۱۴۰۰ شهریور ۱۸, پنجشنبه

زجرکش کردن زندانیان سیاسی با جلوگیری از دسترسی به خدمات پزشکی و بیمارستانی

زندانی سیاسی علی‌منصوری ۶۱ساله که درپانزدهمین سال اسارت خود درزندان گوهر دشت کرج بسرمیبرد روز پنج‌شنبه ۱۱شهریور۱۴۰۰دچارسکته قلبی شد وبه بیمارستان رجایی کرج منتقل و بدلیل بسته شدن سه رگ مورد عمل قرار گرفت.

بعد از عمل در قسمت مراقبتهای ویژه در حالیکه دست و پای او را به تخت بسته اند، بستری شد. قرار است او بزودی و قبل از بهبودی به زندان بازگردانده شود.

علی منصوری در شهریور ۱۳۸۶بدلیل هواداری از مجاهدین و شرکت در مراسم بزرگداشت نوزدهمین سالگرد شهدای قتل‌عام سال ۶۷، دستگیر و به ۱۷ سال زندان محکوم شد. وی تا کنون از هر گونه مرخصی محروم بوده است. 

زهرا صفایی (۵۸ ساله)‌ یک زندانی سیاسی دیگر، در زندان قرچک، هفته ‌گذشته بدلیل عارضه قلبی به بیمارستان ستاری قرچک منتقل شد. اما از آنجا که دست و پای او را به تخت بیمارستان بسته بودند، حاضر نشد در بیمارستان بماند و به زندان برگردانده شد. او در سال ۹۸ به اتهام اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه ای به ۸ سال زندان محکوم شده است.

شکنجه زندانیان سیاسی از طریق ممانعت از دسترسی به درمان و دارو، یک امر متداول در زندانهای رژیم آخوندی ا‌ست و تا کنون شماری از زندانیان سیاسی به همین ترتیب زجرکش شده اند. 

مقاومت ایران بار دیگر از دبیرکل، کمیسر عالی حقوق بشر، شورای حقوق بشر و گزارشگران و ارگانهای ذیربط ملل متحد میخواهد ضمن محکوم کردن شکنجه و رفتارهای وحشیانه با زندانیان، یک هیأت تحقیق بین المللی را جهت بازدید از زندانهای رژیم آخوندی و ملاقات با زندانیان، بویژه زندانیان سیاسی اعزام نمایند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ شهریور ۱۴۰۰(۸ سپتامبر ۲۰۲۱)