک رؤیا باشد.

جان برد - وزیر خارجهٔ کانادا (۲۰۱۵)

خیلی ممنون دوستان به واقع مایه افتخار بسیار است که امروز با شما هستم می‌خواهم از طرف همه همکارانم یک سلام ویژه به همه دوستانمان در اشرف۳ بکنم، ما با شما هستیم.

می‌دانید، امروز روزی برای شفافیت اخلاقی است. امیدوارم شجاعت کانون‌های شورشی، شجاعتی که زنان ایران در دو سال گذشته نشان داده‌اند، الهام‌بخش دولتهای غربی در سراسر جهان باشد تا در مقابل فشار و این‌که به‌سادگی همراهی کنند و همراه شوند مقاومت کنند این رویکرد نادرستی است. ما در پنجاه سال گذشته یک چیز را فهمیده‌ایم، همراهی و سازش نسخه‌ای برای شکست در مهار آخوندها در ایران است. اگر واقعاً می‌خواهیم با این رژیم مقابله کنیم، اگر واقعاً می‌خواهیم با مشکل برنامه اتمی آن، مشکل صادرات تروریسم در هر نقطه از منطقه و حتی در سایر نقاط جهان مقابله کنیم، اگر می‌خواهیم در درجه اول و مهم‌تر از همه با سرکوب وحشیانه فعالان دموکراسی، کارنامه وحشتناک حقوق‌بشر آن در ایران مقابله کنیم، باید صریح باشیم، باید از نظر اخلاقی شفاف باشیم و باید قاطعانه بایستیم. این به‌معنای عدم تجارت به شکل معمول است. در کانادا، من خیلی مفتخرم، همه ما از احزاب سیاسی مختلف مفتخر هستیم که کانادا یکی از اولین کشورهایی بود که روابط دیپلماتیک با رژیم ایران را قطع کرد و گفت که روابط دیگر مثل قبل پیش نخواهد رفت.

هر سال، دولتهای کانادا در پی هم با کارنامه وحشتناک حقوق‌بشر رژیم ایران در سازمان ملل مقابله می‌کنند و آن را برای آخوندها، جلادان و سخنگویان در سازمان ملل بسیار، بسیار ناخوشایند می‌کنند تا بنشینند و امیدوار باشند که هیچ‌کس. تنها نظاره‌گر نیست. و ما نیز بسیار، بسیار مفتخریم که پس از سال‌ها، کانادا سرانجام سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی بین‌المللی معرفی کرده است. با قدرت و عزم، می‌توانیم پیروز شویم. می‌خواهم دوباره بگویم که چقدر از همه شما ایرانیان خارج از ایران و به‌ویژه مردم در داخل ایران که چنین شجاعت و عزمی را نشان داده‌اید تا زنجیرهای آخوندها را بگسلند، الهام گرفته‌ایم. این واقعاً الهام‌بخش است. این رژیم. در مرحله پایانی است. به مبارزه ادامه دهید.

جودی اسگرو – رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان -وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵)

عصر همگی بخیر، . خیلی خوشحالم که دوباره در اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۴ شرکت می‌کنم. من امروز با همکارانم کندیس برگن، تونی کلمنت و سناتور مایکل مک‌دونالد در اینجا روی سن هستیم. همه ما اینجا هستیم تا حمایت خود، حمایت کانادا را نشان دهیم. هم‌چنین بسیار خوشحالم که دولت من سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است، چیزی که بسیاری از ما برای مدت طولانی روی آن کار کرده بودیم. و مجدداً، منتظر (اقدام) اتحادیه اروپا و انگلستان هستیم

بخوبی می‌توانم تصور کنم در حالی‌که این برنامه پخش می‌شود و آخوندها و سایر افراد در ایران این را تماشا می‌کنند چگونه باعث ترس و لرزش (آخوندها) می‌شود و می فهمند که در کل جهان شورای ملی مقاومت ایران حامیان زیادی دارد

بنابراین، می‌خواهم از شما، خانم رجوی و گروه فوق‌العاده‌تان و به همه مردان و زنان بی‌نظیر در اشرف۳ که منتظر فرصتی برای دیدار دوبارهٔ آنها هستم تشکر کنم و بگویم به کار خوب خود ادامه دهیداین فقط در رابطه با ایران نیست. این واقعاً در رابطه با جهتی است که ما به‌عنوان یک جهان (آزاد) به آن سمت می‌رویم

و همه ما در برابر نوع فعالیت‌هایی که در جریان است، خواه در مبارزه برای اوکراین یا موضوعات دیگری که در جریان است، موضع می‌گیریم. ما باید به‌عنوان یک جبهه متحد بایستیم. این چیزی است که امروز اینجا وجود دارد. این چیزی است که بسیار تأثیرگذار و به یهترین وجه بیانگر رهبری شما است نه تنها برنامه ده ماده‌ای شما، بلکه همه نمایندگانی که امروز اینجا هستند نشان می‌دهند که ما شما را دوست داریم و از شما حمایت می‌کنیم و پشتیبان شما هستیم. و ما به پشتیبانی از شما ادامه خواهیم داد. و ما ادامه خواهیم داد که پس، خداوند شما را حفظ کند و از فرصت حضور در اینجا متشکرم.

سناتور گری پیترز – رئیس کمیتهٔ امنیت داخلی و امور دولتی سنای آمریکا (دموکرات)

سلام، من سناتور ایالات متحده گری پیترز هستم و افتخار می‌کنم که در اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۴ به‌شما بپیوندم. ایالت من، میشیگان، میزبان یک جامعه پویای ایرانیان مقیم آمریکا است و من مفتخرم که نمایندهٔ آنها در واشنگتن دی‌سی هستم. من در کنار مردم ایران در مخالفت با رژیم استبدادی در ایران ایستاده‌ام.

رژیم ایران به‌مدت چندین دهه مسئول مستقیم اعدام‌های جمعی زندانیان سیاسی و سرکوب خشونت‌بار اعتراضات مسالمت‌آمیز و ارزش‌های دموکراتیک بوده است.

امروز ما به قربانیان این اعمال هولناک و هم‌چنین به کسانی ادای احترام می‌کنیم که هم‌چنان به‌دلیل عقاید سیاسی خود در زندان هستند. اجازه بدهید به‌صراحت بگویم: همهٔ مردم شایستهٔ آن هستند که دولت خود را انتخاب کنند و بدون خشونت سیاسی زندگی کنند.

در سنای ایالات متحده، افتخار آن‌را داشتم که از قطعنامه‌یی حمایت کردم برای حفاظت از پناهندگان سیاسی ایرانی که اکنون در اشرف۳ در آلبانی ساکن هستند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این افراد در برابر تهدیدات (رژیم) ایران محافظت شوند و از آزادی‌های بنیادین خود برخوردار باشند.

بار دیگر از شما تشکر می‌کنم و لطفاً بدانید که من به ایستادن در کنار مردم ایران متعهد هستم که هرگز از تلاش خود برای دستیابی به یک جمهوری دموکراتیک، صلح‌آمیز و غیراتمی دست برنداشته‌اند.

سناتور تد کروز - رئیس‌جمهوریخواهان در کمیتهٔ تجارت، علوم و ترابری سنای آمریکا

عصر به‌خیر. متشکرم که مرا برای سخنرانی در اجلاس بین‌المللی ایران آزاد ۲۰۲۴ دعوت کردید.

هم‌چنین می‌خواهم از همه شما پارلمانترها و رهبران که امروز اینجا حضور دارند تشکر کنم، به‌خاطر تعهد راسختان برای افشای موارد وحشیانه نقض حقوق‌بشر و اقدامات تروریستی رژیم ایران. همان‌طور که می‌دانید سران (رژیم) ایران از مخالفان وحشت دارند و در حالی‌که ما در مبارزه برای آزادی به‌طور متحد کنار هم ایستاده‌ایم، این قدرت را خواهیم داشت که تعرض این حکومت استبدادی به اصول دموکراتیک خود را به‌شکست بکشانیم.

بر کسی پوشیده نیست که (رژیم) ایران مرتکب اقدامات تروریستی و تجاوزکارانهٔ بیشماری شده است که جان شهروندان ایرانی و خارجی‌ها را تهدید می‌کند. به‌همین دلیل من مفتخرم که از قطعنامه‌یی حمایت کرده‌ام که به حفاظت از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ فراخوان می‌دهد. این مخالفان شجاع ایرانی باید از حقوق اساسی خود برای آزادی بیان و تجمع برخوردار شوند.

مردم ایران شایستهٔ آن هستند که از حق انتخاب رهبران مشروع خود برخوردار باشند که به کرامت و آزادیهای فردی آنها احترام بگذارند.

بار دیگر از شما سپاسگزارم به‌خاطر رهبری فداکارانه، متعهد و با ثبات قدم شما در زمینهٔ حقوق بشر. افتخار می‌کنم که در مبارزه شما برای ایران آزاد در کنار شما هستم.

سناتور رافائله اسپرانزون - نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنای ایتالیا

می‌خواهم از شما بابت دعوتتان به‌عنوان یک ایتالیایی و به‌عنوان عضو یکی از دو مجلس پارلمان ایتالیا تشکر کنم. و می‌خواهم فرصت را مغتنم شمرده، تا حداکثر حمایتٍ نه تنها شخصی‌ام، بلکه حمایت همه نمایندگان پارلمان ایتالیا را از آنچه که شما به آن اعتقاد دارید، که آرمانی متمدنانه و برای آزادی است، ابراز کنم. این آرمانی است، که نه تنها منشاء حمایت‌های پارلمانهاست، بلکه حمایت تمام مردم جهان را نیز با خود دارد، آنها آماده‌اند تا شاهد تحقق همه حقوق، حقوق‌بشر، آزادی، حقوق زنان و کودکان، حق داشتن آینده باشند، حقوق همه کسانی که آرزو دارند در محیطی آزاد زندگی کنند و توانایی‌های خود را توسعه دهند و آرزوهای خود را محقق کنند.

ایتالیا همیشه از اصول دموکراسی و آزادی دفاع کرده است. و من خوشحالم همان‌طور که قبلاً روی این سن حمایت خود را از مریم رجوی اعلام کردیم، به او درود بفرستم و تشکر کنم.

در مجلس نمایندگان و سنا، اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا در یک بیانیه مشترک، حمایت خود را از ایران آزاد و دموکراتیک که با هر گونه استبداد و بنیادگرایی دینی مبارزه می‌کند تا خود را از آن رها سازند، اعلام کردند. این بیانیه خواسته ما را در دفاع از حقوق‌بشر و آزادی‌های بنیادی مردم ایران نشان می‌دهد.

در چهل سال گذشته، سیاست سازش و مماشات با آخوندها، متأسفانه هیچ نتیجه‌یی جز تشویق فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و حمایت از تروریسم نداشته که متأسفانه رژیم در آن مهارت دارد. هر گونه امتیاز دادن به این رژیم آن را مهاجم‌تر کرده و به افزایش سرکوب داخلی و تشدید حملات تروریستی، حتی فراتر از مرزهای ایران سوق داده است. وقتی خواندم که (در ایران) تنها در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۵۰ حکم اعدام صادر شده و متأسفانه رکورد جهانی را به ثبت داده، از خود پرسیدم پس چرا جامعه بین‌المللی، رسانه‌های بین‌المللی و روزنامه‌های جهان نتوانسته‌اند اطلاعات این وحشیگری در داخل ایران را به‌صورت مؤثر و به قدر کافی منتشر نموده و آن را به مردم خود منتقل کنند؟ این اطلاعاتی است که اکثریت قریب به اتفاق هموطنان ما نمی‌دانند، و بنابراین ابتکاراتی مانند این، به ما امکان می‌دهد تا نشانه‌ها، اطلاعات و ابزارهای مفیدی را جمع‌آوری کنیم تا سپس این اطلاعات را به جوامع خود ببریم و با مردم خود راجع به آن صحبت کنیم.

مردم ایران به‌وضوح با تظاهرات خیابانی، اعتراضات و با قربانی شدن و از دست دادن زندگی بسیاری از شهدا و مخالفان، نشان دادند که از دست رژیمی که به‌طور سیستماتیک آزادی‌ها را پایمال می‌کند، خسته‌اند. ما می‌دانیم که یک جایگزین دموکراتیک برای وضعیت موجود وجود دارد و به‌خوبی توسط شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی نمایندگی می‌شود که آرزوی آزادی و دموکراسی را که مورد نظر تمام ایرانیان است، متبلور می‌سازد. برنامه ده‌ماده‌ای خانم رجوی الگوی یک جامعه آزاد، پس از دهه‌ها تاریکی است. حکومت مبتنی بر جدایی دین از دولت و آزادی مذاهب، انتخابات آزاد، برابری اساسی بین مرد و زن و احترام به تمامی حقوق فردی است. این چیزی است که مردم ایران به مدت دهها سال خواستار آنند و فریاد زده‌اند.

وظیفه جامعه بین‌المللی و کشورهای دموکراتیک، شناسایی تلاش‌های مردم ایران در مبارزه برای آزادی و دموکراسی علیه رژیم مذهبی و حمایت از آن‌است. تنها از طریق حمایت مصمم و قاطع از مردم ایران می‌توانیم به یک ایران آزاد، دموکراتیک و واقعاً آینده‌نگر دست‌یابیم. با شجاعت ادامه دهید! مصمم و پایدار! همان‌طور که می‌بینید تنها نیستید. مردم ایتالیا با شما هستند! و – همان‌گونه که گفتم- هر کسی که در جهان به آزادی و دموکراسی معتقد است، در کنار شماست. زنده باد مردم ایران، زنده باد ایران آزاد!

کارلو چیچولی - نمایندهٔ پارلمان اروپا از ایتالیا

متشکرم. برای من افتخار است که اینجا باشم. سال‌هاست که در کنار شما هستم، برای به‌رسمیت شناساندن جنبش مجاهدین و شورای مقاومت ایران به‌عنوان تنها نماینده‌ٔ منحصر به‌فرد و واقعی مقاومت مردم ایران. مبارزه‌ٔ ما برای مشروعیت مبارزه‌ٔ شماست؛ رژیمی که در ایران در قدرت است، رژیم عجیبی است! رژیمی تروریستی است، اما دیگران را به تروریسم متهم می‌کند! چیزی بسیار خاص و مضحک! می‌خواهم با افتخار یادآوری کنم زمانی که بیش از پانزده سال پیش، برای اولین بار، رهبر قهرمان شما، مریم رجوی، را در مجلس نمایندگان ایتالیا همراهی می‌کردم، و از سوی رئیس وقت مجلس، جیان‌فرانکو فینی، مورد استقبال قرار گرفتند. و همین باعث شد که بخشی از شیطان‌سازی علیه مشروعیت جنبش شما در ایتالیا شکسته شود. می‌خواهم خاطرنشان کنم در مبارزه علیه رژیمی که می‌خواست جنبش شما را مجرم معرفی کند، چه از طریق قوه قضاییه و چه از طریق فشار به افکار عمومی، البته ما پیروز شدیم و بنابراین نمی‌خواهم زیاد این موضوع را یادآوری کنم. آنچه در ایران می‌گذرد بارها گفته شده است، همه می‌دانند، جهان می‌داند، اما می‌خواهم یک تأمل بسیار کوتاه در مورد آنچه که در گوشه و کنار در حال وقوع است، داشته باشم.

رژیم‌ها زمانی سقوط می‌کنند، که شکاف داخلی به‌وجود می‌آید. این همان چیزی است که برای رژیم ایران در حال وقوع است. نمی‌دانم چقدر باز هم بتوانند مشکلات داخلی، میان اعضای رژیم را، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی و سیاسی پنهان کنند، اما همه‌ٔ ما این احساس را داریم که به فصل آخر نزدیک شده‌ایم. می‌خواهم برای جنبش و مردم ایران آرزو کنم که تغییر، به‌زودی محقق گردد، زیرا مردم ایران شایستگی آن را دارند. ایتالیا با شماست!