۱۴۰۰ مهر ۵, دوشنبه

وزیر خارجه ایتالیا: به‌ رسمیت شناختن حکومت طالبان غیر ممکن است

               لوئیجی دی‌مایو: دست‌کم ۱۷ وزیر طالبان تروریست هستند

لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا گفته است دست‌کم ۱۷ وزیر کابینه «موقت» طالبان را «تروریستان» تشکیل می‌دهند و به رسمیت شناختن حکومت این گروه برای ایتالیا غیر ممکن است.

دی‌مایو، یک‌شنبه، ۲۶ سپتامبر (۴ میزان)، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که طالبان به‌دلیل نقض حقوق بشر ظرفیت به رسمیت شناخته شدن را ندارد.

اما او تاکید کرده است، شهروندان افغانستان باید مورد حمایت جامعه جهانی قرار گیرند و تضمین حمایت مالی از آنها را بدون پرداخت پول به طالبان نیز امکان پذیر عنوان کرده است.

وزیر خارجه ایتالیا افزوده است، بر بنیاد توافق دولت ایتالیا، بخشی از کمک‌های بشردوستانه این کشور باید به زنان و دختران افغانستان اهدا شود.

او همچنان علاوه کرده است در کنار مبارزه با تروریسم، باید برای جلوگیری از ورود گسترده مهاجرین افغان به کشورهای دیگر و فروپاشی اقتصادی در افغانستان جلوگیری شود، در غیر آن صورت روند بی‌رویه مهاجرت، سبب بی‌ثباتی کشورهای همسایه افغانستان خواهد شد.

این اظهارات در حالی عنوان شده که قرار است سه‌شنبه ۲۸ سپتامبر، نشست گروه «G20» با محوریت افغانستان برگزار شود. ریاست این نشست را ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا بر عهده خواهد داشت.