۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

شبکه تروریستی رژیم ایران در بریتانیا و اروپا باید ریشه کن شود – روزنامه اکسپرس لندن

روزنامه اکسپرس لندن : شبکه تروریستی رژیم ایران که در بریتانیا و اروپا بدون مجازات عمل می‌کند، باید ریشه کن شود

          تروریسم دولتی رژیم ایران که به خاک اروپا رسیده تهدید فوری‌تری است

سه همدست اسدی سلولهای خفته رژیم ایران در اروپا بودند، آنها سالها برای وزارت اطلاعات کار کرده بودند، سوال این است که هنوز چند سلول خفته وزارت اطلاعات در اروپا یا ایالات متحده کار می کنند؟

روزنامه اکسپرس چاپ لندن نوشت: شبکه تروریستی رژیم ایران که بدون مجازات در اروپا و بریتانیا عمل می‌کند باید با همکاری اتحادیه اروپا و بریتانیا و آمریکا ریشه کن شود

در حالی که آمریکا و رژیم ایران در حال آغاز مذاکرات “غیرمستقیم” در وین هستند، جامعه بین‌المللی مشتاقانه تلاش خود را روی جلوگیری از دستیابی این رژیم به سلاحهای هسته‌یی متمرکز کرده است.

اما جنبه دیگری از رفتارهای بدخواهانه رژیم ایران شامل تروریسم دولتی این رژیم، که به خاک اروپا رسیده تهدید فوری‌تر است.

در اروپا، رژیم ایران از طریق وزارت اطلاعات و امنیت خود ترورهای زیادی انجام داده است. در سال ۱۹۹۰، کاظم رجوی، نماینده اپوزیسیون دموکراتیک شورای مقاومت ملی ایران در سازمان ملل، توسط افراد مسلح ایرانی در نزدیکی خانه خود در ژنو در کمین قرار گرفت و کشته شد. اما تا به امروز هیچ کس در قبال آن قتل مورد حسابرسی قرار نگرفته است.

در ژوئن ۲۰۱۸، صدها قانونگذار، دانشمند و کارشناس امنیتی از سراسر اروپا، ایالات متحده و بسیاری از جهان برای یک گردهمایی و کنفرانس سالانه که توسط شورای ملی مقاومت ایران(NCRI ) و با حضور ده ها هزار ایرانی برگزار شد، گرد هم آمدند. اسدالله اسدی بعنوان طراح توطئه معرفی شد و متهم اصلی پرونده قضایی بود که در ۴ فوریه با ۴حکم برای مجرمین و مجازات از ۱۵ تا ۲۰ سال به پایان رسید و اسدی، حداکثر را دریافت کرد.

در نتیجه تحقیقات بی وقفهٔ 2سال و نیم توسط چندین آژانس پلیس اروپا از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان و هلند، مشخص شد که اسدی شخصاً مواد منفجره تی.ای.تی.پی(TATP)  را شخصاً در یک پرواز تجاری از تهران به وین در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ با استفاده از یک بسته دیپلماتیک آورده است.

در چند سال گذشته، حداقل ۵دیپلمات ایرانی به دلیل مشارکت در فعالیت های تروریستی یا سایر فعالیت های غیر مطلوب، از فرانسه، هلند و آلبانی اخراج شده اند.

سه همدست اسدی سلولهای خفته رژیم ایران در اروپا بودند. آنها سالها برای وزارت اطلاعات کار کرده بودند، به ویژه علیه جنبش مقاومت اصلی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران

سوال این است که هنوز چند سلول خفته وزارت اطلاعات در اروپا یا ایالات متحده کار می کنند؟

پلیس آلمان رسید پرداخت های نقدی اسدی به عوامل مختلف برای خدمات را پیدا کرده است که هنوز ناشناخته مانده اند.

مجاهدین خلق هزاران نفر از اعضای خود را که در معرض تهدیدات رژیم ایران بودند، در سال ۲۰۱۶ از عراق به آلبانی منتقل کردند.

هادی ثانی خانی در نامه ای به آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل، توضیح داد که چگونه یک افسر وزارت اطلاعات مشابه اسدی، در سفارت ایران در آلبانی، دائماً او را راهنمایی می کند.

وی با جزئیات توضیح داد که تنها یکی از افراد جذب شده در اروپا برای نظارت بر مخالفان، جمع آوری اطلاعات برای عملیات احتمالی تروریستی و تسهیل گسترش دروغپراکنی درباره مخالفان بوده و  گفت: “آماده است تا در برابر هر دادگاه یا مرجع بی طرفی شهادت دهد و جزئیات و مدارک و مدارک کافی را در اختیار آنها قرار دهد.”

سالها تجربه می گوید که قبل از اینکه جان بیگناهان بیشتری از دست برود، شبکه تروریستی رژیم تهران باید با همکاری نزدیک آژانسهای اروپایی، انگلیسی و آمریکایی با تحمل صفر، مضمحل بشود.