۱۴۰۰ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۴هزار نفر بیشتر است


                          شورای ملی مقاومت ایران

      آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۴هزار نفر بیشتر است

عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع: تا ابد هم قسم بخورند که واکسنی گم نشده، باور نمی‌کنیم. به جای توهین و کنایه، تعداد دقیق واردات واکسن و کد ملی واکسینه شدگان را شفاف اعلام کنند. طبق گزارشهای واصله از نهادهای نظارتی، وقوع تخلف، محرز است

از ابتدای شیوع کرونا ۹۵۰۰راننده تاکسی به کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۰۰ راننده تاکسی فوت شده‌اند

دانشگاه پزشکی گلستان: روند بستری بیماران کرونایی در استان طی دو روز اخیر افزایشی شده است

دانشگاه پزشکی جندی‌شاپور اهواز: ۱۰هزار نفر سالمند بالای ۸۰سال در خوزستان هنوز واکسیناسیون نشده‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۴هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۰۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۹۹۳نفر، در البرز به ۸۱۵۳نفر، در اردبیل به ۳۷۱۰نفر، در اصفهان به ۱۹۵۲۰نفر، در ایلام به ۳۱۱۱نفر، در بوشهر به ۳۰۵۹نفر، در تهران به ۶۸۵۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۹۵۵نفر، در خوزستان به ۱۸۲۴۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۷۳۱نفر، در فارس به ۹۶۴۷نفر، در قزوین به ۳۴۰۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۰۴نفر، در گیلان به ۹۹۷۶نفر و در مرکزی به ۶۱۲۳نفر رسیده است.

محسن دهنوی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع در مورد ۲۰۰هزار واکسن گم شده گفت: «تا ابد هم قسم بخورند که چیزی گم نشده، باور نمی‌کنیم. به‌جای توهین و کنایه زدن، سعی کنند نامه اینجانب به وزیر را پاسخ دهند یا تعداد دقیق واردات واکسن کرونا و کد ملی واکسینه شدگان را به مردم، شفاف اعلام کنند. طبق گزارشهای واصله از نهادهای نظارتی، وقوع تخلف، محرز است» (سایت مجلس ارتجاع ۲۹ اردیبهشت۱۴۰۰).

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ما «متأسفانه با فوت روبه رشد تعدادی از رانندگان مبتلا هستیم. از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون بالغ بر ۹۵۰۰راننده تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۵۰۰نفر فوت نموده‌اند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی از روند افزایشی بیماران کرونایی بستری خبر داد و گفت: «هم اکنون ۳۵۵بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند. از این تعداد ۷۲نفر در ICU تحت مراقبت بوده و ۲۸نفر آنها به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «حدود ۲۴هزار نفر ۷۰ تا ۷۴سال، ۱۴هزار نفر ۷۵ تا ۷۹سال و ۱۰هزار نفر سالمند بالای ۸۰سال در خوزستان داریم که هنوز واکسیناسیون آنها انجام نشده است» (ایرنا ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از شناسایی ۷۳۹بیمار جدید قطعی مبتلا به کرونا در اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد و گفت: «۲۱۶ نفر از این بیماران در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده و ۱۹بیمار مبتلا به کرونا جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر ۲۶۷بیمار کرونایی بستری هستند، که ۵۸بیمار بدحال در ICU هستند. ۹بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته در استان اردبیل جان باختند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰ (۲۰مه۲۰۲۱)