۱۴۰۰ اردیبهشت ۳۱, جمعه

ايران انتخابات ۱۴۰۰ - اظهارات متناقض علی لاریجانی درباره زمان مدیریتش بر صدا و سیما و وعده دوباره رفع حصر

 انتخابات ۱۴۰۰ - اظهارات متناقض علی لاریجانی درباره زمان مدیریتش بر صدا و سیما و وعده دوباره رفع حصر

بی‌اطلاعی یا اصرار لاریجانی بر پخش برنامه جنجالی هویت؛ مسئله این است


علی لاریجانی سال‌ها رئيس مجلس و از نزدیکان خامنه‌ای بود. عکس او در کنار مجتبی، فرزند رهبر جمهوری اسلامی - خبرگزاری مهر

در حالی که کمتر از یک ماه به برگزاری سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران باقی مانده، داوطلبان نامزدی از هر تریبونی برای توجه رای دهندگان استفاده می‌کنند اما گاهی مانند علی لاریجانی، اظهارات آنها در تناقض با آنچیزی است که در گذشته گفته یا انجام داده‌اند.

بی‌اطلاعی یا اصرار لاریجانی بر پخش این برنامه جنجالی؛ مسئله این است

رسانه‌های ایران اظهارات علی لاریجانی را که روز پنج‌شنبه ۳۱ اردیبهشت در جلسه پرسش و پاسخی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس حضور یافته بود منعکس کردند. آقای لاریجانی که سه دوره رئیس مجلس بود، به تازگی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شده است. او در سخنان روز پنجشنبه خود به پخش برنامه «هویت» از سیمای جمهوری اسلامی اشاره کرد و آن را «اشتباه» توصیف کرد و گفت: «من دیر متوجه این برنامه شدم.»

برنامه چند قسمتی «هویت» که در سال ۱۳۷۵ از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، شامل اعترافات تلویزیونی شخصیت‌هایی چون سعیدی سیرجانی، عزت‌الله سحابی، چنگیز پهلوان و غلام‌حسین میرزاصالح بود. این اعترافات که در زندان ضبط شده بود، با گنجاندن «تحلیل»هایی در میان آن پخش می‌شد. 

برخلاف این ادعای آقای لاریجانی، احمد پورنجاتی، معاون سیمای سازمان صدا و سیما در دوره ریاست لاریجانی، دی ماه ۱۳۹۴ در یک گفت‌وگوی تفصیلی تاکید کرده که «برنامه جنجالی هویت با اصرار لاریجانی از تلویزیون پخش شد.»

آقای پورنجاتی برنامه «هویت» را «محصول بازار مشترک» معرفی کرده و گفته است: «بخشی از این بازار مشترک در وزارت اطلاعات بود و با محوریت شخص سعید امامی و بخشی دیگر از آن نویسندگان و مسئولان «نیمه پنهان» روزنامه کیهان بودند.»