۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

سیل ۸ استان را فرا گرفت و ۱۰تن از هموطنان جان باختند + توئیت خانم مریم رجوی

 

                        وقوع سیل در شهرهای ایران

مریم رجوی
با تسلیت و همدردی با مردم #کرمان و #یزد و خانواده‌های داغدار و مصیبت‌زده که در #سیل شب گذشته عزیزان‌شان جان باختند و یا خانه و زندگی‌شان را از دست دادند. از عموم مردم این مناطق بویژه جوانان می‌خواهم برای کمک به سیل‌زدگان و نجات مفقود‌شدگان بشتابند. #ایران
علت این میزان تلفات و خسارات در حوادث طبیعی در #ایران، رژیم آخوندی است که با چپاول اموال مردم و هدر دادن سرمایه‌های کشور در پروژه‌های ضد‌میهنی اتمی، موشکی و جنگ‌افروزی، زیرساخت‌ها را نابود کرده و مردم ما را در مقابل #سیل و زلزله و بیماری بی‌دفاع گذاشته است.

به‌دلیل بارش شدید باران در استانهای تهران، سمنان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان و یزد برخی از محورهای اصلی و فرعی مسدود و هم‌چنین به واحدهای مسکونی و مزارع کشاورزی آسیب وارد شد و متأسفانه ۱۰کشته بر جای گذاشت.

رئیس سازمان امداد و نجات رژیم در این باره گفت: «۴۷روستا و ۶شهرستان در هشت استان سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، تهران، سمنان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تاثیر را از این بارندگیها داشتند. ۱۱نفر مفقودی داشتیم که تا حدود یازده صبح امروز پیکر ده نفر پیدا کردند» (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۴اردیبهشت).