۱۴۰۰ اردیبهشت ۳۱, جمعه

اعتصاب کارگران معدن آسمینون کرمان چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت

                      شورای ملی مقاومت ایران

 اعتصاب کارگران معدن آسمینون کرمان چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت

روز پنجشنبه ۳۰اردیبهشت اعتصاب کارگران معدن آسمینون فاریاب از توابع شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان، که از روز دوشنبه ۲۷اردیبهشت شروع شده بود، برای چهارمین روز ادامه یافت. آنها روز دوشنبه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای عقب‌افتاده خود دست به اعتراض زده و در برابر فرمانداری منوجان، دست به تجمع زدند و خواستار اخراج فرماندار شدند. آنها فریاد می‌زدند: «فرماندار حیا کن صندلی رو رها کن». کارگران این معدن ماههاست حقوق، بیمه و مزایای خود را دریافت نکرده و علاوه بر این۱۲۰۰ تن از آنها در سال جاری بیکار شده‌اند (سایت حکومتی جماران‌نیوز – ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰).

در ادامه این اعتراضها صبح روز سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت، کارگران در محدوده تونل در محور کهنوج به بندرعباس تجمع کرده و جاده را به‌طور کامل مسدود کردند. شمار زیادی از شهروندان نیز در حمایت از کارگران معترض به جمع آنان پیوستند. یگان ویژه و ضدشورش، جهت سرکوب و جلوگیری از گسترش اعتراضات به محل تجمع اعزام شدند. اما کارگران بی‌توجه به تمهیدات و تهدیدات رژیم، به اعتراضات خود ادامه داده و برای مسدود نگاه داشتن جاده کهنوج - بندرعباس، شب را در تونل منوجان خوابیدند.

روز پنجشنبه ۳۰اردیبهشت مردم و خانواده‌های کارگران، دست به راهپیمایی زده و در مقابل دفتر امام جمعه رژیم در آسمینون دست به اعتراض زدند. در همین روز مردم شهر نودژ (استان کرمان) نیز در پشتیبانی از کارگران معترض معدن آسمینون، در برابر شهرداری و برخی دیگر از دیگر نهادهای حکومتی شهر تجمع کردند.

روز پنجشنبه ۳۰ اردبیهشت استاندار جنایتکار رژیم در مصاحبه با تلویزیون رژیم گفت: «... راه‌بندان غیرقابل بخشش است اصلاً قابل پذیرش نیست و حتماً مطابق قانون باهاشون برخورد میشه. به بدنه کارگران هم عرض می‌کنم اینهایی که تحریکشون می‌کنند به تجمع و راهبندان دوستدارشون نیستند اینها حق و حقوقشون را ضایع می‌کنند. به‌شدت به این راهبندان معترضم دستور هم دادم با محرکین با اشد مجازات برخورد بشه و شوخی هم نداریم».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰ (۲۰مه۲۰۲۱)